Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 4113
Anonym bruker
"Overtalt Sfinks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har drukket 3 dager i strekk og begynner og oppleve uroligheter i form av angst i kroppen. Planen var å drepe de ekle følelsene med en valium, problemet er bare at jeg ikke fikk tak i. En venn av meg som er bipolar sa til meg at olanzepine skal funke som en angstdreper, og skal tilsynelatende få meg til å bli 'knocked out' til jeg får såve. God ide tenker jeg, før jeg googlet det fikk vite at dette er antipsykotika. Redd som jeg er, tenker jeg at dette kan umulig vær bra med mindre jeg er psykotisk? Er langt ifra sykotisk og har bare angst, noe en valium hadde hjulpet mot.

Så. Itt spørsmål er hva sjer hvis jeg tar denne 10mg med olwnzepine ikvell? Jeg vil bare bli kvitt angst og uroligheter slik at jeg får en dyp og god søvn. Angsten er kroppslig, og er på randen til å bli panikk aktig, noe jeg vil helst unngå.. ekle følelser i både sinn og kropp:S men jeg noia når jeg plutselig fikk vite d var antipsykotikun? Høres jo helt insane ut! Vil dette hjelpe mot søvnplager? Alt jeg lurer på
Anonym bruker
"Overtalt Sfinks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Edit: på fk sto det "schizofreni behandling" så jeg ble vettskremt. Kompisen min mener fortsatt dette ikke er farlig for meg og at det har gode angstdempende egenskaper. Men jeg noier og vil bare ha en blp valium for og få god søvn ikvell.
Jeg ble gitt olanzapine for søvnvansker, men skiftet til quetiapine etter en uke da jeg opplevde negative effekter ved olanzapine - jeg fikk økt angst, på grensen mot panikkangst, hver kveld før jeg sovnet. Det stemmer at det er antipsykotika, men antipsykotika er medisiner man må ta relativt høye doser jevnlig over lengre tid for at den antipsykotiske effekten skal virke ordentlig. Hadde jeg vært deg hadde jeg uansett vært forsiktig når du prøver legemidler som ikke er forskrevet til deg - det virker forskjellig på alle og det kan hende du reagerer med å få mange uønskede effekter. Jeg ville forsøkt med halve dosen ført for sikkerhetsskyld.

Jeg anbefaler deg helt klart å snakke med legen din om det du opplever. Om du ikke vil fortelle at du drikker så mye kan du bare fortelle at du sover utrolig dårlig til tider og ønsker noe som kan dempe angsten og gi deg bedre søvn når du har vanskelige netter. Om du legger det frem ordentlig og er åpen om problemene dine vil du nok få noe som hjelper deg med å sovne ved behov.
Jeg ville nok la den pillen ligge. Det skjer ikke noe grusomt om du tar den, men valium effekt får du ikke.
Angst og uro er noe mange opplever, særlig etter utstrakt bruk av alkohol. Det vet jeg faktisk ganske mye om selv også. Dersom du har problemer over tid burde du snakke med fastlegen din. Kanskje får du resept på ett legemiddel som kan hjelpe deg, eller så må du bruke den medisinen som hobby legene her på bruket anbefaler, trening og hobbyer
Klem fra Betty
Anonym bruker
"Overtalt Sfinks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for svar. Våknet opp og er opplagt, så jeg bekymret meg unødvendig mye heh. Skal nok kaste den pillen og heller snakke med legen vis min insomnia blir verre
▼ ... flere år senere ... ▼
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Edit: på fk sto det "schizofreni behandling" så jeg ble vettskremt. Kompisen min mener fortsatt dette ikke er farlig for meg og at det har gode angstdempende egenskaper. Men jeg noier og vil bare ha en blp valium for og få god søvn ikvell.
Vis hele sitatet...
Jeg tar det mot store søvnproblemer. Det fungerer, men blir utrolig svimmel dagen etter. Kjent bivirkning. Håper det går over.
Du burde hvertfall bli roligere og trøtt på den. Ikke noe å være redd for, antipsykotika skrives ofte ut for søvn
Anonym bruker
"Umulig Gapeflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan ikke folk begynne se på datoen på innlegg før de svarer?? Denne tråden er 7 år gammel.... Denne kvelden har kommet og gått for lengst