Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 839
Hei!

Har en gammel ibook som jeg vil bruke til å se på nettaviser,facebook ja rett å slett bruke den som et lite nettbrett. Problemet er vel å oppgradere den. Alltså programvareoppdatering. Flash funker ikke , da funker ikke facebook eller youtube å et par nettaviser ser ikke så bra ut heller.



om ibooken

Versjon 10.3.7
Processor 1.2 GHZ
Memory 1.25 GB

jeg vil enten ha windows eller oppgradere sån at jeg for flash eller kunne se nettsidene normalt uten å måtte kjøpe ram å bygge på.

Noen som har peiling på jeg kan gjøre for å gjør den mer brukbar?

nour
Du har en mac med G4-prosessor, altså får du ikke kjørt Windows på den. Nyeste versjon av OS X som støtter PPC-arkitekturen er 10.5: http://en.wikipedia.org/wiki/Mac_OS_X_Leopard

Du kan enten oppgradere til OS X 10.5 eller velge en Linux-variant som støtter PPC
Sist endret av liasis; 16. april 2013 kl. 19:25.
Trådstarter
36 4
Sitat av moridin Vis innlegg
Du har en mac med G4-prosessor, altså får du ikke kjørt Windows på den. Nyeste versjon av OS X som støtter PPC-arkitekturen er 10.5: http://en.wikipedia.org/wiki/Mac_OS_X_Leopard

Du kan enten oppgradere til OS X 10.5 eller velge en Linux-variant som støtter PPC
Vis hele sitatet...
Hvordan oppgraderer jeg til OS X 10.5 ?
Kjøp Mac OS X Leopard platen på et bruktmarked på nett. Ebay, Mac1 bruktmarked, Finn...
Selv ville jeg oppgradert til Tiger. Støtter mye av det samme som Leopard, men er mye mindre intenst og mer stabilt.
Det letteslte er vel å dra ned til pirat bukta og deretter legge det på en USB/DVD. Hvis jeg ikke husker feil krever det en dual layer DVD. Så da er nok USB best.

Det eneste du kan gjøre, (som fungerer veldig bra) er å bytte ut HardDisken med en SSD. Maksimum minne i denne maskinen er 1.5GB så det vil ha lite å si om du oppgraderer RAM. Tror det vil være vanskelig å få tak i RAM uansett. :P
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av TheWaveable Vis innlegg
Det letteslte er vel å dra ned til pirat bukta og deretter legge det på en USB/DVD. Hvis jeg ikke husker feil krever det en dual layer DVD. Så da er nok USB best.
Vis hele sitatet...
Not correct.

Du kan endre ISO/IMG (google er din venn) filen ned til 4.7gb,og det vil funke perfekt.

Kilder: Gjort det selv.
Daså, men det er nok uansett lettest å bruke en USB til å boote. Om den støtter dette da...
Trådstarter
36 4
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Not correct.

Du kan endre ISO/IMG (google er din venn) filen ned til 4.7gb,og det vil funke perfekt.

Kilder: Gjort det selv.
Vis hele sitatet...

prøver å installere macOX update combo 10.5.6 men for bare denne meldingen opp "The Bill of Materials for this package was not found"

alltå hvilken version er det må installere?
Trådstarter
36 4
hvordan intallerer jeg flash på ibooken ?
Hvis du skal ha flash bare pga youtube, vil jeg heller anbefale å aktivere HTML5 http://www.youtube.com/html5