Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 3568
Jeg tenkte å ta meg en tur til thailand i 30 dager. Har ikke lagt noen plan whatsoever. Drar om 1 uke. Lander i Bangkok klokka 07:00. Er 20 år.

Noen som har noen tips til hva man kan gjøre der nede? Jeg tenkte å muligens ta en dag i bangkok for så å dra videre til Pattaya i ett par dager, for så å ta flyet til Phuket for å sjekke ut strender, øyer og lignende.

Burde jeg booke hotell i forveien eller bare ta det på sparket når jeg kommer ned?

Kom gjerne med tips, erfaringer og anbefalninger. Budsjettet mitt ligger på ca 15-20,000 NOK.

Strender, aktiviteter, uteliv osv tas i mot med stor takknemlighet. Hva ville du gjort?

Takker
Ikke book hotell på forhånd. Sjekk ut Khao San Road med en gang du kommer til BKK om du liker backpacker-miljø. Om ikke er områdene Asoke, Nana og Silom steder som er populære blant besøkende å bo. Beste kjøpesenter er regnet som Siam Paragon (som har den sykeste kinoen også - må oppleves), men jeg synes Terminal 21 ved Asoke SkyTrain-stasjon er bedre. SkyTrain forkotes btw BTS, og subway er MRT. Greit å vite.

Om du vil ha strender etc, og er på budsjett, er det mye bedre å reise til Krabi, eventuelt Koh Phangan og Koh Tao. Koh Phangan er også øyen hvor de har Full Moon Party, Half Moon Party og Jungle Party en gang i måneden. Phuket er dyrt. Er også mye gamle folk der. Type pensjonister.

Pattaya er full av horer, så om det er det du er ute etter er det stedet for deg. Billigere enn i Bangkok er de og.

Ellers er det skrevet en del på forumet fra før om dette, sjekk blant annet: http://freak.no/forum/showthread.php?t=262329
Sist endret av nikita; 21. februar 2014 kl. 18:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
4 2
Takker for bidraget. Skal sjekke nærmere på stedene du anbefaler.

Jeg tenkte å bestille enveis bilett, for så å bestille retur senere på turen. Stemmer det at jeg MÅ ha utreise billett for å slippe om bord på flyet på Gardermoen? Det er snakk om Norwegian. Folk sier mye forskjellig ang dette.
Sist endret av santander; 21. februar 2014 kl. 20:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kredittkort kan redde deg i mange nødssituasjoner, tro meg! Ha en sikkerhet!
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Kredittkort kan redde deg i mange nødssituasjoner, tro meg! Ha en sikkerhet!
Vis hele sitatet...
Sant sant! Og ha forresten cash flere steder om du drar ut på øyer. Er et helvete å finne minibank.
Be careful, rett utenfor kåken min i bangkok gikk det av ei helvetes bombe i sta. Tror d var noen som daua å noe greier.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Litago1 Vis innlegg
Be careful, rett utenfor kåken min i bangkok gikk det av ei helvetes bombe i sta. Tror d var noen som daua å noe greier.
Vis hele sitatet...
Seriøst? Trodde ikke sånt skjedde i Thailand, ihvertfall ikke om det er terrorisme eller lignende det er snakk om.
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Seriøst? Trodde ikke sånt skjedde i Thailand, ihvertfall ikke om det er terrorisme eller lignende det er snakk om.
Vis hele sitatet...
Er en del protester for tiden, har vært sånn i ganske mange år bare det går opp å ned.
Sitat av Litago1 Vis innlegg
Be careful, rett utenfor kåken min i bangkok gikk det av ei helvetes bombe i sta. Tror d var noen som daua å noe greier.
Vis hele sitatet...
Nå må du ikke skremme gutten! Det er jo BARE i Bangkok, og BARE i ENKELTE deler av Bangkok. De går svært langt dessuten for å sikre at ikke turister/vestlige kommer til skade. Bare hold deg unna. Ikke snakk om politikk, ikke møt opp på demonstrasjoner, ikke ta kontakt med de og ikke ta bilder så går det helt fint. Om du fortsatt er redd, stikk ut av Bangkok.
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Var i Thailand i januar. Landa i Bangkok uten planer eller hotell og tok det på sparket, ikke noe problem. Var bare i Bangkok tre-fire dager, men merket ikke noe til protestene annet enn at taxisjåførene var lite villige til å kjøre enkelte steder. Holdt oss på avstand. Sjekk ut Scirocco sky bar for en drink utendørs i 64. etasje. Billig å bo rundt Khao San Road. For å komme videre er nattoget billig og behagelig. Alternativt går det endel fly. Koh Phangan er et bra sted for fest og moro. Masse backpackere og alltid beachparty på Haad Rin. Skal du på full moon bør du booke overnatting noen dager på forhånd. Koh Tao er veldig laidback, mye dykking. Anbefales. Hadde én natt i Ao Nang i Krabi, som å være på et chartersted i Tyrkia. Om man liker slikt er det sikkert fint, men ikke min greie. Lei scooter på øyene, btw. Behagelig å kunne komme seg rundt og særlig på Koh Tao er taxi dyrt.
Hold deg unna Phuket og (spesielt) Pattaya. Thailand har så utrolig mye mer å by på..
Sitat av nikita Vis innlegg
Om du vil ha strender etc, og er på budsjett, er det mye bedre å reise til Krabi, eventuelt Koh Phangan og Koh Tao. Koh Phangan er også øyen hvor de har Full Moon Party, Half Moon Party og Jungle Party en gang i måneden. Phuket er dyrt. Er også mye gamle folk der. Type pensjonister.

Pattaya er full av horer, så om det er det du er ute etter er det stedet for deg. Billigere enn i Bangkok er de og.
Vis hele sitatet...
Du beskrev reiseruten min ganske godt her. Sitter for øyeblikket i Bangkok etter å ha startet turen med 4 dager i Bangkok, 7 dager i Pattaya og imorgen går turen videre til Phuket, så Koh Phangan og Koh Tao.

I Bangkok om du vil ha beer bars og gogo bars er etter min erfaring Nana plaza og Soi Cowboy de beste plassene. Det er dog preget av litt lite unge folk, om du heller er gira på å møte mye backpackere og andre unge kombinert med uteliv så er som sagt Khao San Road ditt beste valg. Hotell er generelt billig overalt og jeg vil anbefale å ta Taxi eller BTS rundt omkring i Bangkok.

I Pattaya er det svært mye gogo bars, vil anbefale Walking Street som er den mest kjente og den største gata også vil jeg anbefale Soi 6.

Fremkomstmiddel i Pattaya går mye i scooter taxi som er veldig rimelig også har du det som kalles Baht Taxi som er veldig populært i Pattaya. Det er biler med lasteplan hvor du bare hiver deg på i den retningen du vil, så satser/planlegger du på hvor du havner og hopper av dit du vil og gir sjåføren 20 baht (4 kroner )

Av aktiviteter har jeg ikke fått gjort så veldig mye enda. Men kan liste ett par ting som kan være interessant.

- Lumpini park i Bangkok: Mulighet for å se øgler i god størrelse. Er også en stor del av parken som er opptatt av demonstranter i telt for øyeblikket om det er av interesse og få med seg. Det er helt ufarlig å gå gjennom og kikke så lenge du ikke hører støy eller opptøyer. Men det er en svært rolig del av byen.

- Skybar i Bangkok: Baren som ble brukt i Hangover filmen. Gøy å ta en drink og bare kikke utover byen.

- Slingshot Pattaya: 1-2 personer sitter i en kule og blir slengt oppi lufta via to strikk.

- Jomtin Beach i Pattaya: Ta en chill dag på stranda.

Det er det meste jeg kommer på for øyeblikket. Er bare ferdig med 12 av 45 dager her i Thailand så blir nok mer opplyst etterhvert.
Sist endret av Froztsoul; 22. februar 2014 kl. 13:53.
Trådstarter
4 2
Takk for mange gode råd. Får lage meg en liten plan for hva jeg skal gjøre før avreise.

Noen som har noen hotell anbefalninger i Bangkok og Pattaya? Maks 500 kr natta.

Sliter fortsatt med å finne ut om det er nødvendig med retur billett for å entre landet/flyet. Noen som veit?
Sitat av santander Vis innlegg
Takk for mange gode råd. Får lage meg en liten plan for hva jeg skal gjøre før avreise.

Noen som har noen hotell anbefalninger i Bangkok og Pattaya? Maks 500 kr natta.

Sliter fortsatt med å finne ut om det er nødvendig med retur billett for å entre landet/flyet. Noen som veit?
Vis hele sitatet...
Bangkok nær Soi Cowboy (har rooftopbar, ligger rett ved skytrain stasjonen Asoke og rooftop pool): http://www.thecontinenthotel.com/
Bangkok nær Nana (ligger rett ved skytrain stasjonen Nana): http://www.on8bangkok.com/
Bangkok i Khao San Road (eneste skikkelig hotellet i Khao San Road): http://www.buddylodge.com/index.html

Sitat av santander Vis innlegg
Sliter fortsatt med å finne ut om det er nødvendig med retur billett for å entre landet/flyet. Noen som veit?
Vis hele sitatet...
Nei, det er ikke nødvendig. Om du vil være sikker kan du booke deg en busstur til Kambodsja for et par hundrelapper. Eneste kravet som eventuelt kan bli håndhevet er at du skal ha en billett "ut", men jeg har snakket med ambassaden i Norge, og for nordmenn som reiser fra Norge skal det ikke være et problem. Reiser du dog fra Moskva for eksempel er det et ENORMT problem, større enn finanskrisen og alle verdens sultkatastrofer.
Sist endret av nikita; 22. februar 2014 kl. 19:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.