Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1551
Anonym bruker
"Halvfylt Rødrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tok 100 MG dolcontin IV ca kl 16.15 til 16.30 ca., ett sted mellom der. En time før det, tok jeg 15mg imovane. Er det da trygt med en halv 7,5 mg imovane?

Takk på forhånd for svar
Nei. Å blande morfin og z-hypnotika er generelt ikke trygt.
Anonym bruker
"Nervøs Nidhogg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Enig med SkammeligNykter, må også ta med at det generelt ikke er trygt å blande rusmidler heller
Anonym bruker
"Halvfylt Rødrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Helsike. Det er virkelig ikke trygt å ta en halv 7,5mg? Brukte masse av hver før.. Enn seroquel da?(tenker 100 mg max) Kommer IKKE til å få sove uten noe, selv hasjen jeg røyka vil ikke virke, daglig erfaring...

Fikk imovanen på resept, har vel ikke noe og si men
Anonym bruker
"Halvfylt Rødrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hvor stor vil risikoen eventuelt være?
Anonym bruker
"Halvfylt Rødrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
På imovane eller seroquel
Anonym bruker
"Halvfylt Rødrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Nå beklager jeg for å mase, men det haster litt fordi jeg sover EKSTREMT dårlig og på grensen til insomnia, og skal opp tidlig i morgen for ett viktig møte!

Problemstilling #2:Jeg kommer ikke til å forsove meg, med mindre jeg får sove..
Anonym bruker
"Halvfylt Rødrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Nei. Å blande morfin og z-hypnotika er generelt ikke trygt.
Vis hele sitatet...
Du fikk en KP for ett skikkelig svar, i tilfelle andre skulle lese tråden, eventuelt unge.

Men, greia er at jeg har rusa meg i 10 år, på alt fra tabletter oppi rassen til kokt opp og trekt opp i pumpa. Desverre. Valium og har hatt xanor og rivotril på rp, en god del mer, men det er ikke relevant når jeg ikke har toleranse.

Er det veldig farlig for meg å ta en halv 7,5mg imovane, eventuelt max 4 x 25mg seroquel? Takk for svar SkammeligNykter, og dere andre!
Ikke ta mitt svar for 100% god fisk: Men siden det nå er snart 12 timer siden du tok morfin så antar jeg at det er trygt med litt imovane. Mye avhenger mest av hvor høy toleranse du har for benzoer og opiater.
Dersom du får samme effekt av 100 mg Morfin som jeg og andre opiat-native får av 60 mg så burde det iallefall ikke være livsfarlig.

For å være på den sikre siden så kan du jo alltids ringe og rådføre deg med Giftsinformasjonen først.
Sist endret av Who?; 6. november 2018 kl. 01:48.
Anonym bruker
"Rød Draug"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det går fint. De booster hverandre ikke så mye. Men kjører du på for mye er det bare blackout og annet som heller blir farlig for deg. Hvis du har en normal kropp, og ikke er livstruende syk fra før. Så skal det svært mye til før du når fatale doser
Altså, folk er forskjellige og toleransen kan variere.
Om dette er "trygt" for deg er nok noe du har mer peiling på enn oss.

Men.. har du ruset deg i 10 år, og er i tvil på om det er en god ide, er det sannsynligvis ikke det.
Sist endret av SkammeligNykter; 6. november 2018 kl. 03:08.
Anonym bruker
"Halvfylt Rødrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Who? Vis innlegg
Ikke ta mitt svar for 100% god fisk: Men siden det nå er snart 12 timer siden du tok morfin så antar jeg at det er trygt med litt imovane. Mye avhenger mest av hvor høy toleranse du har for benzoer og opiater.
Dersom du får samme effekt av 100 mg Morfin som jeg og andre opiat-native får av 60 mg så burde det iallefall ikke være livsfarlig.

For å være på den sikre siden så kan du jo alltids ringe og rådføre deg med Giftsinformasjonen først.
Vis hele sitatet...
Jeg setter stor pris på svar. Er jo veldig lang tid siden, og snakket med en jeg stoler en del på i tillegg. Tror det vil gå bra

Tok akkurat 2 trekk til, så får vel sove. En halv eller hel 7,5? Må virkelig sove noen timer før jeg må tidlig opp.. På vei til sengs nå
Anonym bruker
"Halvfylt Rødrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det går fint. De booster hverandre ikke så mye. Men kjører du på for mye er det bare blackout og annet som heller blir farlig for deg. Hvis du har en normal kropp, og ikke er livstruende syk fra før. Så skal det svært mye til før du når fatale doser
Vis hele sitatet...
Ok, takk for svar
Anonym bruker
"Halvfylt Rødrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Altså, folk er forskjellige og toleransen kan variere.
Om dette er "trygt" for deg er nok noe du har mer peiling på enn oss.

Men.. har du ruset deg i 10 år, og er i tvil på om det er en god ide, er det sannsynligvis ikke det.
Vis hele sitatet...
Grunnen til at jeg er i tvil er fordi jeg også er den fødte hypokonder, passer ikke så godt med junkinga akkurat.. Slitsomt. Men det er en annen sak. Hvorfor skulle det ikke være en god ide?

Selv lurer jeg på det fordi jeg ikke vet hvor høy faren for pustestans eller liknende kan oppstå mens man sover. Er noe jeg helst vil unngå.. Får ikke sove, og må være oppe og klar til å dra senest 08.50, med elendig søvn fra før. Derfor jeg har så lyst på den forbanna imovanen.
Anonym bruker
"Hylende Sjøtunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg ville ikke bekymret meg, høres ut som du har såpass erfaring og toleranse på begge deler at du ikke risikerer noe. Jeg har hvertfall vært ute på langt mer alvorlige doser av opiater og z-hypnotika, og med tanke på at det var IV og halveringstiden på begge stoffene så burde det gå problemfritt.
Seroquel derimot, det har jeg ikke toleranse på, i kombinasjon med opiater er det helt fantastisk, kan bruke langt mindre benzo/opiater og få nesten like god form. Eneste er at det fort blir litt for mye, og så våkner man uten noe form.

Anbefaler ingenting forresten. Det er du nødt til å ta på egen kappe, gir bare min mening/erfaringer
▼ ... noen uker senere ... ▼
Anonym bruker
"Redd Esel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Toleranse varierer svært mye fra person til person, samt dagsform osv. Det er litt skummelt å spørre i et rusforum hva man tåler eller ikke. Ingen kan vite det. Familien finner det fort ut i ettertid om noen har "svart feil" her!
Anonym bruker
"Hjemmelaget Succubus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
hvis du skyter morfin er det litt rart at du spør om det er trygt å ta en halv imovane. Forstår at du tenker kombinasjonen kan vær farlig. Men ville heller bekymra meg for at du skyter morfin enn små mengder imovane.