Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 3386
Hei jeg skal flytte på hybel nå snart å bare lurte på om noen her vet om hvor man kan skaffe seg et "Bra" Billig Vin Brygging sett =)

Hadde også satt pris på om dere kunne gi meg fine linker til hvordan man lager eple vin, Drue vin og noen andre typer vin som er godt Håper på svar
vinogbar.no
Har en kompis som brygger sin egen vin. Utstyret kostet ca 300 kroner hos Europris. Så koster det rundt 200 for hver gang du skal brygge for smak og sånt. Selv liker jeg plommevinen han lager Han får ca 22 liter hver gang.
Her er det kun en ting å gjøre...
Dra på europris, så handler du to vinballoner, 1hevert, 1gjærlås, alkomåler, rengjøringsmiddel
Så en start pakke med saft ( 4-5 liters dunk med rød,hvit, pære etc og der har du en pakke med gjær, gjær stopp, og en pakke med glans) føl bruksanvisningen på pakken til punkt og prikke.
Nå vet du hele prosessen og du kan prøve på litt mere avanserte greier, bestille på nett, sette vinen på flasker, korkeutstyr, labels, selge til kompiser
Vinen står altid mellom 15-16 prosent, erfarte man aldrig ble full, men ruset, hehe... Gode minner
Enjoy!
Holder du til i oslo, så kan det være lurt med aktivkul etter gjærlåsen, for kan lukte ganske fælt på en litn hybel...
Jeg og noen kompiser lagde 60 liter vin for noen år tilbake. Dette var fra Europris som noen nevner over. Endte opp med 50 liter bringebærvin på rundt 16 prosent, da det var en del grums i bunnen etter dette klarningsmiddelet hadde gjort jobben sin. Smakte egentlig piss, men fungerte greit for tre fattige 16-åringer Fremgangsmåten sto greit forklart i manualen som fulgte med konsentratet. Tok to uker, mener jeg å huske. Kan skrive under på at det lukter fælt i rommet dunkene står i, som bjarkem skriver.
Jeg har det som du kjøper fra europris, og det funker utrolig fett! gleder meg til å brygge mer, så anbefaler å kjøpe det!
Man kan alltids sette "te-vin". Godt, billig, og det får deg full. Jeg lagde en tråd om det her: http://freak.no/forum/showthread.php?t=179653
Russegjengen holder på å sette to dunker nå. Handlelista ser slik ut:
‎2 x Gjæringskar â 115,-
1 x Hevert 45,-
1 x Gjærlås 11,-
1 x Måleglass 38,-
1 x Mostvekt 43,-
1 x Vinometer 38,-
1 x Ballong og flaskerens 25,-
1 x Termometer 49,-
1 x Dunk med vinkonsentrat = mellom 230 til 360,- alt etter type

Alt er kjøpt fra Europris, og hele fremgangsmåten står ganske greit forklart i manualen som følger med
Sist endret av McLovin; 18. april 2012 kl. 00:02.
Sitat av McLovin Vis innlegg
Russegjengen holder på å sette to dunker nå. Handlelista ser slik ut:
‎2 x Gjæringskar â 115,-
1 x Hevert 45,-
1 x Gjærlås 11,-
1 x Måleglass 38,-
1 x Mostvekt 43,-
1 x Vinometer 38,-
1 x Ballong og flaskerens 25,-
1 x Termometer 49,-
1 x Dunk med vinkonsentrat = mellom 230 til 360,- alt etter type

Alt er kjøpt fra Europris, og hele fremgangsmåten står ganske greit forklart i manualen som følger med
Vis hele sitatet...
Prismessig er det ganske lurt, men jeg ser for meg en gjeng med russ drikke seg drita på vin.
Sitat av Paradigm Vis innlegg
Prismessig er det ganske lurt, men jeg ser for meg en gjeng med russ drikke seg drita på vin.
Vis hele sitatet...
Nei, nei! Russebilen vår er en Volkswagen LT bobil. Hele kjøkkenet/badet bake har blitt erstattet med en bar der vi blant annet har en vask med elektrisk pumpe. I dunken erstatter vi vann med hjemmevin, og får dermed litt sterkere saker i springen
Blir mest til nach og oppfriskning i friminuttene på skolen!
Sist endret av McLovin; 18. april 2012 kl. 00:43.