Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1078
Jeg får penger fra NAV hver måned, sosialpenger og boligstöd. De har förtalt meg att jeg ikke kan laste in penger på mitt konto då de kommer gjöre avdrag för neste måned. Dette skaper ett problem då jeg selger kunst og trader bitcoin.

Noen som vet hvilke rettigheter jeg har her?
Trenger jeg ett bankkonto som NAV ikke vet om eller får jeg tjene penger på dette viset samtidlig som jeg tar penger fra NAV?
Anonym bruker
"God Gorgon"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg får AAP samtidig som jeg har ENK, og tjener også penger på Cryptovaluta. Når det kommer til det med at du trader BTC skal det ikke ha noe å si tror jeg. Blir det samme som om du skulle lagt inn penger i aksje eller fond. NAV nekter deg ikke penger/hjelp fordi du sparer eller investerer. Usikker rundt dette med ENK, men så lenge du ikke har en inntjening på mer en 10.000 i måneden tror jeg ikke det skal ha noe å si. Selv tjener jeg ikke mer enn 500-1000kr i måneden på bedriften min så har ikke giddi å blant NAV inn i det, men begynner det å bli større summer vil jeg henvende meg til NAV ang det. Er nok bare å sende en mail til dem å spørre så får du nok svaret du leter etter.
Om du har inntekter som overstiger gjeldende inntektsgrenser i din kommune kommer inntekten du har til fratrekk. Dette er fordi sosialpenger og boligstønad skal dekke det prekære frem til du finner deg arbeid eller du kommer under et varig trygdevedtak. Blir du tatt for dette kan du miste retten til videre stønad. Du har ingen rettigheter som sier du kan motta full sosialstønad og boligstøtte samtidig som du har et inntektsgrunnlag som gjør at du ikke behøver denne støtten. Er derimot inntektene dine minimale så du ikke går over grensene, så er det fritt frem.

Juridisk så er du og ENK en og samme sak btw.

Håper dette besvarer noe av det du lurer på og at det ikke fremkommer som anklagende eller beskyldende, da jeg prøvde å være saklig og ikke la det skinne for hardt gjennom at jeg personlig mener at urettmessig trygd eller stønad er tyveri fra fellesskapet.
Sitat av Don P Vis innlegg
Om du har inntekter som overstiger gjeldende inntektsgrenser i din kommune kommer inntekten du har til fratrekk. Dette er fordi sosialpenger og boligstønad skal dekke det prekære frem til du finner deg arbeid eller du kommer under et varig trygdevedtak. Blir du tatt for dette kan du miste retten til videre stønad. Du har ingen rettigheter som sier du kan motta full sosialstønad og boligstøtte samtidig som du har et inntektsgrunnlag som gjør at du ikke behøver denne støtten. Er derimot inntektene dine minimale så du ikke går over grensene, så er det fritt frem.

Juridisk så er du og ENK en og samme sak btw.

Håper dette besvarer noe av det du lurer på og at det ikke fremkommer som anklagende eller beskyldende, da jeg prøvde å være saklig og ikke la det skinne for hardt gjennom at jeg personlig mener at urettmessig trygd eller stønad er tyveri fra fellesskapet.
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke visst dette påvirker noe men jeg er sykmeldt, men samtidlig arbeidslös. Så tror ikke det er samme förventning på att jeg skal komme tillbake på jobb noen gang snart. Visst det skulle vare fallet, tror du det skulle vare mulig att jeg kan få boligstöd? För visst jeg går over 10000 per måned og må betale allt selv gjör det det mer vansklig å få intekkter att stige over 10000 (då jeg ikke kan investere like mye).

Har selvfolglig ikke noe planer på att vare på nav lenger en jeg trenger. Men trenger å spare penger visst jeg skal kunne gå over til att leve helt på eien hand.
Sitat av perfectcircle Vis innlegg
Jeg får penger fra NAV hver måned, sosialpenger og boligstöd.
Vis hele sitatet...
Sitat av perfectcircle Vis innlegg
Men trenger å spare penger visst jeg skal kunne gå over til att leve helt på eien hand.
Vis hele sitatet...
Dette er nok bare ikke forenlig uten å gjøre deg til trygdesvindler.

Svarte penger i madrassen.

Kommer du deg på AAP kan du få 3 eller 6 måneder til etablering av ENK.