Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 856
Vurderer å kjøpe en brukt PC som er priset til 5990kr. Lurer på hvordan den vil kjøre de fleste spill, hva som eventuelt vil trenge oppgradering. Om prisen er grei osv.

Specs:
Graphics card: Gigabyte R9 290X OC 4gb GDDR5
RAM: 16gb 4x4gb Samsung DDR3 1600MHz CL9
Processor: Intel Core i7-2600 3.4GHz, turbo 3.8GHz
Motherboard: Asus Sabertooth P67 Storage: 1TB Western DigitalSATA 6GB/s
Power supply: 650W HX Corsair DVD-writer: Sony AD-5280S
OS: Windows 10 Pro x64
Jeg synes den er noe høyt priset.
GPU - Helt ok idag og kan kjøre de fleste spill, estimert verdi ca 2000kr.
RAM -16GB er ok
CPU - Datert til ca 2011. 2. Generasjons sandy bridge. Fungerer nok, men ville oppdatert.
MB - Datert til 2011, ved oppdatering av CPU bør MB og byttes.
HD - 1 TB, er den over 4 år bør den byttes da levetiden er begrenset.
PS - 650W er mulig å bygge videre på. Om den fungerer så fungerer den.

Alt i alt en PC jeg ikke ville kjøpt personlig. Du kan for få lapper mer få mer oppdatert Hardware og få et bedre utgangspunkt til oppgradering senere.
Trådstarter
2 0
Hvis jeg skulle bygd pc til mellom 6/8tusen hva ville du anbefalt?


Noe slik som dette feks?
Sist endret av Jakobba; 29. desember 2017 kl. 15:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Kjøp hovedkort som støtter NVMe og NVMe SSD. Pittelitt dyrere, men kjappere, og du slepp dillete kabling.
Denne er et greit alternativ, ferdig oppsatt. Vil du bygge selv så kan du godt ta utgangspunkt i denne og sette sammen selv med en SSD.
Ville vurdert 16gb ram. 8 begynner og bli lite.