Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  71 6854
Jeg leiter etter tragiske filmer. Filmer som enten har en trist slutt eller som virkelig rører deg på en trist måte.

Synes alle filmer nå til dags ender godt. Helten overlever, og lever lykkelig alle sine dager. Kommer selv ikke på noe bedre eksempel en Romeo og julie.

Og helst ikke noe eldre enn 90 tallet.
Grave of the Fireflies (Hotaru no Haka)


Nesten skummelt trist.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
The mist er nå et forslag
Trådstarter
Er jeg veldig picky nå eller, men helst på engelsk?

The mist blir bra tror jeg.

Har sett lilja 4-ever, men har vanskelig for å konsentrere meg når jeg må lese undertekst.
Sitat av Ezzi Vis innlegg
Er jeg veldig picky nå eller, men helst på engelsk?

The mist blir bra tror jeg.

Har sett lilja 4-ever, men har vanskelig for å konsentrere meg når jeg må lese undertekst.
Vis hele sitatet...

Du kan helt sikkert finne en engelsk versjon av Grave of the Fireflies, og norsk faktisk også. Men det blir jo selvklart ikke det samme.

Personlig klarte jeg ikke å se filmen ferdig.
Sitat av Ezzi Vis innlegg
Synes alle filmer nå til dags ender godt. Helten overlever, og lever lykkelig alle sine dager. Kommer selv ikke på noe bedre eksempel en Romeo og julie.
Vis hele sitatet...
Ikke meningen å pirke, men... Nå har ikke jeg sett noen Romeo og Julie-film på evigheter så rett meg gjerne om jeg surrer - Men Romeo og Julie har da ikke noen klassisk 'helten overlever og de lever lykkelig alle sine dager'-ending?

Ellers så røres jeg på min egen rare måte av avslutningen på remaken av Dawn of the Dead fra 2004.
Trådstarter
Sitat av httpwhat Vis innlegg
Ikke meningen å pirke, men... Nå har ikke jeg sett noen Romeo og Julie-film på evigheter så rett meg gjerne om jeg surrer - Men Romeo og Julie har da ikke noen klassisk 'helten overlever og de lever lykkelig alle sine dager'-ending?

Ellers så røres jeg på min egen rare måte av avslutningen på remaken av Dawn of the Dead fra 2004.
Vis hele sitatet...

Mener at jeg leiter etter en film som romeo og julie hvor helten dør. Litt dårlig skrevet.
Lidenskapens Pris. Ligger vel litt i navnet her?
Så som i himmelen?
Kan anbefale deg å se Blood Diamond, American History X, Evelyn og Schindler's Liste.
Disse filmene har hvertfall fått meg til å sutre litt
The Shawshank Redemption
The Green Mile

Begge filmene er filmer som rører meg. Går gjennom hele følelsesregisteret når eg ser disse filmene!
Skyline ender vel ikke godt for menneskeheten
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
World trade center
Sitat av iMoan Vis innlegg
Kan anbefale deg å se Blood Diamond, American History X, Evelyn og Schindler's Liste.
Disse filmene har hvertfall fått meg til å sutre litt
Vis hele sitatet...
American History X, det er film det!
Ja, de som fikk meg til og sutre er vell nevnt her.
Hvis du vil se hovedpersoner dør kan jeg vell anbefale Final Destination serien? Den har du sikkert sett.

Eller vil jeg på det sterkeste anbefale Parfymen vis du ikke har sett denne.

http://www.imdb.com/title/tt0396171/
Sitat av iMoan Vis innlegg
Kan anbefale deg å se Blood Diamond, American History X, Evelyn og Schindler's Liste.
Disse filmene har hvertfall fått meg til å sutre litt
Vis hele sitatet...
EDIT: The Green Mile og
Sist endret av iMoan; 14. desember 2010 kl. 11:48.
hva med Requiem for a Dream? Rimelig intens film, som får deg til å tenke. Lenge siden jeg har sett den tho...
Dancer in the Dark er vel kanskje noe av det vakreste og mest hjerteskjærende jeg har sett. Regissert av Lars von Trier, så den ligger noe høyt oppe på særhetsskalaen, men den er absolutt et must.

Heat er ikke din typiske tragedie (tvert i mot et av tidenes "actiondramaer"), men på grunn av det forholdet en får til karakterene vil jeg påstå at den utvikler seg til en tragedie. Dette er uansett en film du bør få med deg.

There Will Be Blood er også et mesterverk, og et perfekt eksempel på en moderne episk tragedie.

Ellers ble jeg forbanna trist i slutten av Carlito's Way, selv om en fra første scene vet hva som kommer til å skje.
I et speil i en gåte
Sitat av Eplebit Vis innlegg
The Shawshank Redemption
The Green Mile

Begge filmene er filmer som rører meg. Går gjennom hele følelsesregisteret når eg ser disse filmene!
Vis hele sitatet...




Kunne ikke vært mer enig. The green mile er fantastisk.
Den franske filmen Aurore er en av de tristeste filmene jeg har sett
i hvertfall. Meget gripende og flott gjennomført film.
Sitat av leinsvang Vis innlegg
Den franske filmen Aurore er en av de tristeste filmene jeg har sett
i hvertfall. Meget gripende og flott gjennomført film.
Vis hele sitatet...
Ja, huff den filmen der er bare så utrolig trist Er den eneste filmen jeg har hylgrini av.
Anbefaler folk å se Aurore, så får dere se hvordan virkeligheten er for mange barn idag.
5 Centimeters Per Second
Eller grave of the fireflies som ble nevnt.

"kos" deg
Home(2009)

Ingen enkelte helter og ingen slutt.
aah, slutten har så stor betydning for det du sitter igjen med etter filmen!
American History X er selvfølgelig nevnt, sinnsykt bra slutt.
Den sjette sans, enda en film med gaanske trist slutt.
Jeg liker også slutten på The Butterfly Effect, den er vel ikke akkurat trist, men den er hvertfall emosjonell.
Sist endret av daaa; 14. desember 2010 kl. 15:07.
Kom på I am Legend, der kan du i hvertfall velge slutt
Løvenes konge! Husker den var ganske trist.
Troja


Ganske kul for det meste, men blir leit mot slutten.
My sisters keeper! vi var 6 - 7 stk alle gråt!
Og the blind side!
Antichrist
Battle Royale 1&2
Donnie Darko
Mannen som elsket yngve
Once Were Warriors
Paranormal Activity (ikke den beste filmen, men grei 1 gang eller 2)
SLC Punk
Six Feet Under (Serie, men for en fantastisk serie fra begynnelse til slutt)
The Constant Gardener
The Hours
Rachel Getting Married
The Unsaid
The fountain
The Basketball Diaries , bra film dette as

http://www.imdb.com/title/tt0112461/
Trådstarter
Mye bra her ass, takker for alle gode tips.

Hehe løvenes konge og titanic måtte komme ja... Men de har jo bare en trist sene resten er jo bare velstand
Så Deep Impact for ikke lenge siden.. klarte hvertfall ikke holde tårene tilbake på slutten der.

Ellers anbefaler jeg Requiem for a Dream, utrolig dyp film som hvertfall ikke er noen feel good film med happy ending. Kan også nevne Silkesvarten, siden jeg sitter å gauler meg gjennom hele den filmen, hver gang
Basi Moi er en fil med en tragisk slutt
the guardian

dear John

higher learning

boyz 'n' the hood
Sist endret av pondelover; 15. desember 2010 kl. 21:30.
Life Is Hot in Cracktown

- Starter med voldtekt!
- Ender med drap!
Tideland av Gilliam er en trist film, dog med humor. Så The Fisher King (også av Gilliam) for noen dager siden, den er veldig trist, men er vel strengt tatt ikke noen tragedie.

Britiske Peter's Friends er en trist, nesten teater-aktig film, som jeg anbefaler en titt. Passer jo fint nå rundt juletider også!
The road.. -ingen happyfilm akkurat..
Sitat av Bættmæn Vis innlegg
The road.. -ingen happyfilm akkurat..
Vis hele sitatet...
Lette gjennom tråden etter The Road, og jaggu var den ikke på siste innlegg. :P
Slenger meg på den.

Seven Punds er rimelig trist.
▼ ... over en uke senere ... ▼
An American Crime med Ellen Page.
Utrolig bra og rørende historie basert på en virkelig hendelse.
Secret window har et dystert preg over seg og en ikke så normal og heller uventet slutt
A Single Man med Colin Firth
Jean de Florette 1 og 2
3:10 to Yuma

Om du er ute etter en film der enden ikke alltid er like god, ta en titt

http://www.imdb.com/video/imdb/vi2880504089/
▼ ... noen uker senere ... ▼
Katy Perry <3
This is England
Death proof!
der skjer det jo saker å ting på slutten man ikke skulle tro hadde skjedd i normal film spør du meg