Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1564
Hallo, da sitter jeg her og skulle kommet inn i biosen på mamma sin PC.
Dette er en data som er kjøpt på elkjøp av merket Hewlett packard (HP).
Den maskinen sammen med sikkert andre så velger produsenten å sperre av så "vanlige" folk ikke skal få benytte seg av muligheten til å komme seg inn i bios selv.

Selve typen er "HP Pavillion 432.no" (hadde den med på første TG jeg var på :P)
men back til topic!
På min egen data så ser man under oppstart at dataen søker etter CD-rom, HDD(er) osv..
Dette skjer ikke på HP dataen, når jeg starter opp kommer det bare en helt svart skjerm helt til man ser at det går slike "prikker" til høyre, slik som det gjør hos alle som har win XP (under oppstart)(se også vedlagt bilde). Ble kanskje litt uklart, men jeg er ikke så veldig flink med å kartlegge ord. Spør hvis det er noe som ble uklart!

Er det noen som kan hjelpe meg med det så jeg kommer inn i biosen?
Sikkert litt dumt spørsmål men..

Har du prøvd å klikke på f1 (eller hva det nå enn var) fra oppstarten av?
Ja, jeg har gjort det uten noe hell!
Prøv med F12, F2, del eller F10. Er ganske overbevist om at det er F10.

Hva skal du gjøre inne i biosen ? Det eneste du egentlig kan gjøre der er å endre på boot-rekkefølgen, stort sett alt annet er fjernet.
jaja, har testet alle "F" knappene, men det er ikke det som er problemet, produsenten har sperret av dette. Sendte en mail til HP, og hvis jeg skulle få komme inn i bios måtte de ha inn maskina og åpne den der fra, noe som ikke er aktulet.
Prøv CTRL-ALT-ESC i oppstart.
HP har ikke sperret noe. de har bare aktivert som standard den fancy boot screen deres. at du får opp XP betyr bare at du ikke har fått opp skjermbildet før xp rekker å loade..
prøv med alle mulig tastekombinasjoner i starten..
Informasjon om hvordan man kommer inn i BIOS på HP Pavilion 432: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/d...&lang=no&cc=no
Trykk DELETE knappen under oppstart inntil fleregang.