Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1234
Hoi, holder på å gå tom for lightergass og det er jo litt krise nå når det er jul og greier. Skal være i Fredrikstad i jula og har ikke peiling på noe her nede så hvis noe vet om en butikk hvor jeg kan få kjøpt noe skikkelig god gass blir jeg veldig takknemlig. Blir ikke skikkelig jul uten butanvaporizer.

Trenger noe skikkelig som ikke jammer lighterene mine. F.eks. Colibri, Zippo eller Atomic. Den gule boksen som de selger på Narvesen er ikke bra nok.
Sist endret av KnutAnkhAton; 23. desember 2019 kl. 13:09.
Den på clas ohlson er near zero impurities og jeg har brukt den til ekstraksjon med gode resultater o
Denne her er nok det reneste du får tak i av butan, "11x refined" sier hvertfall litt. Er det zippo/clipper gass i gule boksrr du har hatt så kan det være det ikke er bare butan/propan i flaska. Fra Zippos datablad:
"PROPANE-BUTANE HYDROCARBON PROPELLANT (COMPLEX MIXTURE);"

De gule fra Ronson derimot er 52/24/24 blanding av butan, propan og isobutan som ikke skal etterlate noe rester eller drit. Brukt den selv til hasjolje med godt resultat, og funker uten problem på alle mine lightere. Fordelen er at man får de i alle matbutikker så slipper handle på nett

https://m.ebay.com/itm/Neon-11x-Filt...2-bbf6db08a0be
Sist endret av Bluesky_; 23. desember 2019 kl. 21:45.
Hvor kan man få kjøpt slik re-fyllbare lightere? Altså vanlig lighter, ikke zippo eller stormlighter.
Sitat av Roaccu Vis innlegg
Hvor kan man få kjøpt slik re-fyllbare lightere? Altså vanlig lighter, ikke zippo eller stormlighter.
Vis hele sitatet...
Clas Ohlson
Landstryker
KnutAnkhAton's Avatar
Trådstarter
Kjøpte den på clas. Fylt på en kresen lighter. Litt lite effekt men fungerer hver gang. Jula er redda. Takk for hjelpen.