Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 5957
Tenkte jeg skulle si ett litt artig men nokså nyttig triks om du er veldig tørst. hehe. Trikset går ut på å lure en cola automat til å gi deg flere brus for prisen av en. Det er ganske enkelt. Noen her som har vært borti dette før?

På en ny cola automat så er luka der du mottar brusen formet som en cola flaske.

Det du gjør:
1. Legg på penger for brusen og velg brus.
2. Stikk hånda di inn i luka formet som en flaske, så langt opp du kan.
3. Når hånden din blokkerer for flaska slik at den ikke kommer ut. Vil maskinen oppfatte det som en maskin feil. Dermed blir brusen liggende igjen.
4. Dermed kommer pengene ut igjen, du kan legge på ny og følge samme metodene. Helt til du har fått så mange brus du ønsker.
5. Når du er fornøyd så lar du brusen komme ut, og du kan da for eks få 5 0,5 l med cola for 15 kr Skikkelig fint for studenter dette her



noen som vet om andre måter å lure automater på? Hadde vært fint med tilbakemelding
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Igjen så går det ann å søke.
Dette er tatt opp før og såvidt jeg kan huske så ble det en ganske lang post ut av det
Edit: Og her var den ja http://www.freakforum.nu/forum/showt...ht=gratis+cola
Sist endret av kosepaa; 2. november 2006 kl. 00:21.
Det trikset du snakker om funker ikke, den bare legger igjen brusen din på rullebladet
Har prøvd dette før, funka ikke...
Sitat av A l e x Z
Det trikset du snakker om funker ikke, den bare legger igjen brusen din på rullebladet
Vis hele sitatet...
husk du får jo igjen pengene da. så legger du på igjen, så har du to brus til prisen av 1
De nye maskinene svelger pengene dine. De gamle funker det på.
Sitat av The Freak
De nye maskinene svelger pengene dine. De gamle funker det på.
Vis hele sitatet...
Skolen våres har en helt ny Coca Cola maskin da.

Trikset fungerer det, bare du gjør nøyaktig det jeg skriver.
Er jo litt råttent gjort da....
Sitat av wrangler
Er jo litt råttent gjort da....
Vis hele sitatet...
ja det er det, men det er jo ment for å vise folk at det er ganske enkelt å lure en brusautomat.
Litt offtopic, men ifjor ble cola automaten vi hadde på skolen "hacket" så alle som la på 3 krone stykker fikk bestille seg en brus. Kronestykkene gikk som femmere..

Automaten var av typen: Stor og bred med rullebånd, og hvor du trykker på menyen om du vil ha: B3,D8 etc etc..
Sitat av sparco
Litt offtopic, men ifjor ble cola automaten vi hadde på skolen "hacket" så alle som la på 3 krone stykker fikk bestille seg en brus. Kronestykkene gikk som femmere..

Automaten var av typen: Stor og bred med rullebånd, og hvor du trykker på menyen om du vil ha: B3,D8 etc etc..
Vis hele sitatet...
Det er når man heller saltvann elns på den på et eller annet vis, så blir det sånn, dog noe jeg bare har hørt, men det var det en kompis sa at skjedde den lykkelige dagen.
Når jeg prøvde på skolen ble colaen liggende på båndet og pengene ble svelget. Det var noen som sa det er en sensor inni der som sjekker om noe er i veien, stemmer dette ?
Makinen vil ikke oppfatte det som en maskinfeil, nei..
Men det som faktisk funker som jeg selv har gjort en god del ganger på skolen er å ta fart og hoppe inn i maskinen. Flaskene holdes ikke godt fast og når du hopper hard inn i maskinen, vil det etterhvert dette flasker ned på rullebåndet.. Skaffet meg 8 brus for 24 kr i fjor..
lol.. har du video av det der?
Nei, beklager det har jeg ikke og har heller ikke planer om å skaffe en ettersom skolen nå har hengt opp en slik rund ,liten halvkule i taket som heter overvåkningskamera :S
Sitat av Pope
Nei, beklager det har jeg ikke og har heller ikke planer om å skaffe en ettersom skolen nå har hengt opp en slik rund ,liten halvkule i taket som heter overvåkningskamera :S
Vis hele sitatet...
Dersom de monterer kamera kun for det der, må jeg ta en lang prat med folket på skolen din...
Sitat av Scampi
Dersom de monterer kamera kun for det der, må jeg ta en lang prat med folket på skolen din...
Vis hele sitatet...
Jeg sa ikke at de monterte kamera kun fordi jeg har rappet brus derifra noen ganger.. For alt jeg vet kan det hende at det er mange andre som gjør det og og at skolen tydelig tjener mindre på salget.. De kan ha hatt planer om å sette opp kamera før jeg begynte å stjele brus og..
Sist endret av Pope; 12. november 2006 kl. 19:31.
Sitat av Pope
For alt jeg vet kan det hende at det er mange andre som gjør det og og at skolen tydelig tjener mindre på salget..
Vis hele sitatet...
Som regel får skoler o.l. en gitt sum for å ha den der, så skolen taper ingenting.
Sist endret av Scampi; 12. november 2006 kl. 20:35.
når de som har maskinen finner ut at dette skjer programmere de om maskinen til at hvis du holder igjen luken vil maskinen svelge pengene dine og la colaen ligge på båndet. akkurat dette skjedde på skolen vår.
▼ ... over en uke senere ... ▼
funka ikje men eg sko han pengene mine så eg knuste brus automaten og fikk 36 brus

like greit tok meg 5 min
Sitat av pyrohappy
funka ikje men eg sko han pengene mine så eg knuste brus automaten og fikk 36 brus

like greit tok meg 5 min
Vis hele sitatet...
Idiot.

Har prøvd dette trikset selv på skolen min, uten resultat. Prøvde også taste inn koden til en hylle som var tom for brus, og resultatet ble at hverken penger eller brus kom ut. Har en felling av at det før var nettopp dette man fikk tilbake penger for. Maskinen gikk ut i fra at du var så uheldig å ha trykt feil siden det ikke kom ut noen brus, og gav pengene tilbake. Jævla kjipt hvis man faktisk trykker feil, dog.
nei, så flink du er!

...akkurat. Er det en ting jeg ikke liker, så er det folk som gjør kriminelle handlinger. Spesielt hvorpå de skryter av det!

(I was talking to pyrohappy)
Sist endret av Blomsen Jr.; 24. november 2006 kl. 22:04.
Han som ikke spiser kebab
KaldBlod's Avatar
Virker ikke på nye, nei. Prøvde på Storosenteret.

Den henter brusen, kjører ned. Siden man holder den igjen går armen ned i bunnen, helt i toppen igjen, og prøver igjen. Pengene kommer ikke tilbake.
funker fett på nesten alle automater det der du må bare øve litt
Noen som vet om dette funker på den på Majorstua T-banestasjon?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Funker dette på automater uten sånn "skuff" på?
I dag var automaten på skolen litt rar igjen, jeg tok ut 6 cola og 4 fanta. Og fikk de 5 kronene jeg la på tilbake.. :P
Aner ikke hva som var galt da, men det har skjedd før.
seriøst? kokke en cola? den koster jo bare en tier!!!
Noen som har prøvd og få ut tyggiser av tyggisautomater uten og legge på penger?
Isåfall, du trenger en vanlig bruskork, på den så tar du av den tynne plastikk biten..
Så stikker du den sånn: \ nedi der man skal putte på penger, du må dirke den nedi der, og etter du har satt den nedi der, så er det bare og prøve og vri, funker ikke dette så må du fortsette og dirke..
Når du endelig har klart og fått den plastikk dingsen nedi (på riktig plass), så må du holde igjen den plastikk dingsen, slik at den ikke følger med nedi der.. så er det bare og vri om så mange ganger du vil, jo flere ganger du vrir om, jo flere tyggiser for du.. Lurt og ha en sekk eller en pose når du skal ¨ta imot¨ tyggisene.. Hehe..

Jeg og noen andre kompiser har gjort dette.. Det funker fett
Det ble mange tyggiser den dagen! Nam.

Obs: Funker nok ikke på tyggisautomater hvor man må putte penger på begge sidene.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
dere må ikke ta innpå 20kroner, men nøyaktig ka den brusen koster.
men dere må prøver 4231 koden den virker på de nyeste automatene.
Hva mener du med 4231 koden?
Dette er en bug i noen av disse cola automatene. Så fort personen som har ansvar for maskinen finner ut at den er blitt "hacket" med på denne måten vil de sende en montør for å oppgradere softwaren i maskina så dette ikke vil funke lenger.

Det er blitt gjordty på X antall maskiner jeg er i bekjenskap av.
Aiii, fantastisk. Dette må prøves ut

Hva menes med 4231 koden? Noen som kan forklare fremgangsmåten på den?
Vil det si at du putter nøyaktig sum på automaten, som brusen koster.. F.eks 15,-
Og trykker 4231?

EDIT: Fant det ut nice.
Sist endret av Mcmak; 22. april 2007 kl. 21:15.
▼ ... flere år senere ... ▼
går det an å gjøre det her på de gamle automatene der du har de gamle firkanta lukene på mitten nederst på automaten ?
Sitat av oppnedjuletre Vis innlegg
går det an å gjøre det her på de gamle automatene der du har de gamle firkanta lukene på mitten nederst på automaten ?
Vis hele sitatet...
skal hvertfall prøve løpemetoden
▼ ... mange måneder senere ... ▼
klart det funker, brusen skal ligge igjen på samlebåndet. å du må ha hånden din lenger inne en sensoren, slik du får pengene tilbake, ved neste innkast av penger får du den brusen du da betaler for plus de på samlebåndet. det kan vere greit og holde seg til 3 eller 4, ellers detter brusene så langt inn på samlebåndet også kjører de seg fast osv.