Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 545
Hei

Jeg har det siste året tatt opp en gammel hobby, nemlig filming. Nå er det ikke aktuelt å sitte og redigere rett på tape kameraet slik jeg gjorde i 1998, men jeg har kjøpt meg Mac

Krav:

Jeg har idag en 28" Samsung ( Denne)

Denne har 2xHDMI, mini-DP og DP. Jeg har Xbox One S og en Mac Mini (siste utgave, toppspekket.. Denne brukes til redigering i Final Cut Pro X) koblet til med HDMI og en PC som fruen bruker til skolearbeid og gaming (via mini-DP). Det jeg MÅ ha er HDMI og mini-DP/DP, men ønskelig er 2xHDMI.


Grunnen til byttet er mye døde pixler på den jeg har og jeg begynner å bli lei grønne prikker over alt Ønsker også å gå litt opp i størrelse, men max 32" (34" med syltynn ramme kan til nød gå).

I all hovedsak brukes skjermen til redigering, så dette er førstepri.

Hva anbefaler dere? Pris 8-9000 (julegave fra konemor og meg til oss selv.)
Vi har nå bestemt oss for å øke summen vi kan bruke til 10-12 000. Det vil bli handlet inn en Mac Pro i løpet av de første månedene av året som kommer, men greit å ha skjerm på plass