Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2711
Anonym bruker
"Forbauset Kvitnos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Halla benchod’s. Fikk en kif idag som var jævlig solid, skulle gjerne funnet ut om mer av denne typen hasj. Noen son er gode på se hvor det kommer fra? Den lukter mye og er sykt myk og mellomtørr. Her er en prøve:

Anonym bruker
"Forbauset Kvitnos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Madachod bilde nr 1 er med blitz og nr 2 uten blitz da
Ser ut som helt vanlig hasj i mine øyne. Er den sticky? Prøv å varm den i hånda og kna den godt over tid. Må nå en viss temp å gni godt. Blir den mørkere og seigere? Så kan du prøve å varme den med lighteren. Blir den blank/oljete og begynner å boble? Lukter godt? Isåfall gratulerer. Du har fått tak i helt vanlig god hasj, som er som den skal være.
Anonym bruker
"Blind Dåhjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Gratulerer. Ser ut som du har fått tak i standard, det er vell omtrent 90% av hasjen her til lands.
Tror det er iceolator eller en lignende prosess utifra bildene.
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er hasj. Vet du hvordan kief ser ut? Kildekritikk gutt.. ikke hør på pluggen din, bruk google.

https://herbiesheadshop.com/resized/...0Mj5k7WJ39.jpg

Kief er ikke hasj selv om det er det kidsa kaller vanlig bønne nå om dagen. Men nå skriver du benchod’s også da, så kan vel ikke forvente stort bedre.
Ser bra ut den der. Standard tenker jeg på som de pinnene jeg håper de har sluttet å selge langs akerselva.
Ser ut som bra røyk det der. Tørrsikt fra Marokko om jeg skal tippe.

En video som viser hvordan den trommes frem: https://youtube.com/watch?v=UvFEKurFCHI&feature=share9
Sist endret av Bønnemann1; 13. august 2023 kl. 16:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Haha, pinner fra Akerselva. Det var tider.
Helt alminnelig commercial hasj
Anonym bruker
"Hylende Sjøtunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
penchodda kalia tror den ziferen der er fra nepal kasme
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
penchodda kalia tror den ziferen der er fra nepal kasme
Vis hele sitatet...
Synes det er særdeles komisk at folk tror de kan vite hvor hasj kommer fra bare ved å se på den.

Spesielt når jeg har laga hasj som ser kliss lik ut som den her hjemme i stua.
Sitat av Expialidocious Vis innlegg
Synes det er særdeles komisk at folk tror de kan vite hvor hasj kommer fra bare ved å se på den.

Spesielt når jeg har laga hasj som ser kliss lik ut som den her hjemme i stua.
Vis hele sitatet...
Ehm. Mulig det, men her er det jo hasj fra gata og ikke fra stua di da. Må ha mye åker før det lønner seg å produsere hasj for salg. Så at den er smuglet inn i landet er jo høyst sannsynlig. Marokko er jo storeksportør av hasj og den ser ganske lik ut som på bildet her når den er produsert sånn de tradisjonelt gjør i Marokko.

At den kommer fra Canada eller USA, eller stua di tviler jeg på, i så fall ville det vel vært nevnt at den var spesielt dyr. Noe jeg registrerer er vanlig for mer forseggjort hasj.
Sist endret av Bønnemann1; 13. august 2023 kl. 21:34.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Gratulerer. Ser ut som du har fått tak i standard, det er vell omtrent 90% av hasjen her til lands.
Vis hele sitatet...
Da har du meeeeget dårlig kontakter 😂 Mye av hasjen som kommer til Norge er veldig veldig bra kvalitet. Sitter fler å tar inn som tredje ledd fra Marocco, via Spania å direkte hit.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
En sannhet med modifikasjoner er jo at ingen/få egentlig vil selge supergodis uten å få godt betalt utover relasjoner osv

Ikke fordi det mangler godis, men mange vet hvor mye kompetanse, egen business og relasjoner det ofte krever å ha stabilisert adgang på det beste

De godtar grovt sagt ikke at folk som kommer utenifra skal nyte godt av kjeden uten noen grunn til det



Svært mange opererer med et topprodukt, og noe billigere under. Champagnen får ikke alt kjøpt langt mindre sett

En av grunnene til at mange roper standard eller Marokko ofte er jo at man lenge oppfattet det som hovedinnførselsåren , så var nødvendigvis mye av gall, bønne
Sitat av Bønnemann1 Vis innlegg
Ehm. Mulig det, men her er det jo hasj fra gata og ikke fra stua di da. Må ha mye åker før det lønner seg å produsere hasj for salg. Så at den er smuglet inn i landet er jo høyst sannsynlig. Marokko er jo storeksportør av hasj og den ser ganske lik ut som på bildet her når den er produsert sånn de tradisjonelt gjør i Marokko.

At den kommer fra Canada eller USA, eller stua di tviler jeg på, i så fall ville det vel vært nevnt at den var spesielt dyr. Noe jeg registrerer er vanlig for mer forseggjort hasj.
Vis hele sitatet...
Stua mi var et eksempel på å belyse hvor tåpelig det var å si den kommer fra nepal og ikke et svar om hvor hasjen kommer fra. Det er klart at egenprodusert hasj i liten skala ikke selges videre til tilfeldige folk, antok at de fleste skjønte det, men så feil kan en ta.

I klartekst, for å unngå missforståelser: Det ser ut som generisk hasj, totalt umulig å si akkurat hvor det kommer fra, og det kan være alt fra marokko til nepal.
Den vanligste hasjen i norge kommer fra Marokko om du ser på beslagsstatistikken i hvert fall. Ergo er det folk kaller "standard" sansynligvis marokk.

Skal aldri si aldri, men tradisjonelt lager de charas i Nepal. Altså gnir henda mot levende planter og skraper av resultatet. Den blir mørk/sort og seig.

Jeg slår et slag for at du kan få ideer om hvor hasjen kommer fra basert på utseende og noen andre faktorer.
Sist endret av Bønnemann1; 14. august 2023 kl. 15:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Bønnemann1 Vis innlegg
Den vanligste hasjen i norge kommer fra Marokko om du ser på beslagsstatistikken i hvert fall. Ergo er det folk kaller "standard" sansynligvis marokk.

Skal aldri si aldri, men tradisjonelt lager de charas i Nepal. Altså gnir henda mot levende planter og skraper av resultatet. Den blir mørk/sort og seig.

Jeg slår et slag for at du kan få ideer om hvor hasjen kommer fra basert på utseende og noen andre faktorer.
Vis hele sitatet...
Standard handler ikke om hvor den kommer fra, det handler om at det er standard kvalitet. Ikke noe å juble over, men du får det du er ute etter. Mulig jeg misforsto eller at omgangskretsen min har en egen definisjon av ordet.

Men ja, enkelte typer kan du gjøre en antagelse om hvor kommer fra. Tidghine, rød libaneser, charas etc, men det blir en ren spekulasjon med mindre du vet noe om ruta til bønna di.
Sist endret av skrpappa; 14. august 2023 kl. 22:01.
"Standard" betyr jo etter min erfaring den hasjen folk anser som "standard"/normalt å få/mest frekvalent. Det er marokk.
Sist endret av Bønnemann1; 14. august 2023 kl. 22:54. Grunn: Nei vil ikke. Språkforandringer.. :)