Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1033
Heisann!

Idag så merket jeg noe på skjermen min som jeg trodde var døde piksler.
Jeg ringte kundesupport og sendte bilde til de, de sa at de skulle sende en ny skjerm og jeg fikk bekreftelse på mail på at det var registrert. Den gamle skjermen skulle leveres inn til han som leverte den nye.

"Bekräftelse på att monitor blivit bokad för utskick, saksnummer: XXXXXXX"

Etter dette så tenker jeg at det var i orden og var imponert over kundeservicen. Men en halvtime etterpå så sjekker jeg telefonsvareren min. Da måtte de ha flere bilder for å sende en ny. De hadde også sjekket bildet grundigere og konkludert med at det ikke var døde piksler. Jeg ringer opp igjen lettere irritert og klager. Jeg spørte også om de ville at jeg skulle sende inn skjermen sånn at de kunne se på den nærmere, men neida. De kunne heller ikke reparere den! Jeg måtte kjøpe ny for å få fisket problemet.

Så er det noe jeg kan gjøre her? De sa jo at jeg skulle få tillsendt en ny skjerm. Men så ombestemte de seg.
Når ble skjermen kjøpt? Hva er det faktiske problemet med den?
link bilda her på tråden her. Ellers å ombestemme seg på slike saker vil jo være lov så lenge det er bevisst ingen feil med skjermen. Med tanke på at det er bare x antall pixler innenfor en gitt rute som er døde. Fleste panel som blir solgt idag følger denne standarden: ISO 13406-2

*copypast tomshw:
Class 2 allows the following #s of dead pixels:

Type 1: 2
Type 2: 2
Type 3: 5
Cluster with more than one Type1 or Type2 faults: 0
Cluster of Type3 faults: 2

And what do the "Types" mean?:

# Type 1: number of always-lit pixels.
# Type 2: number of always-unlit pixels.
# Type 3: other defects, particularly on sub-pixels and the RGB cells making up pixels (lit or unlit). This means red, green and blue pixels lit the whole time. Experience shows that this is undoubtedly the most common defect.
# Type 4 (Fault Cluster): the number of defective pixels in a square of 5 x 5 pixels on a panel.

To find the total number of defective pixels allowed, add up the defects of Types 1, 2 and 3.
Trådstarter
2 0
http://i.imgur.com/gmi2uEo.jpg
Sist endret av KundTufsa; 3. juli 2014 kl. 17:03.
Prøv å gi skjermen en liten massasje med fingertuppen i de områdene som har "døde" pixler.. Det fungerer ofte, gjorde det på en skjerm jeg kjøpte for noen år siden.. den hadde noen døde pixler her og der, men ble helt perfekt etter litt fingermassasje.
Vet ikke hva du prøver å ta bilde av der, men hvis du her tar bilde av hele skjermen og du mener at alle "firkantene" er døde pixler, så er det nok ikke det.
Enig med Nikon01, dette kan umuligt være døde pixler. Ser mer ut som størkna væskeform eller noke varmt har vært borti panelet.