Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1833
Jeg skjønner ingenting av noenting, og enda mindre av elektronikk. Elsykkelen min(dbs helix kjøpt på finn i fjor) fungerte toppers i går, og skrudde seg fint på i dag tidlig. Batteriet er fulladet, alt ser ut til å funke. Når jeg trykker på knappene for å får drahjelp så skjer det ingenting, selv om displayet viser at styrken økes. Det er øgså et nytt symbol på skjermen, en M inni en sirkel oppå et langt rektangel. Jeg vet ikke om symbolet er der fordi jeg ved et uhell har rotet med innstillingene og at det er det som er galt, eller om det er en feilmelding om noe annet. Finner heller ikke bruksanvisning på nett. Har prøvd å holde inn alle mulige kombinasjoner av knapper, og har prøvd å sjekke om alle ledninger går dit de skal. Hvis noen har noen forslag, så blir jeg svært takknemlig!
Sist endret av blørgh; 7. mai 2019 kl. 11:11.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
«M» høres ut som «Manuell»

Har du sett gjennom disse? https://www.dbs.no/sykkelmanualer

Ellers ville jeg kontaktet DBS og spurt om bruksanvisning
I en av manualene ser det ut til at M inne i et rektangel kan være motorfeil.
Hvis du har sjekket ledninger og slikt så ville jeg nok snakket med DBS eller butikken der du kjøpte sykkelen og få de til å fikse dette.
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Måtte bytte det displayet på min El sykkel skden det carødealgt. Ca 1000-2000kr. Men ikke dbs. Sykkelen ble stjålet i går
Høres ut som motorfeil ja. Kontroller ledningene fra kontrollboksen til motoren, det er vanligvis tre tykke og 4-5 tynne. Plugg ut ev. kontakter og sjekk at de ikke er rammet av fukt eller korrosjon. Det er mer sannsynlig at ledningene har feil enn selve motoren.
Sist endret av GalFisk; 7. mai 2019 kl. 16:25.