Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 5040
Kom opp i muntlig eksamen IT2, og lurer på hvordan dette her kan løses? Læreren er en skrue, og så vidt jeg vet har vi ikke lært nok til å kunne klare å løse denne oppgaven.. Hva vil være den enkleste måten å løse den oppgaven på?
http://imgur.com/a/AoXMF
Denne oppgaven har ikke bare én løsning, men inneholder en forholdsvis løs kravspesifikasjon til hva løsningen din bør håndtere.

Forsøk å sette opp en liste over hva som trengs først, og så prøver du å tenke ut hva du kan bruke av det du har lært til å løse det. Er du fullstendig blank så er det på tide å ta kontakt med lærerne i stedet for å spørre online.

Et eksempel er å bryte det ned som følgende:
1. Det skal være en nettside.
1a. Nettsiden skal inneholde animasjoner om mesterskapet.
1b. Nettsiden skal også inneholde applikasjoner som seerne kan benytte under konkurransen.

2. Animasjonen skal ha noe med sjakk å gjøre.
3. Applikasjonen skal støtte å legge inn 8 deltakere og poengene deres.
3a. Applikasjonen skal støtte å sortere etter poeng.
3b. Applikasjonen skal støtte å lagre unna navn og poeng. Dette kan gjøres i koden, ikke nødvendigvis filer. (Arrays er nevnt).
3c. Applikasjonen skal kunne hente inn en lagret deltakerliste med poeng.
3d. Applikasjonen skal støtte å sortere etter navn.

4. Nettsiden skal ha en finaleside med vinnerne.

I tillegg nevnes det eksempler og restriksjoner på hvilke animasjoner du kan bruke, til hjelp og inspirasjon.
Hva har dere lært?
Trådstarter
34 1
Ja 1-2 har jeg ikke noe problem med, og jeg kjenner til hvordan jeg skal gjøre det.. Problemet er bare å finne en "enkel" måte å få gjort 3, og forholdsvis 4, på da læreren vår i faget ikke er den flinkeste til å lære bort ting

Hvordan skal jeg gå frem for å lage en slags liste som kan sorteres og deretter lagres i et array og hentes senere? Har brukt input bokser osv en del, men har aldri vært borti å skulle lage en liste som skal lagres i array med mulighet for å hentes opp igjen
Sitat av ThMa0 Vis innlegg
Hvordan skal jeg gå frem for å lage en slags liste som kan sorteres og deretter lagres i et array og hentes senere? Har brukt input bokser osv en del, men har aldri vært borti å skulle lage en liste som skal lagres i array med mulighet for å hentes opp igjen
Vis hele sitatet...
Det står i boken din hvordan du kan gjøre dette! Bla litt i den, bruk den som mal.
Trådstarter
34 1
Nesten ferdig nå, mangler bare en liiiten ting
Hvordan kan jeg få opp en beskjed, ved bruk av <p>, som forteller hvem vinneren er, i det den andre personens navn og poengsum skrives inn? Sikkert kjempeenkelt
http://imgur.com/VHIH6SV
Sist endret av ThMa0; 7. juni 2017 kl. 12:38.