Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1947
I det siste så har jeg tenkt og grublet mye over psykedeliske rusmidler. Det startet med at jeg fant ut om DMT, og der etter gikk veien videre til alt det andre. Har ofte i det siste tenkt på hva som skjer etter døden, hvorfor vi er her, hvorfor alt er som det er osv. Og jeg tror at disse stoffene kanskje kan hjelpe meg å tenke i en ny rettning.
Men som de aller fleste så er jeg skeptisk, ettersom at jeg ikke har prøvd noe psykedelisk selv. Når man var yngre så ble man også ofte fortalt at man kan fort bli skadet for livet etter å ha prøvd ut LSD eller sopp. Men akkurat som jeg fant ut med tiden at man ikke kan ta overdose av hasj, så stiller jeg meg skeptisk til dette også.
Har derfor noe spørsmål til dere som har prøvd.


1. Hva er sannsynligheten for at man blir skdaet/hjerneskadet etter en trip på LSD/Sopp?
2. Hvordan har det forandret dere etter trippen?
3. Hva kan man gjøre for å få en best mulig trip?
4. Hvordan er det å blande Sopp og hasj f.eks ?
5. Kom gjerne med flere tips/svar på andre ting som kan være fint å vite.


Dere trenger ikke å svare på alt. Setter stor pris på at dere deler deres kunnskap!
1. Nærmere null så lenge du bruker det på en ansvarlig måte, og ikke har latente sinnsykdommer liggende å lure, da kan psykedelika utløse dem. Men dette er altså sykdommer som du mest sannsynlig ville ha utviklet uansett, psykedelikaen kan bare forskynde det.
2. Har ikke forandret meg noe særlig.
3. Set & Setting. Altså å være i et trygt miljø med gode venner, gjerne ute i naturen. Vekk fra edru folk og andre ting som kan sette deg opp i ubehagelige situasjoner.
4. Det fungerer veldig bra, hvertfall på nedturen. Tar du hasj midt i peak'en til sopp kan det forsterkes mye og er ikke noe som anbefales en nybegynner.
5. Les opp så mange tripprapporter og info du kan, og start med en lav dose.
Svarer nå kun ut ifra egne erfaringer og kunnskaper, da jeg ikke har tid til å grave frem kilder i hytt og gevær atm. Regner med at noen retter på meg hvis noe ikke stemmer.

Hva er sannsynligheten for at man blir skdaet/hjerneskadet etter en trip på LSD/Sopp?
- Om man kan pådra seg hjerneskade av en lsd/sopptur er jeg ikke sikker på, men synes i så fall dette høres veldig rart ut. Du kan derimot bli påvirket psykisk av en trip, både positivt og negativt.
Jeg ville sjekket litt rundt familietreet mitt hvis jeg var deg, for å finne ut om schizofreni eller psykose er noe som ligger til familien. Psykiske lidelser man pådrar seg som følge av en tur ligger som oftest latent hos den som får det.

2. Hvordan har det forandret dere etter trippen?
- Nå har jeg ikke prøvd LSD, men er ganske erfaren med MDMA og har tatt sopp tre-fire ganger. Meditasjon på MDMA har definitivt hjulpet meg med å få et 'lettere' og mer fritt syn på verden og det rundt meg. Har også fått mange plutselige åpenbaringer på tur, og generelt opplevd mye positivt, men er som regel noe redusert og slapp i noen dager etter en tur. Har blitt fryktelig undrende den siste tiden.

3. Hva kan man gjøre for å få en best mulig trip?
- Set og setting er alt! Det er mye bedre å ture i huset til en god kompis enn nederst i parkeringshuset, og det kan ha så mye å si. Pass på at du er med folk du stoler på, i kjente, trygge omgivelser, gjerne med musikk du liker. Vær sikker på at dere ikke kan bli avbrutt av foreldre/søsken/andre kompiser/etc.
Viktigst av alt er det å følge strømmen. Blir det for mye så ikke stritt imot, legg deg heller ned og aksepter det som skjer. Vær klar over at du bare har putta i deg noe som er ukjent for deg, og at det vil roe seg om noen timer.
Noe som også kan være viktig å passe på, er at du ikke opplever noe som er psykisk ubehagelig i dagene før turen. Dette kan komme tilbake til deg under trippen, og da har du fort et stødig grunnlag for en badtrip.

4. Hvordan er det å blande Sopp og hasj f.eks ?
- Min erfaring er at hasj kan virke forsterkende på effekten du allerede har fått av soppen. Vil anbefale deg å ta soppen alene, føle på det og heller røyke hvis/når du føler for det.

Vil også legge til at det meste jeg har skrevet er tatt fra personlige erfaringer, og at du kan oppleve å få det helt annerledes på din tur. Les masse om psykedelika og forbered deg så godt som mulig i tiden før turen.
Lykke til!
Sist endret av Klepto; 20. april 2012 kl. 14:40.
katt
Trådstarter
Lurer også på hvor lenge en tripp sånn ca varer? Vet at det kan være veldig forskjellig, alt etter som hvor mye man spiser/drikker/får i seg. Men sånn ca?
Og hva kan være en god nybegynner dose på fleinsopp ?
Sopp varer i rundt 4-5 timer før det begynner å avta. Ettereffekter kan henge igjen i opptil seks timer, og selv merker jeg som regel at noe ikke 'stemmer' helt når jeg er ute dagen etter en sopptur.
LSD varer i 6-11 timer, ettereffekter kan merkes i opptil 5 timer.

erowid.org er en side jeg vil tro at du kan få masse nytte av.

Edit: min første dose på flein var på 2g (tørka), noe som viste seg å være alt for mye. Personlig vil jeg anbefale deg å ta rundt 0.7g-1g, da vil du nok føle trippen ganske godt. Ønsker du en lett trip holder nok 0.5. Dosering på fersk sopp er jeg ikke helt sikker på, men sopp skal vel miste rundt 70% av vekta når den tørkes. (?)
Sist endret av Klepto; 20. april 2012 kl. 19:33.