Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1119
Anonym bruker
"Identisk Kyklop"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, av litt personlige grunner prøver jeg å gjøre meg selv så "anonym" som mulig. Det vil si privat konto på instagram, og privat konto på facebook hvor ingen andre kan se vennelista mi osv osv.

Når jeg søker opp profilbilder av meg på blant annet twitter, da har jeg gått inn og fjernet profilbildet, men når jeg søker meg selv på google igjen så er fortsatt bildet der. Skal ikke bildet fjernes fra google også?

Spørsmålet er uansett hvordan jeg kan vises minst som mulig(eller om fjernes helt), fra google søk?

Takker for svar.
google cacher alt på sine egne servere. Så du kan slette ting så mye du måtte ønske, det finnes fortsatt lagrede versjoner av bilder/tekst og whatnot overalt. Og google er ikke de eneste som gjør dette, alle de store gjør det samme.
I tillegg kan du jo "fjerne" bilder fra twitter og lignende, men det er ikke dermed sagt at bildet er slettet, bildet finnes der fortsatt det er bare koblingen til akkurat din lenke som fjernes, selve bildet og tilhørende metadata finnes fortsatt et eller annet sted.

Om du noen gang har lagt ut et bilde med kobling til deg som person så kommer dette alltid til å finnes.
Anonym bruker
"Identisk Kyklop"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg fant ut at man kan sende søknad til google her og referere til alle URL`ele som dukker opp med søk på navn, og de kan visst slette det for deg

https://www.google.com/webmasters/to...ype=rtbf&hl=no
χρωματικός
Chromatics's Avatar
Jeg har prøvd å gjøre det samme.
Nå er det slik at google-søk bruker litt tid på å oppdatere både når ting blir slettet eller nye nettsider kommer opp.
Når jeg slettet mitt gamle fjortis-bilde fra twitter, gikk det noen dager før det var borte fra bilderesultatene når jeg søkte på navnet mitt