Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 487
1. Frø jeg har.
critical haze auto.
OG kush, auto tror jeg.
Purple haze auto.

Har grodd litt før bare for og prøve meg frem osv, har stor interesse når det kommer til det, så har det meste av info.

Lurer på om noen har grodd en av di typene jeg har nevnt. Leste også at critical var veldig enkel og gro.

2. Telt eller funker ett godt laget typ diy setup? Evt hvordan sette opp uten telt. Kan selvfølgelig bruke telt, men kan ikke vær for openbart.

3. Kullfilter.
Noen som har brukt kullfilter under ukene med groing? Tar det vekk all lukt/mesteparten?

4. Hvor mye har det og si med spesiell næring?
Når jeg har grodd litt for og prøve, har jeg ikke brukt noen form for næring, passet på 0,25l 1 gang til dagen, og passe på og flytte lys og syklus på lys samt varme osv til det skjer forandring.



Men vertfall stor interesse for prosessen i det hele, og lurer og på hva dere anbefaler for best mulig harvest? Lang bibel men takk for svar

Trenger
Du bør også spørre deg selv hvor mye tid du ønsker å bruke daglig på der da de forskjellige dyrkesystemene krever forskjellig.

Les litt på growweedeasy . Com og andre lignende sider. Last ned ett par e bøker om det og les gjennom.


Jeg ville valgt økologisk dyrking i jord for eget forbruk.

Du vil ha mest mulig yield, da burde du lese om hydro dyrking og kjøpe nødvendig utstyr til det.


Telt er lettere å styre med enn å snekre sammen noe annet men du kan kle vegger i hvit plast eller annen reflektiv overflate (ikke sølvfolie).


Kullfilter er nødvendig etterhvert som planten blir større og i blomstringsfase.
Anbefales å gå større enn nødvendig.

Vifte og kullfilter blir fort en stor utgift men det er nødvendig og tjent inn på en runde.

Har du bestemt deg for å boikotte svensk mafiahasj? Bra
Anonym bruker
"Forelsket Grindhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Grodde akkurat Critical Blue Auto (Dinafem) i de største tomatpottene til Biltema med undervanning. Absolutt enkleste grow noen gang, da jeg ikke trengte å tenke på overvanning.

Hva jeg gjorde:
Fyllte jord (Hageland plantejord pluss) i Biltema tomatpotten for å få ca korrekt mengde jord.
Helte så jorden over i en kasse, og blandet sammen med:
6 liter Perlite
1 kopp benmel (tar nok i litt mer neste gang)
1 kopp pulverisert eggeskall
et par spiseskjeer Epson salt (ville hatt mer, men var tom)
6 liter vann.

Tok så jordblandingen i tomatpotten igjen, uten å komprimere den noe særlig (trykket den kun litt ned i bena inni, som går nedi der vannet er).
Tok ca en knyttneve stort hull på toppen der frøet skal såes, og fyllte med såjord (kaktus og såjord tror jeg den het), som er med lite næring, slik at spiren ikke blir brent av næring.

Hev frøet i et shotglass med lunkent vann, og satt en kopp over så det blir mørkt (satt den ved siden av tv tuner for litt varme). Etter et par dager har den en taproot på ca 1 cm, som jeg da plantet (dette har fungert på 100% av frøene jeg har brukt. Ikke nødvendig med papir eller noe, bare la det flyte i vannet).

Siden jeg hadde rundt 6 liter vann i jorden, så tok det ca 16 dager før jeg trengte å gjøre noe. Den begynnte dog å drikke mer og mer, og drakk ca 3,8 til over 5,4 liter vann om dagen, så håpet om å kunne reise bort en helg forsvant

Brukte Flora micro + Flora bloom når jeg gav den næring (hver dag når jeg begynnte å vanne), men i små doser. Var oppe i ca 700ppm på det meste. Brukte Lucas formula, dvs 1 del micro til 2 deler Bloom, og det så ut til å funke ok.

Fikk ut 282 gram tørket (litt for mye tørket), så det er faktisk den metoden jeg også har fått mest ut av planten på, og når det i tillegg var så enkelt, så tror jeg at jeg kommer til å bruke den metoden igjen (om jeg ikke prøver coco neste gang).
Anonym bruker
"Forelsket Grindhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Skrev 5,4 liter vann, men skulle vært over 4,5 liter.