Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 801
Hei.
Er Dansk, Bor i Norge

Vannkjøling av pc

Jeg jobber som rørlegger...Lurte på om det ikke var mere smart at lave fordeller rør til vannkjøling, Idstedet for at koble kold vann fra pumpen til cpu, vidre til grafikkort, Ram, Hardiske og så ind i radiatoren....Det er jo den måde man ser, På de forskellige bileder folk ligger ut på nettet...

Jeg vil jo lave 1 rør med kold vann og så fordeller sig ut til cpu,grafikkort,ram,harddisk.

og lave 1 rør med ( Retur vann ) eller varm vann fra cpu,grafikkort,ram,harddisk, Som også fordeller sig ut til cpu,grafikkort,ram,harddisk...som er koplet med Radiator...og til Reservoir..

Det vil jo sige at fordeller røret med kold vand ( kun henter vann fra Reservoir fra pumpen av! Altid kold vann....skal ikke sendes vidre til genbrug...fks grafikkort.

Vil gerne hører lidt fra jer av - Før jeg starter med at bygge
Hvad syndes i ??

Mvh
Juniorhof

cpu(1) Grafikkort(2) Ram(3) Harddisk(4) Tappeventil(5)

Fordeller rør

Kold vann fra pumpe ut til -----1-----2-----3-----4----5

Hovedrør til kold vann & varmt vann er større, Fks 18 m/m og Rør ut til fks cpu er 10 m/m

varmt vann fra fks cpu og ut til Radiator...osv

Og rør fra Radiator til Reservoir har samme dim 18 m/m

Vil det ikke verre bedre køling, end at genbruge vannet ?
Sist endret av Juniorhof; 27. juni 2014 kl. 21:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.