Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 15973
Ja som titelen sier så ser jeg etter flash powder, slik som man har på fingrene og knipser så blir det en liten flash, magi altså.

finnest det nettbutikker i norge som selger pulver?
det er ikke låv å sende eksplosiver i posten
Nei, men det er lov med budbil, hvis jeg husker riktig.
Men hvis det blir dyrt, så kan det jo hende at det finnes en oppskrift på det som krever materiell man fint kan få igjennom posten
Tja er vel ikke akkurat eksplosiver ts snakker om.
Det som gamle blitzer var fylt med "lyste" opp om man kastet blitzen hardt i vegg/veg. Og det er lov å sende per post.
Sitat av ompapa Vis innlegg
Tja er vel ikke akkurat eksplosiver ts snakker om.
Det som gamle blitzer var fylt med "lyste" opp om man kastet blitzen hardt i vegg/veg. Og det er lov å sende per post.
Vis hele sitatet...
Det som lyste var nok flashkrutt. Hører man gamle blitzer så hører man at det smeller litt. Det brukes forøvrig i fyrverkeri idag, og er ikke lovlig å sendes med post.
men flash bomull og papir er lovlig? why?
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Det som lyste var nok flashkrutt. Hører man gamle blitzer så hører man at det smeller litt. Det brukes forøvrig i fyrverkeri idag, og er ikke lovlig å sendes med post.
Vis hele sitatet...

Nei var ikke noe krutt eller eksplosiver. Mener på at glassetboblen (blitzen) var fylt med mange tynne tynne tråder magnesium og at det var magnesiumen som skapte lys.
Sist endret av ompapa; 17. september 2012 kl. 00:57.
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Dere er helt på bærtur alle sammen. Magi-effektene flashpaper og flashcotton er noe helt annet enn det pyrotekniske stoffet flash powder, og ikke i det hele tatt det samme som ble brukt i gamle blitz-lamper. Magi-effekten du beskriver benytter mikroskopiske mengder Armstrongs Mix. Jeg har aldri sett den til salgs i en butikk, men komponentene er to adskilte rom med henholdsvis fosfor og kaliumklorat.