Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1114
Hei,

Noen som er flink med Wordpress?

Jeg har laget en intranett side på min hjemmeside.

Jeg ønsker at de som logger seg på denne intranett siden skal se en filstruktur alla dette:

http://bildr.no/thumb/MlpqWXFB.jpeg

Mulig å få til dette?
Sist endret av Neptun2211; 12. november 2016 kl. 17:49.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Wordpress er feil om du skal drive filhosting. Har du vurdert t.d. owncloud? Eventuelt skrive kva du faktisk prøver å oppnå?
Jeg skal ha max 10 filer liggende på intranettet som brukere ute på veien kan logge seg inn å laste ned om nødvending. Jeg er ute etter å ha mest mulig på en plass.
Kan du ikke eventuelt bare dele en mappe fra Google Drive, som du deler med kontoene deres? De aller, aller fleste har jo en Google-konto nå til dags. Det er mulig å "integrere" mapper fra Drive på vanlige nettsider, og eventuelt kan du jo bare lenke til mappen direkte.
ja fungerer sikkert fint det.
finnes sikkert en drive plugin til wordpress!
Hvorfor blander du inn Wordpress i det hele tatt? Bare lag en tom mappe i webserver mappen din og legg filene der så er det bare å åpne for eksempel http://10.0.0.1/tommappe og finne filene. Så kan du begrense IP rangen som får koble til med htaccess eller gjennom web server instillingene
Hvis det bare er 10 filer så kan du jo bare lage linker til de i en bloggpost eller en side i wordpress. Men om du installerer wordpress kun for å hoste 10 filer så er det overkill så det synger etter.

Det finnes mange løsninger. Som nevnt over - Google drive.
Hvis du ikke ønsker å benytte deg av tredjeparts systemer så er det ikke mer enn noen linjer med HTML og PHP så er du i mål.
Grunnen til at jeg vil bruke Wordpress er at jeg har en eksisterende hjemmeside som er bygget på Wordpress.
Jeg har satt opp en ny side med passordbeskyttet og lagt til plugin "All in one intranet"

Derfor blir det for meg det enkleste alternativet å legge til noen filer på intranettet når jeg har en fungerende side.
Da er det vel enklest for deg å gjøre slik jeg skrev.
Med mindre dette er filer som ingen andre må få tilgang til. For om man har linken så har man filen(e).
Da kan du linke til filen gjennom en php fil som autentiserer deg som en bruker med tillatelse, og servere de filen dersom du er autentisert.
Da legger du filene utenfor webroot. Da har php-filen tilgang og kan servere den til brukere, men man når de ikke med direkteaksess.