Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 18144
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
Meg: Gutt, 19år, 175cm/56kg.
Stoff: Suboxone, lapp(Buprenorphine 8mg)
Dose: ca 1,5/3 av en lapp

Info:
http://www.felleskatalogen.no/medisi...nckiser-564204
http://no.wikipedia.org/wiki/Buprenorfin
http://no.wikipedia.org/wiki/Naloxon


http://www.raceinfo.no/temp/tn_Suboxone%20front.jpg

Dosen min. Her er "lappen" klippet opp, biten til venstre som da er den jeg inntok er altså ca 1,5/3 av en hel lapp(8mg):

http://www.raceinfo.no/temp/tn_Suboxone%20delt%20i%202.jpg


Skriver her om min første opplevelse på stoffet "Suboxone", som er så og si det samme som Subutex bare at det i tillegg inneholder stoffet Naloxone(2mg pr.lapp). Av tidligere erfaring med Opium så har jeg tatt en del morfin og kodein, gjennom mange forskjellige arter og metoder. Men før jeg prøvde Suboxone så var det flere måneder siden sist jeg inntok et opium substans.

On Topic:
Klokken 19:00 inntok jeg dosen min. Puttet lappen under tungen, og lot den smelte. Hadde planlagt denne kvelden ganske bra, lastet ned en film, handla inn litt brus og godis, å var klar for en slapp kveld med dyna på sofaen med dette morfin aktige preparatet sammen med litt røykings. Mens jeg lot lappen smelte under tunga så begynte jeg med og rulle jointen min med Marijuana klar så jeg bare kunne la Suboxona smelte ferdig så jeg kunne gå ut og fyre meg halve jointen før jeg kunne slå meg ned på sofaen.

Ca 19:15 var jointen ferdig rulla og jeg var klar for og bevege meg bort fra PCen på rommet mitt hvor jeg hadde sitti og mekka og ut for å fyre den opp... men akkuratt nå 15 minutter inn i rusen så begynte jeg og kjenne virkningen. Jeg kunne kjenne en liten gledesfølelse, en slags kribling i kroppen, og allerede i di neste minuttene ble jeg varm og nummen over hele kroppen og det bare oste en slags euforisk følelse over hele meg.. som om jeg bare svevde på en sky, alle vonde minner, bekymringer, stress og problemer var glemt bort og det eneste som var igjen var kroppen min sammen med den deiligste følelsen på lenge.

Alt dette førte selfølgelig til at det og flytte seg bort fra PCen var glemt, og jeg satt sikkert på det lengste i 10 minutter og bare stirra tomt i skjermen eller veggen etc. Ble faktisk veldig "borte" til tider, hvor jeg bare ble helt loka og på en slags måte sovna med øynene oppe og bare kjente på den deilige følelsen. Etter rundt 20 minutter holdt jeg faktisk på og ta resten av biten jeg hadde igjen, men jeg tenkte siden jeg hadde hørt at det tok rundt 1 time ++ før virkningen virkelig kicka inn.. og erfaring så har jeg lært at det kan være lurt og begynne rolig pluss gi stoffet tid på seg til og begynne og virke før man blir utalmodig, dumdristig og ivrig å bare putter i seg mer i håp om og virkelig kjenne det. Men jeg bestemte meg altså for og droppe det og bare vente ut timen først i det minste.

Rett før klokken var 20:00 satt jeg fortsatt forran PCen min, men nå var ting helt annerledes, for jeg kjente meg mer og mer rar når tiden gikk. Jeg var nå en time ut i turen og jeg begynte å bli veldig rar i øynene mine. Ting jeg så på ble til tider ufokusert, jeg så litt dobbelt og ting jeg så på vridde seg litt på sett og vis. Dette var veldig køddent egentlig men tenkte ikke så mye på det, men jeg ble litt kvartveis uvell av det.. samtidig som dette skjedde så våkna jeg jo litt til og bestemte meg for og faktisk ta å fyre meg den jointen å se filmen, jeg reiser meg så opp av stolen jeg sitter i og skal til å gå til døra for og skru på lyset. Men ideet jeg reiser meg opp blir verden snudd helt på hodet, og synet mitt blir dobbelt så ille, jeg sliter VIRKELIG med balansen og jeg må stumle meg som faen bort til lysbryteren samtidig som synet mitt går rundt og rundt i sitt eget liv og ting bare er uklart og rart egentlig.... jeg freaker litt ut og blir små dårlig så jeg bare kaster av alt rot jeg har på sengen min og slenger meg nedpå for og slappe av og bare høre på musikken jeg har satt på.

Ble liggendes en liten stund på sengen og nyte den deilige følelsen, jeg prøvde også og lukke øynene og det var nå det virkelig startet. Det føltes ut som når man har sovet vanlig, og rett før man våkner om morgenen så begynner man jo som vanlig og drømme. Den slags drømming fikk jeg nå i våken tilstand bare jeg lukket øynene mine. Og drømmingen var VIRKELIG realistisk, hvis jeg drømte at jeg sto og pratet med en person så var han helt ekte, som om jeg sto face to face å pratet der og da, så tit og ofte våknet jeg ut av dagdrømmingen og ble virkelig litt skremt av at jeg plutselig lå i sengen min når jeg akkruatt sto og prata med en person etc. Dette med den realistiske dagdrømmingen var virkelig det store med hele turen, for det var så rart og ekte, rett og slett ekkelt å skummelt.

Faktisk så ble jeg liggendes på sengen min og holde på slik HELE kvelden. Men rundt 3 ganger så måtte jeg løpe/svimle meg som en fyllik inn på badet utafor rommet mitt fordi jeg pltuselig ble veldig uvell... var sikker på at jeg skulle kaste opp og var drit dårlig, kastet meg alle gangene ned foran dass men idet jeg skulle kaste opp vær gang så forsvant kvalmen like fort som den kom... så fikk aldri kastet opp, var så dårlig at jeg flere ganger hadde tepper på gulvet foran dass som jeg bare lå og nøt euforien på mens jeg var kvalm..

Rundt 11:30 var siste gangen jeg våknet ut av en realitisk drøm og for inn på badet, dette var første gangen jeg faktisk så på klokka på veldig lenge og jeg skvatt når jeg så hvor mye klokken var, så etter jeg begynte og føle meg bedre igjen gikk jeg nok en gang tilbake til rommet mitt og prøvde å sette meg foran PCen.. og det var nå jeg egentlig kjente at jeg ikke hadde noen eufori nesten lenger... men det "fucka" synet mitt var der fortsatt, og jeg slet fortsatt med og gå rett.... derfor ble jeg super kvalm av og prøve og lese på PCskjermen da alt som var veldig nerme bare ble helt skrudd og fokusere på å dette ble jeg nok en gang kvalm av, så jeg bare kastet med nedpå sengen igjen... og denne gangen sovnet jeg.

Neste dag:
Jeg våknet igjen ca 07:40, før dette var jeg midt inni en sånn skummel realistisk drøm, og brå våknet av at søppel bilen var på utsiden av vinduet mitt... jeg skvatt virkelig som et villt helvete når jeg våknet og pælma meg selv utpå gulvet så jeg fortsatt har blå merke på låret... og satt meg foran PCen og sjekket klokken og litt sånt diverse før det gikk opp for meg hvor jeg var, at jeg bare hadde drømt og at dette var virkeligheten. Fy faen tenkte jeg, var fortsatt like rar i synet og sleit med og gå rett og om en knapp time skulle jeg møte opp på daglige samfunnstraffa... jeg gikk for og stelle meg og så meg i speilet... og synet av øynene mine var helt drøyt, så små pupiller hadde jeg at jeg nesten ikke kunne se di !!! Pluss at øynene var blanke som glatt isen selv. Slet også som faen med forstoppelse nå, noe jeg veldig ofte gjør på opium, som vanlig om morgenen holdt jeg på og pisse i buksa... men når jeg prøvde og få det ut så ville det faen ikke.. klin umulig og pisse, så det var bare og drite i.

Gikk til jobben med Carbon Based Lifeforms på øra, og brukte sikkert 20min lenger til jobb enn ellers pga sakte tempo og gange som en fyllik som sagt. Noe jeg merket denne morgenen var ett VANVITTIG sinne.. jeg hadde mordstanker hele veien til jobb, og husker spesielt at i en liten trang gate med dårlig parkerte biler osv kom det en bil bak meg som var ganske hissig og skulle presse seg frem.. og jeg fikk di sykeste tankene å hadde bare lyst til og hoppe ut i veien, stoppe han, dra ham ut av bilen og drepe han osv. Sånn fortsatte det på jobben og. Jeg fikk noen arbeids oppgaver og damen på straffa skulle forklare men sa ting som jeg allerede følte jeg forstod, og om igjen osv.. dette ble jeg bare utrolig sinna og agressiv av... jeg klarte heldigvis og beherske meg men hadde mest lyst til og be hu pelle seg til helvete og bare begynne og slå på'a. Følte meg virkelig ikke igjen denne morgenen, jeg var som verdens mest agresive dust med så mye sinne i meg at jeg kunne drept med bare ett blikk tror jeg.

MEN mens jeg sto og rydda ett rom så fikk jeg bytta til noe house på øra, og etter en times tid så hadde jeg plutselig glemt at jeg var sinna, og jeg fikk en slags eufori i kroppen.. husker jeg hadde prata med dama på dette tidspunktet om noe greier og ble litt glad for det vi snakka om.. og jeg fikk en sinnsyk god følelse i kroppen... føltes egentlig ut som jeg hadde tatt en ny lapp der og da. Og sånn varte det hele dagen på jobb, på vei hjem og til jeg var faktisk hjemme igjen... En annen ting på jobben var at jeg fikk EKSTREMT mye energi når euforien kom tilbake, på samme måte som når man snorter pepper, det var energi i form av ett slags elektrisk oppladet rush som bare ble sprengt inn i kroppen min. Så jeg sto og rydda det jævla rommet i ett super tempo uten stopp, helt til alt var rydda, vaska og stabla. Jeg jobba meg til og med igjenom mat pausa...


Til slutt:

Jeg tipper denne svimmelheten, vanskeligheten med og gå og det forvridde synet mitt forsvant rundt 10:00, på samme tidspunkt som det dårlige sinne fylte humøret mitt gikk over til eufori. Resten av "Rus" følelsen forsvant rundt 15:00. Da var euforien over, hyper heten var også borte, denne hadde vart fra 10:00 altså og til nå. Jeg kjøpte faktisk med meg redbull på vei hjem fra jobb, men når jeg drakk 2 stykker på rappen ble jeg driiit trøtt med engang, som om di virket motsatt på meg.



Og helt til slutt så må jeg si at Subotex er ett VIRKELIG potent stoff som det burde vises STOR respekt ovenfor. Det jeg erfarte var at selv den lille dosen jeg tok var ALT for mye. En anbefalt første gangs dose er på 2 - 4mg (maks!), og jeg fikk i meg ca 4mg og hadde det faktisk ikke så bra. Altså euforien var helt topp men dette med at jeg ikke klarte og gå, at synet mitt ble heeelt fucka og at jeg begynte og hallusinere når jeg lukket øynene mine samt disse helt sinnsykt realistiske drømmene som bare gjore det hele helt forskrudd var bare totalt freak out. Så for min del må jeg si at Suboxone er TOTALT til forskjell i forholdt til f.eks morfin eller kodein. Normalt når jeg inntar f.eks paralagrin forte så kan jeg bare slappe av på sofaen som sagt, blir helt slapp og ligger bare og har det utrolig godt. Kan også fyre meg en joint og rett og slett bare slappe av med euforien. Men når jeg inntok Suboxone så ble jeg HEEELT slått ut.. jeg vurderte ikke engang og så mye som lukte på jointen når suboxona begynte og kicke inn for det var virkelig så potent og sterkt at jeg ble heeelt på tur.

Senere på kvelden skjerte jeg av en bitte liten mini bit på sikkert 0,1mg og denne fikk jeg en vakker eufori av. Men så dro jeg på fest og drakk ikke mer enn 1 halvliter før jeg ble små full!! Etter 5 øl så var jeg helt borte og husker ikke så mye mer fra kvelden egentlig, men jeg hadde stått og kastet opp i over en time har jeg fått høre og detti og slått meg halvt i hjel. Så folkens vær vanvittig forsiktig med dette Suboxone, ingen ting som skal til for og oppnå en god rus, og heller ingen ting som skal til for og oppnå ett sant helvete med svimling, blurry syn, vanskeligheter med og gå, og hallusinering og virkelighets drømming så fort man lukker øynene. Flaks for min del så slapp jeg og kaste opp men tilbrakte maaaange minutter forran dass selvom.


Ble en jævlig lang og litt rotete rapport føler jeg.. men den er skrevet under kontrollert Suboxone rus, og totalt snudd døgnrymte å så er jeg så trøtt at det ikker mulig så har egentlig bare forta meg og skrive ned alle tanker.... men om folk vil lese eller ei så er tråden her hvertfall til den dagen noen vil prøve Suboxone og få litt mere innsikt i hva det faktisk kan gjøre med kroppen til info.

Til di som vurdere og teste ut Soboxone vil jeg si at det er noe som er verdt og prøve. Bare man er veldig forsiktig med dosering, jeg ville nok ikke tatt mer enn 1,5mg først og så etter 1 time evt fylt på med 0,5-1mg for eksempel. Jeg tok under 4mg og hadde det alt annet enn morsomt. Selvom hvis jeg ser borti fra at jeg bæda som faen, så var euforien pluss hallusineringa/dagdrømmingen når jeg lukket øynene helt fantastisk til tider. Og dagen derpå var jo HEEELT sinnsykt orgasmisk når sinne mitt forsvant og jeg ble glad og fyllt med 50 000v med energi. Kan ikke si jeg noen sinne merket noe til noen nedtur når rusen forsvant heller.

Så til nesten gang,
takk for meg, og peace out!
Sist endret av deGrønne Skoger; 26. februar 2012 kl. 09:12.
Sitat av Commendatore Vis innlegg
Det der er medesiner for heroin jukies.. Og du laster ned film,handler godis pakker deg inn i en dyne og ''koser deg'' med det der!?

Rock bottom!
Vis hele sitatet...
Hva er rock bottom med dette?! Hadde TS sitti på gata med nåla i armen hadde jeg forstått hva du hadde ment til en viss grad.
Men seriøst? Rock bottom? Ettersom jeg har lest her på forumet mener jeg å huske at du har brukt både anabole steroider og kola, og personlig synes jeg det er MYE værre enn enn å sitte hjemme i en kontrollert setting å en tredjedel av en Subuxone lapp! Jeg vil si dette er mye tryggere enn å fly rundt på byen på steroider og sentralstimulerende som en super-emosjonell tikkende bombe, DET er lowlife det.
Uh, heroin under det flotte navnet "diamorfin" blir heroin brukt som smertestillende preparat i Storbritannia. Da ved sterke akutte eller kronisk smerte, vanligvis ved langtkommen kreft og lignende. Det at heroin er assosiert med overdose og dødsfall kommer av at intravenøst bruk som tiltrekker "junkies" (det kan forekomme ved røyking også). Da fordi Intravenøs injeksjon gir den raskeste og mest intense rusen. Brukere som har nådd dette nullpunktet, eller bunnen, har en tendens til å være såppas "lost" fra før. Derfor er dette rusmiddelet den perfekte flukten (egentlig en bjørnetjeneste) fra den brutale virkeligheten. Jeg mener at mange har et helt feil syn på heroin. Prøver absolutt ikke å stille dette stoffet i et godt lys. Men dette med at man nærmest blir en skitten uteligger ved første snort er bare tull fra ende til annen. Avhengighetsdannene er det jo helt klart. Det burde de fleste være klar over før de velger å dytte sugerøret opp i nesa. Er jeg en av dem som lett blir avhengig av noe? Er det verdt riskoen? Man får en kraftig eufori så lenge rusen varer men man utsetter seg selv for kriminalitet, belastende livsstil og helserisiko. Forøvrig kan jeg tenke meg at det er veldig lett å bli avhengig når man går på slike preparater over lenger tid fremfor engangsbruk/sporadisk bruk.
Mener du 1/3 av en lapp? 1,5/3 betyr halve lappen.

"Hallao mann, gidd du sende meg 17/34 deler av den colaen der borte eller?"
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Sitat av Kakemann Vis innlegg
Mener du 1/3 av en lapp? 1,5/3 betyr halve lappen.

"Hallao mann, gidd du sende meg 17/34 deler av den colaen der borte eller?"
Vis hele sitatet...
33%. Ser ikke hva som er så vanskelig.

Kraftige greier denne syntetiske morfinen.
Høres ut som du lærte å vær forsiktig med det
Sitat av Commendatore Vis innlegg
Ja det er Rock bottom! Men det er min mening, og at du synes jeg er lowlife er helt greit det, du skal jo selvfølgelig få ha en mening du også.

Må si jeg blir litt kry når du har fulgt med så nøye på meg som du har..Hoho!
Kan betrygge deg med at jeg ikke flyr rundt på byen som en tikkende bombe.
Jeg har i motsettning til deg slutta og ruse meg, jeg vill noe mere med livet mitt.
Men jeg skjønner jo selvfølgelig at ikke alle sikter like høyt her i livet..
Artig at du prøver og godtgjøre missbruk av junkie prepps med en kontrollert setting
Vis hele sitatet...
Har ikke fulgt serlig nøye med på dine innlegg nei, men jeg har veldig god hukommelse og kjenner igjen avataren din, og husker derfor noen poster du har skrevet, blandt annet et par poster om koka og steroider. Og slik jeg husker deg gjennom poster jeg har lest, så er det at du har brukt kokain, ecstasay, steroider og benzoer i tillegg til å ha vært på avrusing i to år. Du har tydeligvis vært rusmisbruker en gang i tiden selv, og da synes jeg det er veldig lavmål av deg å rakke ned på andre som ruser seg.
Nå har jeg ikke lest gjennom postene dine for å sjekke om dette stemmer, men jeg velger å stole på hukommelsen min.

Og hva vet forresten du om jeg ruser meg eller ikke? Jeg har vært hektet på benzoer selv, og klarte å slutte av egen fri vilje etter flere år med et stort pillemisbruk. Det var noen måneder med hælvete, men jeg kom meg helskinnet gjennom det uten hjelp fra andre en meg selv. Men jeg rakker fremdeles ikke ned på andre brukere for å heve meg over dem, noe du tydlig viser at du gjør her ved å implisere at jeg ruser meg i tillegg til å kalle Subuxone for et "junkie prepp". Da ville jeg heller kalt deg en junkie siden du allerede har vært på avrusing, og jeg skal vedde på at du ikke har vært 100% rusfri etter at du slapp ut derfra heller.

Hadde jeg vært deg så hadde jeg nok siktet litt lavere her i livet enn den høye hesten du later til å sitte på.
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
Trådstarter
Det får du nesten dømme selv Kakemann, du ser jo på bildet hvor stor biten er, om det står ca 1 eller 1,23456 eller 1,5 er vell ikke så mye og henge seg opp i

Og til deg Commendatore... hva faen? Skulle hatt flere aggresive folk som deg rundt, snakk om og prøve å lage dårlig stemning da, kall meg eller andre gjerne så mye junkie du bare hæler. Kontroll har jeg mer enn nok av er ikke første gangen jeg inntar noe, men forskjellen er at få ganger i året går det fint ann og sette av kvelder og etterpå dager som dette og bare gi totalt faen og bare kose seg, uten og nødvendigvis være junkie, litt ekstra helg kos noen få ganger i året er ikke noe jeg har tatt skade av så langt hvertfall. Før man vender fint tilbake til det sunne normale liv med skole/ jobb, dame, venner og familie. Skjønte ikke helt hvor du vill hen med det første innlegget ditt men jeg koser meg her i livet hvertfall, og så skal du få lov til og mene hva du vill, og snakke så mye dritt du bare klarer uten at jeg kommer til og gjøre noe annet enn å himle med øynene av din usaklige og lite voksene oppførsel.

At Suboxtex hovedsaklig er mye brukt til folk som er vært til avrusning på opioder er også lite saklig for min del. Det er fortsatt ett veldig potent rus middel, og i riktig doser gir det nesten helt lik rus som med morfin eller kodein. Forskjellen jeg merket var at det er veldig sterkt og dreit meg ut og fikk oppleve en litt annen side av rusmiddelet samtidig. Men uansett og mye jeg kan snakke fint om det så er det viktig at jeg er veldig enig at det er ett potensielt sterkt og farlig rusmiddel, spesielt når man har lav toleranse for opium som jeg hadde nå. Ikke noen tvil om at det bør vises stor respekt og forsiktighet til Suboxone/Subutex etc. Men jeg kom hvertfall godt ut av det, med en erfaring rikere.
Sist endret av deGrønne Skoger; 26. februar 2012 kl. 14:57.
Haha, nei absolutt ikke. Jeg synes bare det var morsomt å si "en og en halv tredjedel" istedenfor "en halv". For å være jævlig nøyaktig er det vel 1,2/3 vi snakker om her
Sist endret av Kakemann; 26. februar 2012 kl. 17:48.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
Sitat av Commendatore Vis innlegg
Det der er medesiner for heroin jukies.. Og du laster ned film,handler godis pakker deg inn i en dyne og ''koser deg'' med det der!?

Rock bottom!
Vis hele sitatet...
narkiser røyker bønne, er det rock bottom det og? det er ett opiat, på lik linje med hero, morfin ol. det er da ingenting galt i å se en film på det? sålenge han vet hva han gjør og ikke dropper en hel lapp for å gå på byn så er jo det helt greit. det er forsåvidt mye bedre att han ser på film enn rager på byn, det finnes nok opiats-rusa folk der.
Jeg misliker at enkelte tror de har den eneste korrekte oppfattelsen av virkeligheten. Enkelte spørsmål vedrørende å organisk liv har ingen fasit. Ta f.eks vårt syn på vold, da. Her i vesten er ikke akkurat vold helt i tråd med samsvar med moralen eller de allmenne etiske regler for å leve. Mens hos andre folkeslag blir det sett på som godt hell og noe positivt (det å ofre blod i slagsmål med hverandre). Anbefaler alle å se på BBC Horizon sin dokumentar "How violent are you?". Vår kultur og utvikling påvirker våre verdier, normer og handlinger. Slik er det så klart også med synet på rus. Hos noen er det vanlig blant sjamaner å bruke for å fremme spiritualitet mens andre ser på det som en gateway til helvete. Det er så mange faktorer som spiller inn her. Hvorfor være så bastant på hvem som har rett når det ligger så mye bak?
Sist endret av Lucy In The Sky; 26. februar 2012 kl. 19:28.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Jeg misliker at enkelte tror de har den eneste korrekte oppfattelsen av virkeligheten. Enkelte spørsmål vedrørende å organisk liv har ingen fasit. Ta f.eks vårt syn på vold, da. Her i vesten er ikke akkurat vold helt i tråd med samsvar med moralen eller de allmenne etiske regler for å leve. Mens hos andre folkeslag blir det sett på som godt hell og noe positivt (det å ofre blod i slagsmål med hverandre). Anbefaler alle å se på BBC Horizon sin dokumentar "How violent are you?". Vår kultur og utvikling påvirker våre verdier, normer og handlinger. Slik er det så klart også med synet på rus. Hos noen er det vanlig blant sjamaner å bruke for å fremme spiritualitet mens andre ser på det som en gateway til helvete. Det er så mange faktorer som spiller inn her. Hvorfor være så bastant på hvem som har rett når det ligger så mye bak?
Vis hele sitatet...
slenger meg på. min mor har synet på at allt av psykedelisk er ekstreeemt farlig fordi man kan få badtrip. men om du ser på det i perspektiv så er det jo ikke god nok grunn til å ikke sove at man kan få mareritt? og det med vold er jo en annen sak: vold i seg selv er ikke bra, men noen personer fortjener og kan faktisk ha godt av juling. allt er relativt.
Sitat av Commendatore Vis innlegg
Det der er medesiner for heroin jukies.. Og du laster ned film,handler godis pakker deg inn i en dyne og ''koser deg'' med det der!?

Rock bottom!
Vis hele sitatet...
Jeg ser deg igjen og igjen på flere threads her, der du kun rakker ned på diverse folk som bruker rusmidler. Reflekter litt. Ikke vær en kynisk eks-misbruker som rakker ned på alle som bruker diverse stoffer.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av deGrønne Skoger Vis innlegg
Meg: Gutt, wå19år, 175cm/56kg.
Stoff: Suboxone, lapp(Buprenorphine 8mg)
Dose: ca 1,5/3 av en lapp

Info:
http://www.felleskatalogen.no/medisi...nckiser-564204
http://no.wikipedia.org/wiki/Buprenorfin
http://no.wikipedia.org/wiki/Naloxon


http://www.raceinfo.no/temp/tn_Suboxone%20front.jpg

Dosen min. Her er "lappen" klippet opp, biten til venstre som da er den jeg inntok er altså ca 1,5/3 av en hel lapp(8mg):

http://www.raceinfo.no/temp/tn_Suboxone%20delt%20i%202r.jpg


Skriver her om min første opplevelse på stoffet "Suboxone"å, som er så og si det samme som Subutex bare at det i tillegg inneholder stoffet Naloxone(2mg pr.lapp). Av tidligere erfaring med Opium så har jeg tatt en del morfin og kodein, gjennom mange forskjellige arter og metoder. Men før jeg prøvde Subpoxone så var det flere måneder siden sist jeg inntok et opium substans.

On Topic:
Klokken 19:00 inntok jeg dosen min. Puttet lappen under tungen, og lot den smelte. Hadde planlagt denne kvelden ganske bra, lastet ned en film, handla inn litt brus og godis, å var klar for en slapp kveld med dyna på sofaen med dette morfin aktige preparatet sammen med litt røykings. Mens jeg lot lappen smelte under tunga så begynte jeg med og rulle jointen min med Marijuana klar så jeg bare kunne la Suboxona smelte ferdig så jeg kunne gå ut og fyre meg halve jointen før jeg kunne slå meg ned på sofaen.

Ca 19:15 var jointen ferdig rulla og jeg var klar for og bevege meg bort fra PCen på rommet mitt hvor jeg hadde sitti og mekka og ut for å fyre den opp... men akkuratt nå 15 minutter inn i rusen så begynte jeg og kjenne virkningen. Jeg kunne kjenne en liten gledesfølelse, en slags kribling i kroppen, og allerede i di neste minuttene ble jeg varm og nummen over hele kroppen og det bare oste en slags euforisk følelse over hele meg.. som om jeg bare svevde på en sky, alle vonde minner, bekymringer, stress og problemer var glemt bort og det eneste som var igjen var kroppen min sammen med den deiligste følelsen på lenge.

Alt dette førte selfølgelig til at det og flytte seg bort fra PCen var glemt, og jeg satt sikkert på det lengste i 10 minutter og bare stirra tomt i skjermen eller veggen etc. Ble faktisk veldig "borte" til tider, hvor jeg bare ble helt loka og på en slags måte sovna med øynene oppe og bare kjente på den deilige følelsen. Etter rundt 20 minutter holdt jeg faktisk på og ta resten av biten jeg hadde igjen, men jeg tenkte siden jeg hadde hørt at det tok rundt 1 time ++ før virkningen virkelig kicka inn.. og erfaring så har jeg lært at det kan være lurt og begynne rolig pluss gi stoffet tid på seg til og begynne og virke før man blir utalmodig, dumdristig og ivrig å bare putter i seg mer i håp om og virkelig kjenne det. Men jeg bestemte meg altså for og droppe det og bare vente ut timen først i det minste.

Rett før klokken var 20:00 satt jeg fortsatt forran PCen min, men nå var ting helt annerledes, for jeg kjente meg mer og mer rar når tiden gikk. Jeg var nå en time ut i turen og jeg begynte å bli veldig rar i øynene mine. Ting jeg så på ble til tider ufokusert, jeg så litt dobbelt og ting jeg så på vridde seg litt på sett og vis. Dette var veldig køddent egentlig men tenkte ikke så mye på det, men jeg ble litt kvartveis uvell av det.. samtidig som dette skjedde så våkna jeg jo litt til og bestemte meg for og faktisk ta å fyre meg den jointen å se filmen, jeg reiser meg så opp av stolen jeg sitter i og skal til å gå til døra for og skru på lyset. Men ideet jeg reiser meg opp blir verden snudd helt på hodet, og synet mitt blir dobbelt så ille, jeg sliter VIRKELIG med balansen og jeg må stumle meg som faen bort til lysbryteren samtidig som synet mitt går rundt og rundt i sitt eget liv og ting bare er uklart og rart egentlig.... jeg freaker litt ut og blir små dårlig så jeg bare kaster av alt rot jeg har på sengen min og slenger meg nedpå for og slappe av og bare høre på musikken jeg har satt på.

Ble liggendes en liten stund på sengen og nyte den deilige følelsen, jeg prøvde også og lukke øynene og det var nå det virkelig startet. Det føltes ut som når man har sovet vanlig, og rett før man våkner om morgenen så begynner man jo som vanlig og drømme. Den slags drømming fikk jeg nå i våken tilstand bare jeg lukket øynene mine. Og drømmingen var VIRKELIG realistisk, hvis jeg drømte at jeg sto og pratet med en person så var han helt ekte, som om jeg sto face to face å pratet der og da, så tit og ofte våknet jeg ut av dagdrømmingen og ble virkelig litt skremt av at jeg plutselig lå i sengen min når jeg akkruatt sto og prata med en person etc. Dette med den realistiske dagdrømmingen var virkelig det store med hele turen, for det var så rart og ekte, rett og slett ekkelt å skummelt.

Faktisk så ble jeg liggendes på sengen min og holde på slik HELE kvelden. Men rundt 3 ganger så måtte jeg løpe/svimle meg som en fyllik inn på badet utafor rommet mitt fordi jeg pltuselig ble veldig uvell... var sikker på at jeg skulle kaste opp og var drit dårlig, kastet meg alle gangene ned foran dass men idet jeg skulle kaste opp vær gang så forsvant kvalmen like fort som den kom... så fikk aldri kastet opp, var så dårlig at jeg flere ganger hadde tepper på gulvet foran dass som jeg bare lå og nøt euforien på mens jeg var kvalm..

Rundt 11:30 var siste gangen jeg våknet ut av en realitisk drøm og for inn på badet, dette var første gangen jeg faktisk så på klokka på veldig lenge og jeg skvatt når jeg så hvor mye klokken var, så etter jeg begynte og føle meg bedre igjen gikk jeg nok en gang tilbake til rommet mitt og prøvde å sette meg foran PCen.. og det var nå jeg egentlig kjente at jeg ikke hadde noen eufori nesten lenger... men det "fucka" synet mitt var der fortsatt, og jeg slet fortsatt med og gå rett.... derfor ble jeg super kvalm av og prøve og lese på PCskjermen da alt som var veldig nerme bare ble helt skrudd og fokusere på å dette ble jeg nok en gang kvalm av, så jeg bare kastet med nedpå sengen igjen... og denne gangen sovnet jeg.

Neste dag:
Jeg våknet igjen ca 07:40, før dette var jeg midt inni en sånn skummel realistisk drøm, og brå våknet av at søppel bilen var på utsiden av vinduet mitt... jeg skvatt virkelig som et villt helvete når jeg våknet og pælma meg selv utpå gulvet så jeg fortsatt har blå merke på låret... og satt meg foran PCen og sjekket klokken og litt sånt diverse før det gikk opp for meg hvor jeg var, at jeg bare hadde drømt og at dette var virkeligheten. Fy faen tenkte jeg, var fortsatt like rar i synet og sleit med og gå rett og om en knapp time skulle jeg møte opp på daglige samfunnstraffa... jeg gikk for og stelle meg og så meg i speilet... og synet av øynene mine var helt drøyt, så små pupiller hadde jeg at jeg nesten ikke kunne se di !!! Pluss at øynene var blanke som glatt isen selv. Slet også som faen med forstoppelse nå, noe jeg veldig ofte gjør på opium, som vanlig om morgenen holdt jeg på og pisse i buksa... men når jeg prøvde og få det ut så ville det faen ikke.. klin umulig og pisse, så det var bare og drite i.

Gikk til jobben med Carbon Based Lifeforms på øra, og brukte sikkert 20min lenger til jobb enn ellers pga sakte tempo og gange som en fyllik som sagt. Noe jeg merket denne morgenen var ett VANVITTIG sinne.. jeg hadde mordstanker hele veien til jobb, og husker spesielt at i en liten trang gate med dårlig parkerte biler osv kom det en bil bak meg som var ganske hissig og skulle presse seg frem.. og jeg fikk di sykeste tankene å hadde bare lyst til og hoppe ut i veien, stoppe han, dra ham ut av bilen og drepe han osv. Sånn fortsatte det på jobben og. Jeg fikk noen arbeids oppgaver og damen på straffa skulle forklare men sa ting som jeg allerede følte jeg forstod, og om igjen osv.. dette ble jeg bare utrolig sinna og agressiv av... jeg klarte heldigvis og beherske meg men hadde mest lyst til og be hu pelle seg til helvete og bare begynne og slå på'a. Følte meg virkelig ikke igjen denne morgenen, jeg var som verdens mest agresive dust med så mye sinne i meg at jeg kunne drept med bare ett blikk tror jeg.

MEN mens jeg sto og rydda ett rom så fikk jeg bytta til noe house på øra, og etter en times tid så hadde jeg plutselig glemt at jeg var sinna, og jeg fikk en slags eufori i kroppen.. husker jeg hadde prata med dama på dette tidspunktet om noe greier og ble litt glad for det vi snakka om.. og jeg fikk en sinnsyk god følelse i kroppen... føltes egentlig ut som jeg hadde tatt en ny lapp der og da. Og sånn varte det hele dagen på jobb, på vei hjem og til jeg var faktisk hjemme igjen... En annen ting på jobben var at jeg fikk EKSTREMT mye energi når euforien kom tilbake, på samme måte som når man snorter pepper, det var energi i form av ett slags elektrisk oppladet rush som bare ble sprengt inn i kroppen min. Så jeg sto og rydda det jævla rommet i ett super tempo uten stopp, helt til alt var rydda, vaska og stabla. Jeg jobba meg til og med igjenom mat pausa...


Til slutt:

Jeg tipper denne svimmelheten, vanskeligheten med og gå og det forvridde synet mitt forsvant rundt 10:00, på samme tidspunkt som det dårlige sinne fylte humøret mitt gikk over til eufori. Resten av "Rus" følelsen forsvant rundt 15:00. Da var euforien over, hyper heten var også borte, denne hadde vart fra 10:00 altså og til nå. Jeg kjøpte faktisk med meg redbull på vei hjem fra jobb, men når jeg drakk 2 stykker på rappen ble jeg driiit trøtt med engang, som om di virket motsatt på meg.



Og helt til slutt så må jeg si at Subotex er ett VIRKELIG potent stoff som det burde vises STOR respekt ovenfor. Det jeg erfarte var at selv den lille dosen jeg tok var ALT for mye. En anbefalt første gangs dose er på 2 - 4mg (maks!), og jeg fikk i meg ca 4mg og hadde det faktisk ikke så bra. Altså euforien var helt topp men dette med at jeg ikke klarte og gå, at synet mitt ble heeelt fucka og at jeg begynte og hallusinere når jeg lukket øynene mine samt disse helt sinnsykt realistiske drømmene som bare gjore det hele helt forskrudd var bare totalt freak out. Så for min del må jeg si at Suboxone er TOTALT til forskjell i forholdt til f.eks morfin eller kodein. Normalt når jeg inntar f.eks paralagrin forte så kan jeg bare slappe av på sofaen som sagt, blir helt slapp og ligger bare og har det utrolig godt. Kan også fyre meg en joint og rett og slett bare slappe av med euforien. Men når jeg inntok Suboxone så ble jeg HEEELT slått ut.. jeg vurderte ikke engang og så mye som lukte på jointen når suboxona begynte og kicke inn for det var virkelig så potent og sterkt at jeg ble heeelt på tur.

Senere på kvelden skjerte jeg av en bitte liten mini bit på sikkert 0,1mg og denne fikk jeg en vakker eufori av. Men så dro jeg på fest og drakk ikke mer enn 1 halvliter før jeg ble små full!! Etter 5 øl så var jeg helt borte og husker ikke så mye mer fra kvelden egentlig, men jeg hadde stått og kastet opp i over en time har jeg fått høre og detti og slått meg halvt i hjel. Så folkens vær vanvittig forsiktig med dette Suboxone, ingen ting som skal til for og oppnå en god rus, og heller ingen ting som skal til for og oppnå ett sant helvete med svimling, blurry syn, vanskeligheter med og gå, og hallusinering og virkelighets drømming så fort man lukker øynene. Flaks for min del så slapp jeg og kaste opp men tilbrakte maaaange minutter forran dass selvom.


Ble en jævlig lang og litt rotete rapport føler jeg.. men den er skrevet under kontrollert Suboxone rus, og totalt snudd døgnrymte å så er jeg så trøtt at det ikker mulig så har egentlig bare forta meg og skrive ned alle tanker.... men om folk vil lese eller ei så er tråden her hvertfall til den dagen noen vil prøve Suboxone og få litt mere innsikt i hva det faktisk kan gjøre med kroppen til info.

Til di som vurdere og teste ut Soboxone vil jeg si at det er noe som er verdt og prøve. Bare man er veldig forsiktig med dosering, jeg ville nok ikke tatt mer enn 1,5mg først og så etter 1 time evt fylt på medw 0,5-1mg for eksempel. Jeg tok under 4mg og hadde det alt annet enn morsomt. Selvom hvis jeg ser båorti fra at jeg bæda som faen, så var euforien pluss hallusineringa/dagdrømmingen når jeg lukket øynene helt fantastisk til tider. Og dagen derpå var jo HEEELT sinnsykt orgasmisk når sinne mitt forsvant og jeg ble glad og fyllt med 50 000v med energi. Kan ikke si jeg noen sinne merket noe til noen nedtur når rusen forsvant heller.

Så til nesten gang,
takk for meg, og peace out!
Vis hele sitatet...
Hei!! Bra post!! Vil bare påpeke at dette, som all annen rus er vedig individuellt.. Personnlig trenger jeg minst 8mg med sub for å bli "godstein"!! Men må også påpeke at jeg for tiden har veldig høy toleranse på opiater i skrivende stund!!
▼ ... over en måned senere ... ▼
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
Trådstarter
http://i44.tinypic.com/1h8mbs.jpg


Pån igjen. Denne gangen tok jeg en lapp, 1/3 først ca klokken 00:20 idag, så venta jeg litt over en time og merket ikke så mye. Vil si jeg ikke har noe tolleranse, har ikke tatt noe siden jeg skrev rapporten sist. Så nå kastet jeg innpå resten av lappen så tok altså en hel lapp, og plussa på med 2stk Pinex tabetter. Følte fortsatt ikke så mye, ble litt sånn svimlete til og gå men ikke i nærheten av slik som første gangen, og god følelsen var så lav at nesten ikke merkbar.. så da la jeg meg til og sove.


Jeg sov med laptopen ved siden av meg, med freak forum på og så jeg hadde spotify musikk på øra. Har en egen ture spilleliste med alt fra Sphongle, Vibrasphere, Younger Brother, Carbon based life Forms, pink floyd osv osv...

SÅ plutselig midt på natten, kan ikke huske om klokka var 04:00 eller 07:00 egentlig... men jeg var heeelt nummen i beina fikk dritt noia og trodde jeg var blitt lamm, men bare rørte på beina så gikk det bort, jeg klødde litt også meeen fyyyyyy og fjern jeg var, god følelsen kom som en atom bombe over hele kroppen min og jeg snudde meg på ryggen og har liggi med musikk på i 13 TIMER NÅ, og er fortsatt litt svimmel, dårlig syn og masse eufori.

Nesten gjennom hele peakae som altså var på veeeldig mange timer, når jeg lukket øynene så fikk jeg helt sinnsyke "visuals", akkuratt som om jeg var våken og gikk rundt da, men så åpnet jeg øynene og tok sånn 10-15 sek før jeg skjønte at jeg bare hadde hatt øynene igjen når jeg ikke skjønte noe siden jeg plutselig lå i senga mi når jeg åpna øya igjen... og for det meste med øynene åpne bare twista alt seg og var tåkete, måtte virkelig fokusere for og kunne se... litt tåkete enda faktisk.


En helt sinnyk tur nok engang, og SÅ mange timer, det er bare helt drøyt. Tror faktisk jeg må si visualsene jeg fikk når jeg lukket øynene var bedre enn euforien også selvom euforien liksom er hele greia og grunnen til og ta dette narkotikumet ville jeg tro. Leste forøvrig en power point om subutex/suboxone/metadon fra noe LAR avrusnings piss på nettet under noen søk før jeg tok lappen i går og der sto det at man ikke fikk noen eufori på Suboxone... så litt latterlig at jeg hadde så god følelse at jeg lå på ryggen med orgasme i trynet i 13 timer...

Kan det foresten ha noe og si om man har drukket på forhånd? Jeg begynte og drikke klokken 12:00 på dagen, og drakk frem til 23:00 så var jo litt full når jeg tok lappen også. En annen ting denne gangen var at jeg ikke ble kvalm, første gang tok jeg jo bare 1/3 og jkeg løpte da på do mange ganger og brakk meg... til og med dagen etterpå.


JEG ELSKER SUBOXONE FYTTI FAEN. Skal ture idag og, men så er det slutt, tror ikke det er sunt og ta for mye eller bli avhengi på dette her.

Peace

14 timer, og har begynt og miste euforien nesten hekt nå. Men føler meg som ett nervevrak, ikke helt som en vanlig makka nedtur mee\n bare sliten, jeg er veldig skjelven og sliter litt med og fokusere og se ordentlig, skjelver i stemmen når jeg prater med folk også. Og desorientert npr jeg går... Og så lang har jeg bare gått ut av sengen min for og hente brus drikke og litt lakris godis her inne på rommet i løpet av di timene... tror kanskje jeg begynner og bli litt dårlig og kvalm og. Holder på og duppe av hele tiden, legger meg nedpå stadig vekk og det føles veldig deilig og begynner og drømme veldig virkelig med engang... For ett kjør, tror jeg kommer til og innrømme for bestevenninen min som er som en søster for meg at jeg driver med rus noe ho ikke vet helt, og ho vet alt om meg... tror nesten jeg begynner og havne litt på kjøret nå... små redd
Sist endret av deGrønne Skoger; 14. april 2012 kl. 14:25.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av deGrønne Skoger Vis innlegg
JEG ELSKER SUBOXONE FYTTI FAEN. Skal ture idag og, men så er det slutt, tror ikke det er sunt og ta for mye eller bli avhengi på dette her.
Vis hele sitatet...
hei, åssn gikk det?
Sist endret av naid; 8. oktober 2012 kl. 00:10.
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
Trådstarter
Har ikke rørt subb. Siden i våres tror jeg, ikke noe sug heller lenger.

Tatt 2 overdoser i etterkant på samme greiene en gang og en gang på rohypnol. Er dog idag vært rusfri i ca 2 måneder :-)
Sist endret av deGrønne Skoger; 10. oktober 2012 kl. 10:47.
Hvor får dere tak i dette egentlig, apoteket, hos legen, eller dealer? :P
Sitat av fth Vis innlegg
Hvor får dere tak i dette egentlig, apoteket, hos legen, eller dealer? :P
Vis hele sitatet...
Det flommer jo over av sub på gata,junkier selger suben sin så dem får kjøpt hero.Sub er vell det opiate som er lettest å få tak i.
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
Trådstarter
Disse jeg hadde var ett stort parti ifra USA. Som så selges ut og deles på dealere før det er tilgjengelig gjennom kontakter på "gata". Som med alt annet.
▼ ... flere år senere ... ▼
Hvordan er det å ta dette ofte? Får man noen nedtur/abstinens eller avhengighet ?
Når du har tatt det en stund så får du ikke rus i hele tatt..
tro meg, går fast på dette nå..
Sitat av annveig Vis innlegg
Hvordan er det å ta dette ofte? Får man noen nedtur/abstinens eller avhengighet ?
Vis hele sitatet...
Som med alle andre opiater/opioder så blir man avhengig og får også abstinenser. Etter min erfaring så får man ikke særlig nedtur, men jeg ble ganske emosjonelt ustabil etter 1 1/2 uke med oxycontin bruk.
▼ ... over et år senere ... ▼
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Bruker 20mg dagen men må snart opp.

Blir fort avhengig. Aldri opplevd hallisser på subutec. Da hadde jeg ikle brult det hver dag.

Kjenner ingen ting av de. Men slipper abstinenser.

Da jeg var 19-23 måtte jeg ha 36mg dagen. Godt jeg slipper det nå. Det er jo maxdose.
Sist endret av PapaMarathon; 14. mars 2018 kl. 10:12.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Til «iamaddict», jeg kjenner følelsen så altfor godt - og det er vel noe som gjenspeiles i den første mld på lista, om ingenting annet. Jeg bruker Heroin i de dagene jeg har penger til det, det blir svært få. Men etter 21 år med Sub har jeg fått hjerteproblemer, sover sjeldent o.l..men nå skal ikke dette skal bli en klagevegg over Sub.
-Min første reaksjon på Subutex var på samme nivå som denne fyren, minus den atombomba av en feildosering. Det er sterkere enn Heroin og tre ganger så lang halveringstid.
Til sammenlikning måtte jeg ta en 200 mg Dolcontin, for å dempe på de verste plagene av Sub sjuke. Og den blå Dolcisen er den sterkeste; er såvidt jeg vet kun forbeholdt mennesker med sterke smerter og sykehus.
Eneste grunnen til at de har klart å spre all den effekten ut over tid, og unngått massive overdoser - er at den er en depot pille og binder seg til depot rundt om i kroppen slik at man ALDRI går tom. Jeg testet det da jeg gikk på full dose, cold turkey og jeg begynte ikke å føle ubehag før den tredje dagen..det er helt sykt.

Men..jeg klarer meg på 4 mg om dagen og flere burde gå ned fra alt over 8 mg. Det burde dekke dagsbehovet til enhver, i mine øyne. Mvh Misantropo
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Anonym bruker
"Rask Katt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Til TS. Jeg ser du skriver du leste noe fra en powerpoint fra lar om at suboxone ikke gir noe euforie og dette stemmer men det du leste har blitt tatt ut av konteksten.

Det du leste gjelder for personer med opiat avhengighet. Som er avruset og stabilisert på en høy dose
(Vedlikehold dose) soboxone / subotex. 8-32mg daglig dose. Personer i lar. Vil da ikke få noe euforie av sin daglige dose!

Men for personer som ikke har brukt subutex/suboxone før vil kunne oppleve sterk rus/euforie av dette. 1mg buprenorphine som er virkestoffe i subotex/suboxone vil gi sterk rus for personer uten toleranse.

Jeg selv har vært i legemiddelassistert rehabilitering (lar) i +/- 10år. først gikk jeg på metadon 3år men jeg ble så ødelagt i kroppen av metadonen. Så jeg byttet til suboxone film. I 5år.

De 2siste årene nå har jeg godt på subotex men nå atter en gang måtte jeg bytte preparat. På grunn av at lar vil spare penger så må alle pasientene bytte til likeverdige preperater til sobutex/suboxone disse nye preparatene er :

Buprenorphine orifarm (subotex)

Subuxone indivior. (Subuxone)

Metadon nordics drugs. (Metadon mixture)

Dette er samme preperater bare biligere allternativer. Da di gamle orginal preparatene er nesten 10× prisen mot di nye.

orginalen subuxone 16mg koster 2038kr og erstatning preparate koster 230kr.

Jeg byttet til buprenorphine orifarm subotex.

Jeg tar 24mg pr dag. Henter på apoteket 1gang pr uke.

Og skal jeg få rus så må jeg gå 48timer uten medisien. Også knuse opp 3stk 8mg og injisere dette. Da kan jeg få et par timer steinhet. Så dette gidder jeg ikke gjøre lengere. Nå er jeg 5år rusfri så har ikke noe russug lengere. Å nå lever jeg godt uten noe sug eller noe lengere. Jeg å kjeresten er begge i lar. Å vi er begge i fast jobb å lever normale liv. Å merker ikke stort til at jeg bodde på gata gikk på heroin for 5år siden. Men jeg må si jeg føler meg dypt krenket når jeg leser noen av komentarene i denne tråden. Når folk skriver. Heroin junkie medisin. Dette er livs nødvendig for meg vist jeg skal kunne leve et bra liv. Voks opp trangsynte folk!
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Forstår ikke brøken din. 1.5/3 er det en og en halv tredjedel av en 8 mg.

Altså, (8/3)*1.5=4mg.

Det er veldig høy startdose tenker jeg.

Bruke selv 20.mg dagen men hadde jeg tatt 4 mg etter flere måneder nykter hadde jeg fått fin form. En som ikke er vant til det ville få spysjuka.


Skal lese alt med en gang jeg veit hvor mye du fikk i deg.

Kn enda få litt eufori av suboxone film 1.5 år etter oppstart.

Har jeg trent mye dagen før og drukket mye osv kan jeg få Eæen bitteliten boost når jeg tar de.
Merker det spesielt den dagen i uka jeg må hente de å ta medisin under oppsyn.


Da er jeg litt sliten når jeg kommer dit så blir eug mer snakksalig og gira mens medisinen smelter og humøret kommer på plass.

Kan være placebo da, men noe effekt med en gang kjenner jeg faktisk.
Sist endret av PapaMarathon; 27. mars 2019 kl. 12:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av iamaddict Vis innlegg
Forstår ikke brøken din. 1.5/3 er det en og en halv tredjedel av en 8 mg.

Altså, (8/3)*1.5=4mg.

Det er veldig høy startdose tenker jeg.

Bruke selv 20.mg dagen men hadde jeg tatt 4 mg etter flere måneder nykter hadde jeg fått fin form. En som ikke er vant til det ville få spysjuka.


Skal lese alt med en gang jeg veit hvor mye du fikk i deg.

Kn enda få litt eufori av suboxone film 1.5 år etter oppstart.

Har jeg trent mye dagen før og drukket mye osv kan jeg få Eæen bitteliten boost når jeg tar de.
Merker det spesielt den dagen i uka jeg må hente de å ta medisin under oppsyn.


Da er jeg litt sliten når jeg kommer dit så blir eug mer snakksalig og gira mens medisinen smelter og humøret kommer på plass.

Kan være placebo da, men noe effekt med en gang kjenner jeg faktisk.
Vis hele sitatet...
Merket det samme da jeg gikk på subutex.
Det gir en liten bust/rus spesielt de første minuttene. Husker jeg alltid var mega fornøyd når jeg dro derfra og fikk tanker om at jeg var skikkelig heldig som brukte subutex..lol
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Lol ja de tankene varer ikke lenge. Men etter en dag med myw trening og stress kjenner jeg at jeg "trenger" medisin, men på normalen dager kjenner jeg ikke det.

Nei skal se på nedtrapping snart. Begynner å bli lei. Men skal ikke gå av, bare ned.

For meg er det uaktuelt å bytte ut familieliv ota subutex. Er redd for å være dårlig igjen idrohomd til det psykiske om jeg går av. Har mer eller mindre tatt opiater daglig siden 19 års alderen med unntak av 3 år jeg var nykter uten samt noen mindre rusfrie opphold, men da er det akkurat som jeg går inn i en stress boble. Mye ble bedre, men selv etter 3 år vil jeg si at jeg ikke levde et liv jeg ville ha rent psykisk pga russug/traumer gjennopplevelse som kun medisinene klarer å dempe inntil videre.

Men skal jobbe med disse tingene nå så jeg en dag kan gå av. Fint du fikk det til da. Veit jeg klarer det selv, men vil ha det bra samtidig. Er ikke vært å gå av for meg om jeg ikke føler meg bra og kan risikere å sprekke.

Sånn som ting er nå tenker jeg det er en 2% sjanse for å sprekke. Uten medisin er det kanskje en 25% sjanse og det er jeg redd for.

Sprekker jeg er det for 10g + hero om uka pluss masse annet sidemissbruk itillegg så tviler jeg på overlever det. Blitt være og være for hver gang og sist var det 4 overdoser på noen uker jeg bare husker brøkdelen av så tenker jeg får gjøre alt jeg kan for å slippe det igjen. Om det betyr noen år eller et årti på sub for det bare være sånn.
. Hjertet mitt er godt og sjekker det ofre pga testosteron problemer. Løper en 30-60km i uka og trener styrke for å øke dopamin og styrke i kroppen.

Nei, er ikke lett å velge hva man skal gjøre og alle er litt forkselkige men det er sjeldent jeg anbefaler noen å gå inn i LAR, med mindre det er noen skikkelig dophuer som bare sitter å jønker til den store gullmedaljen.
Subutex som partiell agonist har flere bivirkninger enn alle full agonist opiater på meg.
Hatt nok timer på Subutex til å forstå at det er jævligere och gå av enn man skulle tro.