Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  40 20639
Hva slags drugs får disse folka som har vært hos tannlege i USA? Har de det hos norske tannleger?

Noen som har navn på drugsa de bruker?

https://www.youtube.com/watch?v=pdA_T9UMKlg
Lystgass. Private klinikker tilbyr denne løsningen for dem som har "tannlegeskrekk".
Lystgass er N2O right? Jeg har brukt masse av dette før men effekten varer bare 30 sekunder om du ikke puster d inn konstant. Så hvordan kan effekten vare så lenge?

Han i videoen oppfører seg ikke som noen på N2O i det hele tatt. Eneste du føler på N2O er kriblig i hele kroppen å lyder blir metallaktige.
Sist endret av Litago1; 5. desember 2013 kl. 14:31.
aner ikke hve dem får i usa men i norge kan du få fluniser å andre benzoer for tanlege skrekk
Overraskende mange som liker å høre på rusa folk, jeg derimot hater å høre på rusa folk.
Sitat av KaiN Vis innlegg
Overraskende mange som liker å høre på rusa folk, jeg derimot hater å høre på rusa folk.
Vis hele sitatet...
Samme her. Syns bare det var svært ekkelt å se videoene av de her ungene som sitter i bilen og virker som om de er tungt ruset på heroin eller lignende.
narsissist-nihilist
Han har nok nettopp våknet fra full narkose.

(Eventuelt en blanding med benzoer)
Sitat av nigger Vis innlegg
Han har nok nettopp våknet fra full narkose.
Vis hele sitatet...
Jaha?
Når jeg våknet fra en full narkosen var jeg bare veldig sløv, ustødig, omtåket, og kunne ikke prate godt, ville bare sove når jeg satt i bilen å kom hjem. Ble ikke overdrevet placebo ruset med full energi..
Folk som generelt ikke har eller ruser seg på andre stoffer en alkohol, har en tidens til å overdrive ukjente rus kraftig.
Feks, jomfruer som blir stein av falsk joint, eller veldig vill av sukkerpiller.
Sist endret av justastonedhuman; 5. desember 2013 kl. 15:50.
Det der er absolutt ikke lystgass.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Kan man få smertestillende før tannlegebesøk? Tenker ikke på lokalbedøvelse.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Kan man få smertestillende før tannlegebesøk? Tenker ikke på lokalbedøvelse.
Vis hele sitatet...
Du får iallefall etterpå.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Kan man få smertestillende før tannlegebesøk? Tenker ikke på lokalbedøvelse.
Vis hele sitatet...
Tannlegen har skrevet ut Paralgin forte til meg etter tanntrekking en gang hvertfall. Sobril og Valium får du på resept om du sier du har tannlegeskrekk.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
For full narkose hos tannlege er Midazolam gitt, dog er det tilfeller propofol som er brukt, men pga klassifiseringen av propofol kan det bare brukes på sykehus.
Sist endret av Dodecha; 15. januar 2014 kl. 11:36.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Kan man få smertestillende før tannlegebesøk? Tenker ikke på lokalbedøvelse.
Vis hele sitatet...
Tviler på at du kan gomle i deg så mye smertestillende at hele kroppen er nummen og følelsesløs..
De ungene man ser på youtube har fått ketamin.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av rabaramtimtim Vis innlegg
De ungene man ser på youtube har fått ketamin.
Vis hele sitatet...
Jeg tvilte faktisk først på utsagnet ditt, men fortvil ikke, jeg gjorde jobben din og fant en kilde: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/arti...00225-0014.pdf

Det er en blanding som brukes som narkose:
Nasal
administration


Midazolam 0.5 mg/kg
Atropine 0.02 mg/kg
Ketamine 5.0 mg/kg

Oral
administration


Ketamine 5-10 mg/kg in small-volume elixir

Rectal
administrationb


Midazolam 0.30 mg/kg
Ketamine 5 mg/kg
Atropine 0.02 mg/kgc

Intramuscular
administrationd


Midazolam 0.05 mg/kg
Atropine 0.01 mg/kg
Ketamine 3.0 mg/kg

Intravenous
administration
Dose


Midazolam 0.05-0.10 mg/kgA
Atropine 0.01 mg/kg
Ketamine 1.0-2.0 mg/kgf
Vis hele sitatet...
narsissist-nihilist
Paralgin forte?? Jeg fikk flunitrazepam da jeg skulle borre i går... Uten resept

Sitat av BongRips Vis innlegg
Tannlegen har skrevet ut Paralgin forte til meg etter tanntrekking en gang hvertfall. Sobril og Valium får du på resept om du sier du har tannlegeskrekk.
Vis hele sitatet...
Sist endret av nigger; 15. januar 2014 kl. 16:27.
Sitat av KaiN Vis innlegg
Jaha?
Når jeg våknet fra en full narkosen var jeg bare veldig sløv, ustødig, omtåket, og kunne ikke prate godt, ville bare sove når jeg satt i bilen å kom hjem. Ble ikke overdrevet placebo ruset med full energi..
Folk som generelt ikke har eller ruser seg på andre stoffer en alkohol, har en tidens til å overdrive ukjente rus kraftig.
Feks, jomfruer som blir stein av falsk joint, eller veldig vill av sukkerpiller.
Vis hele sitatet...
Ene gangen jeg ble vekt fra narkose hørtes jeg ut som maskinen til Stephen Hawkings, var rappkjefta og forbanna og kunne sikkert pissa hele mjøsa. Var også så sløv at jeg sovna igjen etterhvert, though. Dette ble filmet, så fikk se det selv. Før de filmet så hadde jeg hørt av de som satt rundt at jeg hadde kjefta på hu ene sykesøstra, uten at jeg aner hvorfor.

Men jeg stiller meg i rekken med de andre her om at man får lystgass. Jeg for min del fikk en blåbær-saft som jeg ble sløv av når jeg var liten, og tips om å ta vival når jeg har kommet de senere årene.

EDIT: Noen som vet hva den "blåbær-safta" er for noe?
Sist endret av Bruskork1; 15. januar 2014 kl. 16:45.
Vært der, gjort det.
Jeg fikk to stesolid 5mg pr stk, men det var pga tannlegeskrekk. Fikk også lokal bedøvelse, følte at det ikke hjalp.. Det som hjalp meg mest var at kjæresten var der og holdt psyken min oppe
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
en spumaflaske og en pakke med (lystgass) patroner, inhale.. exhale.
http://www.espressoparts.com/espressoparts/content/images_inv/f/z/3387/isi_2416_full_3387.jpg

Ikke sikker på om det er dette du ser etter, men forslag.
Sist endret av Kimbobo; 19. januar 2014 kl. 08:24.
Jeg fikk flunipam av tannlegen forrige gang, haha
Jeg er kronisk livredd tannleger og har fått vival og/eller lystgass og en gang narkose.

Å si at man får er forresten ikke helt korrekt, for man betaler for alt selv.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hva er det tannlegen tilbyr mot tannlegeskrekk i veskeform? Husker overhode ikke navnet.

Man måtte ha noen til å følge seg hjem om man tok det. En annen tannlege fortalte meg at man bare følte seg litt småfull i noen få timer.
Jeg er interessert i hvilket virkestoff det er i mixturen.

Har noen prøvd dette? Det blir billigere for meg å selvmedisinere meg så vet ikke.

Ja jeg er ute etter beroligende rus.
Du får ikke "lov" å kjøre bilen hjem etter du har fått beroligende hos tannlegen, det meste av slike stoffer fins også i væskeform for injeksjon eller klyster.

Men spennende å se hva tannlegen kan tilby for å ta brodden, har også tannlege skrekk men verken xanor, rivotril, valium, sobril eller flunipam hadde tatt brodden tror jeg. Kansje en fin kombo. Det verste er jo når du kjenner verktøyets omdreininger i kjevebeinet og inn i hjernen, hvordan er det å ta smertestillende før du får vondt? hehe
Sitat av Gulingen Vis innlegg
Lystgass. Private klinikker tilbyr denne løsningen for dem som har "tannlegeskrekk".
Vis hele sitatet...
Vet du om dette er noe som koster drøyt mye ekstra?
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Sitat av Fornebu Tannlegesenter
For all behandling/undersøkelse i lystgass koster det kr. 1190 (forbehold om prisjustering) pr. påbegynte time. I tillegg kommer selvfølgelig den behandlingen/konsultasjonen du får utført av tannlegen.
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke om dette er representativt for alle tannklinikker, men jeg antar det er et brukbart anslag.
Sist endret av Nygaard; 4. februar 2014 kl. 14:27.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Vet du om dette er noe som koster drøyt mye ekstra?
Vis hele sitatet...
Trengte ikke å betale noe ekstra for lystgass når jeg fikk det pga at jeg nektet å ta sprøyte i kjeften for noen år siden.
Vet ikke hvordan enkelte gjør det, men jeg var på en "spesialklinikk" for de "vrange" som enten hadde skrekk eller ikke ville ta sprøyte.
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Hva er det tannlegen tilbyr mot tannlegeskrekk i veskeform? Husker overhode ikke navnet.

Man måtte ha noen til å følge seg hjem om man tok det. En annen tannlege fortalte meg at man bare følte seg litt småfull i noen få timer.
Jeg er interessert i hvilket virkestoff det er i mixturen.

Har noen prøvd dette? Det blir billigere for meg å selvmedisinere meg så vet ikke.

Ja jeg er ute etter beroligende rus.
Vis hele sitatet...
Cosylan kanskje? Eneste jeg vet om av legemidler som kan passe inn her. Det har virkestoffet etylmorfin. Du vil bare bli sløv av det, siden etylmorfin ikke fremkaller eurofi.

Edit: Mente at Etylmorfinen i Cosylanen ikke kan fremkalle stort med eurofi. Store doser Etylmofin kan gjøre deg euforisk.
Sist endret av BongRips; 4. februar 2014 kl. 15:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det er mest sannsynlig snakk om en cocktail av droger her. Benzo for tannlegeskrekken og opiater for smertene(men også for å roe ned pasienten). I USA får dem lystgass ofte, når det er snakk om en litt større operasjon. Man kan få det her også, men det er sjeldnere. Virker rett og slett som om de er litt mer villig i USA til å bedøve pasientene, og da til de grader også.

Også er det tydelig at det er forskjellig praksis på alle klinikkene. Har aldri fått noe beroligende når jeg har vært hos tannlegen. Men har heller aldri spurt. Er det slik at tannlegen skriver ut til deg? Så tar man pillene før operasjonen. Eller får du bare noen løse piller på klinikken eventuelt noe intravenøst?

Legen min skriver aldri uten noen ting da han vet jeg sliter med rus. Håper tannlegen er snillere og ikke snakker med legen min.
Når jeg har vært hos tannlegen det siste året har jeg krevd å få lystgass, men da kosta det en 1000 lapp ekstra. Ba bare tannlegen om å gi full gass på apparatet og "gunne" på med lokalbedøvelse (Lidokain, ganske likt kokain uten rusfølelsen) og flere ganger måtte han klappe til meg fordi jeg sovna. fikk også flunipam 1mg + at jeg tok ca 50mg oxasepam ca 1 time før jeg dro ned.

Følte ikke en dritt. Var som om jeg skulle vært i narkose.
Sitat av A-tillah Vis innlegg
Når jeg har vært hos tannlegen det siste året har jeg krevd å få lystgass, men da kosta det en 1000 lapp ekstra. Ba bare tannlegen om å gi full gass på apparatet og "gunne" på med lokalbedøvelse (Lidokain, ganske likt kokain uten rusfølelsen) og flere ganger måtte han klappe til meg fordi jeg sovna. fikk også flunipam 1mg + at jeg tok ca 50mg oxasepam ca 1 time før jeg dro ned.

Følte ikke en dritt. Var som om jeg skulle vært i narkose.
Vis hele sitatet...
Hvordan kan dette være lovlig? At tannlegen doper deg ned så du sovner for å slappe deg til du våkner? Kan si jeg ønsker å ha tannlegen din!

Man kan vel ikke bare ''kreve'' lystgass og lokalbedøvelse?
Sitat av BongRips Vis innlegg
Hvordan kan dette være lovlig? At tannlegen doper deg ned så du sovner for å slappe deg til du våkner? Kan si jeg ønsker å ha tannlegen din!

Man kan vel ikke bare ''kreve'' lystgass og lokalbedøvelse?
Vis hele sitatet...
Dra til privat tannlege så får du lystgass om du betaler. Lokalbedøvelse får man så lenge man betaler for det av hvilken som helst tannlege? Jeg har ihvertfall fått det i hele mitt liv.

Lystgass er jo rimelig ufarlig også. Sovner han så burde jo tannlegen sjekke at det går bra med han, og da kan et klaps kanskje være bra om han ikke våkner av snakking.

Jeg fikk ihvertfall lystgass av tannlegen min når jeg hadde tannlegeskrekk (uten bedøvelse, sprøyteskrekk). Sovnet ikke, følte smertene like mye som før men brydde meg rett og slett ikke. Jeg var mer interessert i å høre på alle de rare lydene og hadde "våkne drømmer" der jeg så for meg historier til lydene. Det var megagøy, beste tannlegetimen ever.
Sitat av BongRips Vis innlegg
Hvordan kan dette være lovlig? At tannlegen doper deg ned så du sovner for å slappe deg til du våkner? Kan si jeg ønsker å ha tannlegen din!

Man kan vel ikke bare ''kreve'' lystgass og lokalbedøvelse?
Vis hele sitatet...
Dette var snakk om rotfylling da, ganske smertefullt, men jeg merka jo seff ingenting. Men ja tannlegen dopa meg helt ned. Og dette var en privat klinikk og det kosta meg 6000 kr for 1 rotfylling. P.g.a et hull. Han måtte klappe til meg så jeg ikke lukka igjen kjeften mens han holdt på. Alt i alt en digg og god opplevelse. Og rusen hang igjen ihvertfall 2 timer etterpå.

Kankje lidokain ikker er så snillt allikevel???

M.t.p at det er et direkte derivat av Kokain.!
Sist endret av A-tillah; 5. februar 2014 kl. 23:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av BongRips Vis innlegg
Cosylan kanskje? Eneste jeg vet om av legemidler som kan passe inn her. Det har virkestoffet etylmorfin. Du vil bare bli sløv av det, siden etylmorfin ikke fremkaller eurofi.

Edit: Mente at Etylmorfinen i Cosylanen ikke kan fremkalle stort med eurofi. Store doser Etylmofin kan gjøre deg euforisk.
Vis hele sitatet...
Så du mener at tannlegen skriver ut hostesaft som nerveberoligende?
tviler jeg sterkt på. Er vel heller en benzo-mixtur av no slag.
Sitat av A-tillah Vis innlegg
Dette var snakk om rotfylling da, ganske smertefullt, men jeg merka jo seff ingenting. Men ja tannlegen dopa meg helt ned. Og dette var en privat klinikk og det kosta meg 6000 kr for 1 rotfylling. P.g.a et hull. Han måtte klappe til meg så jeg ikke lukka igjen kjeften mens han holdt på. Alt i alt en digg og god opplevelse. Og rusen hang igjen ihvertfall 2 timer etterpå.

Kankje lidokain ikker er så snillt allikevel???

M.t.p at det er et direkte derivat av Kokain.!
Vis hele sitatet...
Altså, lidokain føler du absolutt ingenting av. Det er kun bedøvelse, du føler ingen rusfølelse av det. Det er det mest brukte av tannleger for bedøvelse, og stort sett alle har hatt lidokain i kjeften sin.

Hvordan rusen hang igjen er for meg et merkelig spørsmål. Lystgassrus varer i maks 5 minutter etter siste innpust, og Lidocain gir deg ingen ruseffekt whatsoever. Med andre ord er det nok placebo du har opplevd, ihvertfall de 2 timene etter tannlegetimen.

EDIT: Så ikke at du skrev om flunipam osv, da regner jeg med at jeg tok feil angående lang ruseffekt. Men hva mener du med at lidokain ikke er så snilt? Man får jo som sagt ingen ruseffekt av det.
Sist endret av Dongerino; 5. februar 2014 kl. 23:41.
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Altså, lidokain føler du absolutt ingenting av. Det er kun bedøvelse, du føler ingen rusfølelse av det. Det er det mest brukte av tannleger for bedøvelse, og stort sett alle har hatt lidokain i kjeften sin.

Hvordan rusen hang igjen er for meg et merkelig spørsmål. Lystgassrus varer i maks 5 minutter etter siste innpust, og Lidocain gir deg ingen ruseffekt whatsoever. Med andre ord er det nok placebo du har opplevd, ihvertfall de 2 timene etter tannlegetimen.

EDIT: Så ikke at du skrev om flunipam osv, da regner jeg med at jeg tok feil angående lang ruseffekt. Men hva mener du med at lidokain ikke er så snilt? Man får jo som sagt ingen ruseffekt av det.
Vis hele sitatet...
ja, var jo 1mg flunnitrzepam og oxazepam 50mg i tilleg

kanskje lidokainen reagerte med det.?
Sist endret av A-tillah; 5. februar 2014 kl. 23:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over et år senere ... ▼
Numb all the way
Freakyme71's Avatar
41 7
Det flytende opplegget er en saft som heter Dormicum, og virkestoffet er Midazolam. Midazolam gies i Norge som både tabletter og mikstur til både barn og voksne både preoperativt og før f.eks. tannlege eller MR. Det gis ikke så høye doser som vi ser på YouTube ofte her i landet, med mindre du velger det som kalles en mild "tannlegenarkose", og da må anestesileger være tilstede. Dvs, du må ligge på overvåkning på grunn av av stoffet kan gi pustestans. Det er oftere privatklinikker som tilbyr dette. Man kan også få gjort driten i full narkose, og det gjøres ofte på sykehus eller privatklinikk med legeteam tilstede. Det koser en bunch om du ikke får det dekt. Men Midazolam tablett tilbys ved de fleste tannlegekontor. Ser at mange går over til det, og bort i fra flunitrazepam og diazepam. Du må ha noen med deg da, for ellers kan man risikere å vandre ut på hovedveien etterpå. Det kan sitte i en stund med andre ord! Med saften de får er som sagt Dormicum. Det gis ketamin andre steder, men ulempene ved dette stoffet er større en fordelene - for å si det mildt.
Det stusser jeg litt over Freakyme71, så langt jeg vet er Midazolam kun å få i munnvann og til injeksjon, brukes til anfalls kuppering ved epilepsi. Meget mulig at jeg ikke er oppdatert og at det nå har fått en videre bruk.
Klem fra Betty

Var litt for kjapp med å ytre meg, igjen.
Stoffet blir brukt av tannleger, men det finnes kun i sirup/munnvann som lages på apotek av injeksjonsopplsningen.
Jeg har erfaring med bruk av Midazolam ved epilepsi anfall, kun en dose kunne gis hjemme på grunn av fare for respirasjons svikt.
Som rusmiddel vil jeg si det er verdiløst alene, det resulterte kun i at jeg ble borte/sovnet/.
Klem fra Betty
Sist endret av Nurse Betty; 1. september 2016 kl. 10:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg er tannlege og benytter jevnlig Flunitrazepam (0,5-2,0mg), Sobril og Midazolam mixtur 2mg/ml til premedikasjon av engstelige pasienter.
Sitat av tforsythia Vis innlegg
Jeg er tannlege og benytter jevnlig Flunitrazepam (0,5-2,0mg), Sobril og Midazolam mixtur 2mg/ml til premedikasjon av engstelige pasienter.
Vis hele sitatet...
Jobber du på privat klinikk eller offentlig?