Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 528
Heisann godtfolk!

Jeg kunne trengt litt hjelp med å modefisere min stationere pc, jeg har tatt deler fra samtlige bærbare og stationere pcer. Så jeg trenger hovedsaklig hjelp til å få til de mest effektive løsningene.
Hovedkortet er MSI 770-c45 http://www.komplett.no/msi-770-c45-s...897#!tab:extra

1. RAMbrikker til bærbare passer de på noen måte i stationer? rammen jeg vil sette inn er:EUDAR 4gb ddr3 1333 sodmm cl9
2., Vifter kan jeg vell koble inn så mangen jeg ønsker/er plass til?
3. Samme spm. Bare ang. HDD.
4. Det er vell bare plass til 1 skjermkort?
5. Kan jeg bruke 2 nettverkskort på 1gang? For å være koblet til 2 forsjellige nett samtidig feks.

Har en 400w strømforsyning, er det mulig og koble til en ekstra på 300w?


Er ikke noe særlig datakyndig som sikkert merkes, så kunne trengt noe veiledning og hjelp!

Hvis feil plassert vennligst flytt!

- altmuligrart
1. Nei, rambrikker fra bærbare passer ikke i stasjonære maskiner
2. Der er det mulig at ting passer, du får prøve deg frem.
3. Så lenge diskene er av nyere type, dvs SATA, så vil det gå greit
4. Bare ett skjermkort av "PCIe x16" typen.
5. Der kan du plugge i så mange du har plass til.

Det å kople flere strømforsyninger i kan virke, men mest sannsynlig vil du ødelegge hardwaren hvis du gjør det.
Takk for svar! Skal se hva jeg får til, årevis siden jeg har gjort dette sist..

hd4670 512m gddr3 pci-3 hdmi osv eller geforce gt320 1gb ddr3?

Og hva er de svarte "strekene" som ser ut som små rambrikker i strl rett under der skjermkortet skal være?
Sist endret av altmuligrart; 2. juli 2014 kl. 03:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Det er nok spor for ekspansjonskort av typen PCI.
Takk for svar og google lærte meg litt ekstra om det så da fant jeg ut mer av det jeg lurte på! Merci!

De knappene over sporene for ekspansjonskort og under skjermkortsporet er det on/off knapper for eventuelle ekspansjnskort?

Nå tror jeg at jeg har klart det store...

Jeg har tatt ut skjermkortet for å rense vifta, tatt ut prossesor vifta for å rense den.
Kobler til noen ekstra HDD samt. Fjernet annet støv med qtips.
har også fjernet fronten til kabinettet hvis det er av relevans.

Problemet er nå at ved første startup hylte/pep den noe enormt å litt mer av de "blåe" lysene lyste. Kom heller ikke opp noe på skjerm.. Så tenkte at skjermkortet ikke var skikkelig i så tok det ut igjen å satt tilbake. Samme problem.
Fant ut at den ene rambrikken tullet litt å ikke ville feste seg i sporet så jeg tok den ut. Hylingen forsvant ved neste startup.
men fremdeles ingen skjermreaksjon. Kan jeg ha ødelagt skjermkortet eller er det mulig jeg bare har festet det feil?
Har også stripset noen ledninger for å få bedre oversikt inni kabinettet.

Noen som har noe hjelp til meg? Holder på å bli gal.

pipingen var pga RAM ifølge google hvis bios stemmer.

Nå er vifta på skjermkortet noe rar, sterk, svak, sterk, svak. Any ideas?

Testet nå det andre skjermkortet, da kom det opp error beeps der også... Så da er vell problemet skjermkortet.
på geforce skjermkortet jeg har i nå får jeg ihvertfall en svart skjerm, på det orginale skjermkortet reagerer ikke tven til det engang..

Geforce skjerkortet startet plutselig å virke, men nå får jeg ikke ut noe lyd til tross for at det viser at jeg spiller av lyd..?

noen ideer om det andre skjerkortet hva jeg kan ha gjort galt?
Sist endret av altmuligrart; 2. juli 2014 kl. 12:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.