Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1598
God morgen!

For et halvt år siden hadde jeg en veldig kraftig Salviaopplevelse, og jeg brukte flere uker på å bearbeide trippen og lærer enda fra opplevelsen.

For et par måneder siden røyka jeg Salvia igjen, men jeg putta betydelig mindre i bongen og røyka litt etter litt. Noe jeg følte var greit.Det var litt ubehagelig å bli ukontrollert dratt ut fra kroppen og egoet, mens jeg prøver å holde igjen(dooh)!

En fellesnevner jeg har opplevd ved hver Salviatripp er at;
1. Først hører jeg en skarp tone i venstre øre som flyter inn i hodet mitt
2. Som en reaksjon på lyden blir tennene mine til ren energi; den eneste måten jeg kan forklare følelsen på er KALD asfalt! Det føles faktisk som tennene mine er iskald asfalt, men jeg har resonnert meg frem til at hodet mitt blir til "ren energi"
3. Bevisstheten min blir klarere. Jeg våkner opp fra drømmen; det materielle og fysiske livet vi lever her på jorda. Alt blir rett og slett mer ekte, akkurat på samme måte man føler når man våkner opp fra en drøm. Man er back to the real reality.

Før jeg røyka Salvia røyka jeg hasj gjennomsnittlig 2-3 ganger i uken, veldig sporadisk - noen uker røyka jeg ingenting, andre røyka jeg hver dag.

Vel, siden Salvia har jeg ikke rørt weed. I helga fikk jeg tak i veeeldig potent pakistansk hasj og trakk ned 5-6 trekk fra pipa. BOOM! Samma følelsen i tenna som ved Salvia. God damn! Jeg får smånoia - skal jeg ha en Salviatripp i 30-60 min nå??! Etter fem minutter med positiv self-talk har jeg kontroll, men jeg forstår endelig hvor kraftig marijuana kan være.

I går fikk jeg også litt pot jeg hadde bestilt - kraftig saker dette også. En tanke som har slått meg de siste månedene er at jeg må ta psykedelia ute i naturen, ikke i en firkantet boks. Jeg tok med meg pipa og weeden ut i skogen og fyrte, etter noen få minutter begynner jeg å kjenne de høyt psykedeliske og introspektive egenskapene av the herb. Jeg fikk igjen en kraftig oppelevelse og lærte mye, blant annet at jeg ikke er klar for Salvia - men at dette er et verktøy jeg foreløpig kan bruke.

Jeg kan ikke lenger gå tilbake til å røyke weed for å chille eller for å ha det gøy. Det føles som jeg har gått forbi det stadiet. Intuisjonen min sier at weed ikke er noe som skal undervurderes og at det er, slik jeg nå opplever det, et sterkt psykedelisk verktøy.

Jeg har kraftig utviklet meg, spesielt spirituelt, siden jeg røyka weed 2-3 ganger i uken. Jeg er en annerledes person innvendig og jeg bruker dagene på å utvikle meg og mine ideer.
Er dette en reaksjon på min utvikling og/eller mine salviaoppelvelser? Er det noen som har oppelvd det samme?

Shamaner har et rituale før og under psykedeliarus og jeg tror det er en veldig viktig del av opplevelsen. Jeg klarer ikke lenger å røyke weed i stua foran en skjerm. Det blir feil. Jeg føler jeg trenger et rituale eller en prosess jeg kan gå gjennom for å virkelig få utbytte av de introverte egenskapene til marijuana.
Om du bare vil chille og kose deg med cannabisen, kan du ikke bare røyke mindre?
Jeg kan legge til at cannabisrus kan endre seg tilsvarende etter
inntak av fleinsopp. Har ingen erfaring med Salvia, men kjenner
godt igjen det du beskriver. Er det god kvalitet, skal det gjerne
svært lite til før man kjenner fornemmelsen av å trippe. Flyktige
synsforvrengninger og hallusinasjoner kan og forekomme.
Sist endret av PVestlandia; 17. april 2012 kl. 11:18.
Må du ta 5-6 trekk på rappen for og oppnå denne tilstanden du beskriver? Røyker du reint?

Må si jeg aldri har vært borti lignende, men kan det være pga lav toleranse?
Sudlabadel
Hei!
Beklager for å gå litt OT her, men er sativa-strains bedre for (semi-)psykedeliske opplevelser enn indica-varianter er?
Beklager virkelig hvis dette er et dumt spørsmål.
mvh, en som aldri har prøvd cannabis
Ja, det er vel sant nok det. Ikke verst av en som aldri har prøvd!
Sitat av Maglii Vis innlegg
Hei!
Beklager for å gå litt OT her, men er sativa-strains bedre for (semi-)psykedeliske opplevelser enn indica-varianter er?
Beklager virkelig hvis dette er et dumt spørsmål.
mvh, en som aldri har prøvd cannabis
Vis hele sitatet...
Jepp! Men om du ikke tenker på å dra til Amster el. så er den tanken bare å glemme om du ikke kjenner noen som dyrker. Da vet du aldri forholdene mellom Indica og Sativa.
Sudlabadel
Takker for svar!
Føler meg ikke helt klar for å prøve cannabis enda, men jeg kjenner en som sier at han kan få tak i noe marijuana som gjør han mer aktiv, energisk er vel kanskje riktig å si, og hasj som gjør han mer sløv og rolig. Så jeg kan vel bare anta at marijuanaen er av type sativa, og at hasjen er indica.
Jaja. Kanskje en gang i fremtiden
Sist endret av Maglii; 17. april 2012 kl. 20:44.
Har merket at potente cannabis produkter kan fremkalle svake visuelle effekter lik psilocybin. Det er etter at jeg begynte med psykadelika.
Jeg synes du er inne på noe spennende her, trådstarter. Bedriver du meditasjon, uten inntak av marihuana, i tillegg? Jeg erfarer i hvert fall at helt enkel meditasjon kan være fantastisk med tanke på å bevare den indre roen og renheten man kan få av disse trippene på forskjellige substanser. Da jeg så vidt begynte å prøve meg på meditasjon falt jeg inn i en transe med en gang, der jeg mistet kontakten med den fysiske kroppen min og dykket inn bak lagene av tanker – inn i min dypere bevissthet, observatøren. Grunnen til at dette gikk så lett er jeg helt sikker på kommer av mine tidligere opplevelser på psilocin, som har gitt meg et lærerikt og svært godt utgangspunkt for meditasjon og åndelig utvikling.

Selv skal jeg ikke ha mer enn noen få øl med kamerater, og en eller annen sofa å legge meg ned på, før svake psykedeliske mønstre begynner å vise seg bak øyelokkene. Små mengder alkohol har en tendens til og lettere føre meg over til den egofrie og ekstatiske bevisstheten. Og det er nettopp når man når denne tilstanden at de visuelle effektene begynner å sette inn. Men jeg bruker ikke alkohol bevisst som et åndelig verktøy.
For å meditere med Mary Jane:
Ta mengden du pleier å røyke for å bli stein. Gang den med 4 og trekk opp alt.
Opplever dette selv etter jeg begynte smått med flein, LSD, MDMA og 4-MEC. Tar det ikke ofte, men kan merke svake effekter av disse stoffene når jeg røyker potent cannabis.