Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 934
Jeg er altsa i amsterdam nå. Jeg er i ett hotell ved en liten absinthe kiosk, med varianter fra 30-85% alkohol. Jeg vurderer å kjøpe 2/3 flasker 40% og ta de med til norge med direkte-fly.. Men altsa jeg er ikke fullt 18 ennå så om det blir stoppet så hadde det vert litt kleint med foreldrene... Såå ja, jeg bare lurte på om dere kunne oppdatere meg om lovene
Sist endret av DubC; 15. april 2012 kl. 19:12.
De tar flaskene dine om du blir stoppa siden du er mindreårig.
DubC's Avatar
Trådstarter
Men altsa om jeg legger de i kofferten som jeg ikke har som håndbagasje så kan de ikke se at den er akkurat min?
http://www.lovdata.no/all/tl-20071221-119-023.html

Se §16-2

Du går igjennom tollen etter at du har hentet all bagasje. Så langt har de faktisk tenkt.
Sist endret av raze; 15. april 2012 kl. 19:52.
Sitat av DubC Vis innlegg
Men altsa om jeg legger de i kofferten som jeg ikke har som håndbagasje så kan de ikke se at den er akkurat min?
Vis hele sitatet...
Nei, men tollen er etter du har hentet bagasjen din - og jeg går ut i fra at du bærer din egen koffert?
Hvis du skal gjøre det, så må du ikke legge det i håndbagasjen. Legg det i kofferten og håp på det beste. Pass også på at du ikke overstiger den tillatte vekten på bagasjen, da det kan bli litt kleint å åpne kofferten foran foreldrene dine for å pakke om.

Man går igjennom tollen etter man har henten bagasjen, så det er bare en sjangse man må ta. Ikke ta med over 5 liter heller, da kan man bli anmeldt for smugling. Under 5 liter er forelegg.
I fjor sommer kom mamma med ei flaske Absenthe fra Tyrkia. De hadde solgt dette i flyet på vei til Norge. 75%. Hun kjøpte no ei flaske og gikk gjennom uten å bli stoppa. Men antar det er ulovlig..
Bra du velger 40%, for alkohol over 60% går under narkotikaloven og da er det visst strengere.

Prøv, det er så mange som går igjennom tollen i dag .. og hvem toller tar vel inn en liten unge på 16 år fremfor foreldrene?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Taurean Vis innlegg
Bra du velger 40%, for alkohol over 60% går under narkotikaloven og da er det visst strengere.

Prøv, det er så mange som går igjennom tollen i dag .. og hvem toller tar vel inn en liten unge på 16 år fremfor foreldrene?
Vis hele sitatet...
Nei, alkohol over 60% går ikke under narkotikalovgivningen.
Det heter også hvilken toller, ikke hvem som dere sier på dialekten deres.

Om du blir tatt med alkohol på vei inn til Norge som mindreårig får du fort en bot og varene blir konfiskert.