Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1313
Hei, jeg lurte på om oppsettet jeg har her klarer seg fint som en entry gamer? Har lest i en del tidligere poster at det kommer et nytt sett med AMD og Intel Prosessorer? Noen som har kjennskap til estimert tid det blir? Kvartalmessig tenker jeg da på

I hvertfall, her er ideen jeg har så langt, dropper DVD brenner for den slags er ikke bruk for i dag.

https://www.komplett.no/wishlists/d1...b-15332e7d5f83
de nye intel cpuene er hvert fall på markedet i mange land, sikkert ikke lenge til de kommer til Norge heller. Angående AMD så er jeg ikke så sikker.
Sitat av tennbrikket Vis innlegg
de nye intel cpuene er hvert fall på markedet i mange land, sikkert ikke lenge til de kommer til Norge heller. Angående AMD så er jeg ikke så sikker.
Vis hele sitatet...
Tror du det vil være snakk om 4-500 mindre for i5 6600K når den nye kommer ut på markedet i Norge?

Og hvordan tror du oppsettet mitt vil funke til Twitch streaming og gaming? Noe jeg bør bruke mer/mindre på?
Nei. 4690k er priset så å si likt som 6600k. Cpu'ene synker ikke i pris selv om det kommer ut nye. Det en kan forvente er at 7600k legger seg rundt ca 4-500 kr høyere i pris enn 6600k. Det som er fordel er at det ofte er tilbud på hovedkort (z170 når z270 har kommet) og en mer sjeldnere gang tilbud på cpu (6600k når 7600k har kommet).