Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 870
Jeg ønsker å bestille noen pakker backwoods på nett. Jeg ser at det er et par nettsider som shipper det, men jeg vet ikke hvordan tollen reagerer på det. Er det noen som har erfaring, eller vet om en bra nettside å bestille det fra?
Begrenset Utgave.
SpeedBenzo's Avatar
De bryr seg ikke om backwoods. Alle sånne artikler er lov.
Får jo sånt i norge.
Det er strenge regler for import av tobakksvarer, herunder tobakkssurrogater, frukttobakk og andre nye former for tobakks- og nikotinholdige produkter, til privatpersoner. I praksis er det ikke mulig for privatpersoner å importere tobakksvarer, da det er strenge krav til merking.

Krav til merking
Varen skal være merket med advarsel (tobakkskadeloven § 30).
Merketeksten skal være på norsk. Helsedirektoratet tolker dette svært strengt og det gis ingen anledning for fravikelse av bestemmelsen fra deres side.
Alle varene skal oppfylle kravene til merking, unntatt den varekvoten som reisende kan innføre toll- og avgiftsfritt eller mindre kvanta som medtas som reisegods. (Forskrift om innhold i og merking og utforming av tobakksvarer § 9).
Vis hele sitatet...
https://www.toll.no/no/varer/alkohol...obakk_og_snus/

Er mye som går igjennom tollen, men tror du kan se langt etter de dersom de blir stoppet
Sist endret av KjemikalieX; 20. januar 2020 kl. 11:07.