Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 372
Hei.

Kom til og tenke over en liten ting her om dagen. Husker dere før når dere f.eks. kjøpte ny mobil og de sa i butikken at føste gang du ladet opp batteriet måtte det så over natten? Det jeg lurer på da er må dette gjøres nå også, eller det dette utdatert teknologi?

Takk for svar
Tull og vås. Den typen batteri gikk vel ut av bruk for rundt 8-10 år siden. Nå er det bare å ladde til det er fullt og så er det brukbart. Faktisk, selv om du har laderen i over hele natten spiller det ingen rolle, for moderne mobiltelefoner slutter å motta laddestrøm nå batteriet er fullt for å unngå overladning og (mulig) eksplosjon.

Sist jeg kjøpte mobil fikk jeg samme beskjed og fikk meg en god latter på butikkens bekostning, og det sto til og med om akkurat dette i brukermanualen.
Flott Nei har bare ladet div. ting til det er ladet opp og koblet ifra laderen. Men tanken streifet meg her om dagen og forsatte bare og lure på det Takk for rakst svar KP til deg