Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 3050
Halla folkens, det har seg sånn at skolen skulle bytte ut alt av reagensrør etc. Så alt ble da kastet. Jeg grep muligheten og bestemte meg for og lage en litt ordentlig glassbong.

Det jeg har atm er http://tinyurl.com/Bongstem123 Med en glasstut.

Planen nå er og bruke "røret" av den 500ml "flaska" til en downstem. Problemet er da at jeg ikke vet hvordan jeg kan kutte den uten at den sprekker. Noen som kan hjelpe?

Jeg har også en glasstut som følger med til "flaska" Har tenkt til og bruke den til og sette Bowlen nedi slik at det blir glass mot glass. Så da trenger jeg 2 hull til den, et på vær side, siden "tuten" er hul inni. Så hvordan bårer jeg den uten at den sprekker.

Resten av delene klarer jeg nokk og skaffe, kan gjerne legge ut bilde av det ferdige resultatet.

Spørsmål
Hvordan kan jeg båre et hull i et glassobjekt uten at det sprekker.

Hvordan kan jeg kutte et glassobjekt slik at det ikke sprekker.

Hvordan få skylt ut ALLE kjemikaliene fra labutstyret?

Og sist men ikke minst, hvordan kan jeg feste de ulike delene sammen, men det skal fortsatt se "ok" ut. Dvs ikke gaffa teip etc.

Takk for alle svar!
Finnes vel borer som er spesielt for glass. Du finner sikkert noe på biltema, clas ohlson e.l
Det kan også være lurt å sette en teipbit der du skal bore.

Det andre du spør om vet jeg ikke
Vist du skal ha et lite hull så kan du sikkert borre det ( <10mm ) .. men skal du ha noe større ( >10mm ) bør du tenke på om du heller skal smelte deg et hull med en eller annen brenner.

Store borrer til glass som borres håndholdt blir alltid vibrasjoner i, så da er nok den beholderen der ganske fort "bye bye"
Trådstarter
Sitat av Mantuz Vis innlegg
Vist du skal ha et lite hull så kan du sikkert borre det ( <10mm ) .. men skal du ha noe større ( >10mm ) bør du tenke på om du heller skal smelte deg et hull med en eller annen brenner.

Store borrer til glass som borres håndholdt blir alltid vibrasjoner i, så da er nok den beholderen der ganske fort "bye bye"
Vis hele sitatet...
Har en kompis med en brenner, han har klart og brenne hull i en Glass Cola flaske, men er usikker på om den klarer klasset fra en kjemilabb, som er lagd for og tåle varme!
Har laget mange hjemmelade bonger av glass, doh kunn av spritflasker. Borr kjøper du på biltema eller ChlasOlson. Hvor tykt er [Uglasset? Har prøvd å borre i tynt glass før uten hell, det sprekker veldig fort. Bruk en god borremaskin med høyt turtall.

Husk også å ha mye vann på kolben når du borrer.

Ellers så får du kjøpt pakningsett på biltema/jula til vask og vaskemaskiner disse passer perfekt til gjennomgangen du har tenkt deg.

Til liming er gjennomsiktig epoxy fint, kjøp en med godt feste på glass, men matt ned flaten litt først med sandpapir, så tåler den etter min erfaring godt både bruk og vask.
Sist endret av Legend.; 15. mars 2012 kl. 17:22.
Knus hele dritten, så limer du sammen alle bitene, bortsett fra der du vil ha hull! Den kommer nok til å se jævlig fet ut også.
det finnes glasbor. Husk å kjøl ned både bor og glasset hele tiden, hvis ikke knuser det. Det er veldig vanskelig og svært få som klarer det første gangen.

Når du skal kutte glass kan du bruke en diamantkutteskive på enten en dremel eller vinkelsliper, her gjelder det samme som over. KJØL NED! Varmt glass sprekker

For å skylle kan jeg tenke meg et par turer i oppvaskmaskinen kan fikse.

Fest alt sammen med epoxy lim, eller tec 7
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg
det finnes glasbor. Husk å kjøl ned både bor og glasset hele tiden, hvis ikke knuser det. Det er veldig vanskelig og svært få som klarer det første gangen.

Når du skal kutte glass kan du bruke en diamantkutteskive på enten en dremel eller vinkelsliper, her gjelder det samme som over. KJØL NED! Varmt glass sprekker

For å skylle kan jeg tenke meg et par turer i oppvaskmaskinen kan fikse.

Fest alt sammen med epoxy lim, eller tec 7
Vis hele sitatet...

Da skal jeg prøve og få tak i et glassbor, tror vi har en diamantkutte skive. SÅ blir det bare og lime sammen og få det tett!

Takker for svar, da blir det oppvaskmaskinen med en gang foreldre forlater huset! (y)
BAD MOTHERFUCKER
Tomacco's Avatar
Jeg kan forresten anbefale deg dette Reddit-underforumet;
http://www.reddit.com/r/StonerEngineering/

Mange folk som lager røykeutstyr av diverse husholdningsartikler
Jeg ville brukt kaustisk soda til vasking. Perfekt å vaske labutstyr med. Skyld den godt med vann etterpå.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Trådstarter
Sitat av Halalgeir Vis innlegg
Jeg ville brukt kaustisk soda til vasking. Perfekt å vaske labutstyr med. Skyld den godt med vann etterpå.
Vis hele sitatet...
Har gjort dette for et par dager siden, ble oppvaskmaskinen.