Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 13454
Ta en pust i bakken
Anderssonfugl93's Avatar
96 7
Har tenkt litt i det siste på å bo i Amsterdam en periode på noen få år kanskje. Går påbygg VG3 for øyeblikket men dette er fremtidige planer etter jeg har fått meg en utdanning. Det er kanskje delvis eller en del dagdrømming om dette men er noe jeg har tenkt på de siste månedene etter jeg var der nå i sommer og falt pladask for byen, elsket oppholdet mitt hele turen. Har gjort litt søking angående jobbmuligheter og det virker som det kan være veldig utfordrende innen mange felt med tanke på jeg ikke er innfødt der eller snakker språket, kan engelsk ganske flytende men ikke 100%, må selvfølgelig være litt selv-kritisk. Det tyder på de krever du er innfødt i Nederland eller i et engelsk snakkende land får å øke oddsene optimalt nok til i skaffe et jobbintervju. Dette er selvfølgelig ulempen men klarer allikevel ikke gi helt slipp på denne planen. Men har veldig lyst å komme i kontakt med innfødte og/eller generelt folk som bor i Amsterdam gjennom community, forum eller chats på nettet. Er det noen som har erfaringer fra dette? Tenker i hovedsak på jobbmuligheter i Amsterdam men også på å komme i kontakt med folk fra byen.
Takk for svar
Det meste du lurer på har jeg ikke forutsetninger for å svare på men hvis du ønsker å bo i Nederland er det helt nødvendig å lære seg språket

Har oppholdt meg mye i Nederland de siste årene og har kommet til det punktet at det liksom ikke funker lenger å bare snakke engelsk. Man blir alltid litt på utsiden og i beste fall en avansert turist.