Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 2501
Jeg har ikke skrevet her inne på flere år, så jeg håper at jeg traff riktig tråd.
Jeg går på Dolcontin, og 100*100mg gikk plutselig opp fra 535 til nesten 1350 kroner...
Så da var det å høre om generisk, og det har vi jo: Malfin.

Dog, etter 2 dager på samme dose Malfin som Dolcontin, havner jeg omtrent i koma, inntulla i bomull...
Ikke det jeg er ute etter....

Noen andre som har opplevd det samme?
Vil det hjelpe å knuse pillene?

Gikk på 2*300mg Dolc, og nå etter den turen med Malfin, har jeg gått medisinert meg kun 2 ggr i løpet av de 2 siste døgn....

Dette var virkelig forskjell til å være det samme stoffet....

Litt feil her...
Skal stå at jeg kun har medisinert meg 2 ggr på 2 døgn, Malfin kan ikke brukes på meg som substitusjon. Jeg ønsker ikke å ligge på sofaen i koma!
Sikkert bra for smertepasienter som trenger å ligge stille....
Sist endret av oslo65; 30. januar 2017 kl. 13:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det har akkurat samme virkestoff som dolcontin så burde egentlig virke helt likt. Hørt noen som har merkelige bivirkninger på synonymer men det er som regel placebo. Alltså du har en forventning om at det virker annerledes og så gjør den det. Denne effekten er ekstremt sterk.
Det du kan gjøre er å eventuelt høre med apoteket om det er kjente problemer med denne medisinen. Høres jo nesten ut som du blir litt rusa og da kan det jo kanskje være greit å trappe ned litt med lege.

Det vil ikke hjelpe å knuse pillene, da vil dem virke sterke men samtidig mye kortere tid ( kanskje bare 4 timer) Og du vil få mer koma-følelse.
Ellers vil jeg si det finnes mange andre og bedre smertelindrings-regimer enn dolcontin.