Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 2409
Hei! Skal bestille meg en Iphone i den nærmeste fremtid, og har da sittet og lest på priser o.s.v. Jeg ser at det er egentlig lite som er forandret. Jeg trenger ikke mer enn 8 GB lagringsplass. og kompass og video trenger jeg heller ikke.
Men er det noen Freaks her på forumet som har noe å si imot på dette? Det jeg i hovedsak lurer på, er om det er vits og vente på den nye og kjøpe 3g? eller bør jeg vente på 3Gs?

Takk for svar
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Vente på? Den er allerede ute. Jeg hadde klart kjøpt 3GS fremfor 3G, om enn bare for hastighetens skyld.
som Tias sier, så er den raskere. "s'en" står jo for "Speed". Hvorfor kjøpe vista når windows 7 straks er ute? man gjør det bare ikke.
Hvis du får et supertilbud på 3G, f.eks 2000 for en 16GB eller lignende så er det et godt kjøp. Har du råd til 3GS så kjøper du den.
Sitat av Tias Vis innlegg
Vente på? Den er allerede ute. Jeg hadde klart kjøpt 3GS fremfor 3G, om enn bare for hastighetens skyld.
Vis hele sitatet...
Mente vente på den siden det er ventetid hoss telenor som jeg skal kjøpe hoss, og har råd til den! Noen som vet når de kommer på lager igjen?
Sitat av Egobanken Vis innlegg
Mente vente på den siden det er ventetid hoss telenor som jeg skal kjøpe hoss, og har råd til den! Noen som vet når de kommer på lager igjen?
Vis hele sitatet...
De får vel forsyning er par ganger i uka afaik, muligens bare én gang i uka fremover nå - noe usikkert. Det er ikke verre enn å ringe og høre et par ganger i uka. Det være sagt ville jeg definitivt ha ventet, ikke det at 3G er dårlig; men 3GS er veldig mye raskere å bruke, det være seg i enkle oppgaver som å starte opp applikasjoner, nettleser o.l.
Sist endret av Restyle; 26. august 2009 kl. 00:27.
Også er det Copy/Paste funksjon, også Search funksjon
Sitat av Ondskap Vis innlegg
Også er det Copy/Paste funksjon, også Search funksjon
Vis hele sitatet...
er i 3g også
Sitat av mo3 Vis innlegg
er i 3g også
Vis hele sitatet...
Aok, den nye Firmware'n da:P
Var noe jeg skumleste på 3Gs review:P
Om du får 3G til en god pris så ville jeg gått for den. Ser ikke noe grunn til å kjøpe en mye dyrere 3GS bare p.ga hastighet (om den er mye dyrere). Har hatt 3G'n i ca ett år og har aldri vært irritert over treghet eller noe i den dur. Men klart, jo fortere jo bedre.
Sist endret av moosh; 26. august 2009 kl. 01:43.
kjøper du på nett koster 3gs bare en tusenlapp mer
Om det bare er en tusenlapp mer så ville jeg gått for 3GS, helt klart.
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
3GS pga. prosessorkraft. Den er så sykt mye raskere og mer responsiv enn 3G'en. Går og venter på min.
Fikk min 3GS for ei uke siden, og er fornøyd med oppgraderingen. Nå har jeg en 3G og en 3GS, og kan i det minste spille bordtennis med meg selv.

Kameraet (for de som tar ett og annet bilde med mobilen) er mye bedre på 3GS. Ikke bare er det 3 megapixler, men du kan også velge hvilket område som skal fokuseres. Og du kan filme! Film alle vennene dine som har en dårligere mobil enn det du har.
Ok, kommer nok til og bestille 3Gs. Men hvor lenge tror dere at jeg evntuelt må vente på mobilen?
Kan komme med litt inside info. Jeg jobber for en telenorforhandler. Og vår venteliste på eksempelvis 16GB sort er 9 stk. Vi får ca 1-2 stk i uka. Vi fikk info om at pga at den tok såppas av i USA blir Norge nedprioritert. Vi regner med og ha den i normalt salg(uten venteliste) madio til slutten av september.
Da var iPhone 3Gs bestillt fra Telenor. Da er det bare og vente
Får min i postkassen om 2 dager.
Da har jeg ventet ca nøyaktig 1 mnd.

Per dags dato er sikkert ventelisten på 1-2 mnd.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Kjøpte selv 3GS til fruen heromdagen, ypperlig telefon i ytelse og funksjonalitet, og høyst enkel å åpne opp (min første jailbreak).

Også kostet den nesten 1000,- mindre enn 3G med mine rabatter hos telenor (2300,- betalte jeg).
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Kjøpte selv 3GS til fruen heromdagen, ypperlig telefon i ytelse og funksjonalitet, og høyst enkel å åpne opp (min første jailbreak).

Også kostet den nesten 1000,- mindre enn 3G med mine rabatter hos telenor (2300,- betalte jeg).
Vis hele sitatet...

2300,- når du har sagt opp abbonnoment?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av goillum Vis innlegg
2300,- når du har sagt opp abbonnoment?
Vis hele sitatet...
Jeg betaler ikke abonnement, bedriftsavtale så lenge jeg binder telefonen orginalt til mitt nummer.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Jeg betaler ikke abonnement, bedriftsavtale så lenge jeg binder telefonen orginalt til mitt nummer.
Vis hele sitatet...
Så du kjøpte telefonen gjennom jobben da?
Sitat av Egobanken Vis innlegg
Så du kjøpte telefonen gjennom jobben da?
Vis hele sitatet...
Er vell heller slikt at det er jobben som betaler regningen hannes :P
Som flere andre her er jeg enig i at prisforskjellen mellom en 3G og 3GS er for stor til at 3GS er verdt farten. Jeg ville heller ventet til 3GS går ned i pris. Den er alt for dyr ennå.
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Er vell heller slikt at det er jobben som betaler regningen hannes :P
Vis hele sitatet...
Det kan du nok greit anta
Du bør absolutt gå for 3GS,
Som tidligere nevnt er den kjappere en 3G, å dette er såpass betydelig mye, at bruker du 3GS en stund, blir du å få spade av å bruke 3g

3GS har kompass + google maps, som fungere som en "gps" der du kan se at du beveger deg ute, me 2-3meter differanse.
Du kan også kjøpe gps for mellom 5-700kr på apple store.

Filmekvaliteten er overaskende bra, med tanke på at det er et 3mpx kamera, som forøvrig lar deg laste opp videoer direkte på youtube, men helt grei kvalitet.
Du har også mulighet for å reddigere lengden til filen du har filmet.

Voicecontroll er en ny artig fungsjon.
Den har også utbedret batterikapassitet.

Ser at noen sier du skal gå for HTC Hero, der dette er en fantastisk telefon.
Men blir frustrert over at HTC ikke har "lagg frie" menyer, der det hakker når du navigerer rundt i menyen.
Noe som iphone3g/3gs har løst på en helt fantastisk bra måte.

Oppsummering;

3GS er den raskeste og meste brukervenlige mobilen som er på markede for tiden, selv om HTC hero driver med å løse lagg problemet, har ikke dette skjedd enda, for MIN del en faktor som gjør den helt uintressant.

3GS<3
Sist endret av Themosthigh; 27. august 2009 kl. 10:59.
Takk for alle svar og Themosthigh sin siste post har bestilt meg en iPhone white nå er det bare og vente men sitter og leser der folk forteller om jailbreaking. forsto at dette er noe som gir flere muligheter osv. Burde jeg gjøre dette? er det vits? mister jeg garantien?
Jailbreak vil si at du åpner telefonen for 3-parts programvare (programmer som ikke får slippe inn/er i AppStore) og gir deg muligheten til å bruke telefonen med hvilket som helst SIM-kort.

Ved å jailbreake iPhone mister man garantien, men hvis det oppstår problemer kan du bare gjøre en vanlig "Gjenopprett" i iTunes før du sender den inn.
ok. Burde kansje gjøre dette. Men hvilke programmer vil dere eventuelt anbefale?