Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 724
Hei! Jeg har en relativt gammel men trofast alienware m15x som etter å ha blitt slått av rundt 3 tiden kvelden til i går, valgte å ikke skru seg på igjen.
Først ville ingen ting lyse opp, og jeg er veldig klar over at jeg har en meget defekt lader som har gått i oppløsning i hytt og gevær, men når jeg holdt den i riktig posisjon valgte alien hodet å lyse, noe som det fortsatt gjør.
Men den velger fortsatt å ikke skru seg på igjen, og derfor lurer jeg på hva dom har gått i stykker.

Fikk tips om at det kunne være gpu'en, etter som at laptoppen var varm da den ble slått av, men böir motsagt av andre som mener det er motherboardet eller lader og batteri som er ute av kjøret. Jeg reiser på ferie lørdag 5. Juli og kommer ikke tilbake før i august, og skulle derfor ville bestille det som måtte bestilles, eller utrydde maskinen om det skulle være noe kostelig og meget dyrt å erstatte som har sagt adjø.

Takk på forhånd.

Er forresten ikke noe tech-person, og fikk laptoppen for 750,- , så specs etc er jeg meget lite behjelpelig med.
cos
Blyatsquad
cos's Avatar
Vel, første steg vil vel være å anskaffe seg en fungerende lader. Låne, kjøpe eller rekvirere på annet vis. For så å se hvilke problemer som dukker opp, eller om maskinen starter. Nå ser det ut som om at standard laderen til alienware mx15 er på 150 watt og 7.7A , men dette kan være lurt å sjekke opp mot laderen du allerede har liggende, så da vet du ca hva slags lader du skal se etter. Expert og elkjøp har mange universelle adaptere/ladere som du kan bruke.