Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  294 60382
Har ett spørsmål om serveren. har loket rundt på offisielle og har funnet ut at der er det hovedsakelig juksere (Kanskje ikke like mye nå lenger) super alpha tribes som ikke gjør annet enn å patruljere med T-rexer og Gigantoer og knuser alle som prøver å bygge seg opp konstant og rett og slett gjør livet surt for folk som prøver å komme seg opp..

Er det noe regler mot griefing og generell toxic spillestil? Ikke knus noobs eller den pyttelille basen av tre og 4 små dinosaurer?

Jeg er helt for Raiding og sånne ting, men det der med å totaltknuse all fremgang bare fordi de kan blir slitsomt veldig veldig fort. :P
Ikke så mange regler nei, bortsett fra normal folkeskikk og sunn fornuft.

Oppdatert til v235.6
Server på vei opp igjen.
Sist endret av johskar; 11. februar 2016 kl. 10:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Server nede.
Kjører OS oppdateringer.

Da var den på vei opp igjen :-)
Sist endret av johskar; 12. februar 2016 kl. 18:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Noen som har opplevd at dinoer bare forsvinner? Logget inn etter å ha vært borte noen dager, og spinoen min + ankylo er plutselig borte. Ingen av de andre dinoene mine er borte, og de står plutselig ett helt annet sted enn jeg forlot dem, selv om de sto på passive. Skjønner ikke dette.
Pass på at de ikke står på wander. Siden dinoer laster inn før bygningsdeler så kan dinoer vandre igjennom vegger i den mellomfasen i lastingen.
Har endelig klart å temme meg en quetzal :-D:-D, men har ikke nok engram points for quetz saddle, noen som kan hjelpe meg??? kan selvsagt betale tilbake i materialer og andre ting :-)

/Espen(Ingamenick: Sirie)
Jeg kan lage en sal til deg Espen, men ikke før i morgen ettermiddag. Kan derimot ikke lage en plattform; det er jeg dessverre ikke høy nok level til.
Er serveren nede?
Sist endret av Clipse; 22. februar 2016 kl. 13:12.
Oppe nå, bare en liten oppdatering/restart.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Server nede, kjører litt vedlikehold.

Da var den oppe igjen.
Sist endret av johskar; 17. mars 2016 kl. 23:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Er den nede nå? Finner den ikkje.
Sitat av Clipse Vis innlegg
Er den nede nå? Finner den ikkje.
Vis hele sitatet...
Bare ett lite krasj, er oppe igjen nå :-)
På vei opp på 237.1
Det skal fikse easteregg droprate
▼ ... over en uke senere ... ▼
Server kom ikkje opp igjen ved reboot, forsøker å få tak i Forconin for å sparke til VM'en...
Er serveren enda enda? :< vært offline i hele kveld jo :'(
▼ ... over en uke senere ... ▼
er Serveren nede nå?
har en del problemer med å finne serveren, men på steam står det at den ikke finner serveren? har det med at den er nede?
Sitat av wertico Vis innlegg
er Serveren nede nå?
har en del problemer med å finne serveren, men på steam står det at den ikke finner serveren? har det med at den er nede?
Vis hele sitatet...
Den var nede ja, kræsjet i oppstat mens jeg var på vei til jobb
OS-Crash, på vei opp igjen nå.
▼ ... over en uke senere ... ▼
hei.
er det en mulighet får å stemme over å få litt kjappere farming? x2 eller noe?
hadde satt stor pris på det
▼ ... over en uke senere ... ▼
Blir en "liten" rollback på save til 16:55 i dag pga. bug i 241.0 samtidig som vi patcher 241.1
Sist endret av johskar; 18. mai 2016 kl. 00:15.
Som Johskar skriver så ble det kjørt rollback til gammel save i dag pga 241 bug fra Ark dev team. Denne var obligatorisk da v241 buggen innebar at ALLE temmede flyvedinoer mista saddles, bugget seg slik at du ikke kunne gå inn i inventoriet til dem, og i verstefall om de sto i bygninger eller oppå ceiling/foundation at dinoene glitcha ut av verden. IKKE kom og klag til Gammal(Johskar) for dette. Er ikke hans feil at Ark devs driter seg så lodrett ut.

På en annen note derimot ser det ut som at den såkalte hotfiksen 241.1 som ark heiv ut rett etter og som Gammal installerte, IKKE fullstendig fungerer... Vi får alle vente og se når ark kommer med en ordentlig fiks som faktisk funker. Derimot reddet rollbacken dinoene som datt gjennom verden. Nå datt i alle fall mine kun ned til bakken, da før de forsvant fra verdenen helt :-P.

Minner alle som tenker de skal klage, på at dette spillet fortsatt er prerelease alpha testing. Og da er dette ting som KOMMER til å skje. Det har hele tiden kommet tydelig frem i Steam hvor spillet er kjøpt...
Serveren er nede for sjekk/vedlikehold av disk

Da var vi oppe igjen :-)
Sist endret av johskar; 23. mai 2016 kl. 19:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av wertico Vis innlegg
hei.
er det en mulighet får å stemme over å få litt kjappere farming? x2 eller noe?
hadde satt stor pris på det
Vis hele sitatet...
Latsabb, Wert :P. Eneste eg sko ønska meg var at veien fra 70-90 ikke var så ekstremt lang som den nå er :P, menmen, sånn er det og det skal ikke være for lett heller :P. Da blir en fort lei ^^
▼ ... over en uke senere ... ▼
Da skal ting være i orden igjen


Server nede for update til v242.1

Oppe igjen.

Rollback til 17:10 og update til v242.3 siden utviklerne tydelig vis koder med albuene og bind for øynene...


Serveren er offline til patch som fikser dinone er på plass...

http://steamcommunity.com/app/346110...32536101974314

Da skal ting være i orden igjen
Sist endret av johskar; 3. juni 2016 kl. 18:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Servern har daua
Sitat av namii Vis innlegg
Servern har daua
Vis hele sitatet...
Ser det... får finne frem Black Book of Necromancy bind 3

Oppe igjen nå!
Sist endret av johskar; 19. juni 2016 kl. 13:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kommer det til å bli nyoppstart med nytt map en gang i fremtiden?
Sitat av SinHazzard Vis innlegg
Kommer det til å bli nyoppstart med nytt map en gang i fremtiden?
Vis hele sitatet...
Kommer Redwood biome update om 2 dager, så mappet blir jo delvis nytt :>
Oppdaterer til v243.2
./Ælcohøl snakk/ Random... men.. Sei vi har serveren på PVEPVP i 28-29 dager, der alle spiller vanlig chill, bygge, bli venner, litt små raiding og plage andre tribes. Så ved slutten av måneden blir det tatt ein skikkelig save av serveren, som alle er klar over. Også går vi inn i 100% PVP modus, der alle går i krig mot alle i 1-2 dager! også blir server saven satt tilbake etter den pvp-perioden er over! ./Ælcohøl snakk over/ eheheheh
Nede til oppdatering eller?
Sannsynligvis kræsjet. johskar har ikke mulighet til å fikse det enda, men jeg har sendt en PM til Forconin.
Tar en titt og ser hva jeg får gjort.

Edit: Ser ut til å være på vei opp nå. Klag på IRC hvis det ikke funker om noen minutter så skal jeg evt ta en liten titt til.
Sist endret av Forconin; 27. juni 2016 kl. 17:08.
▼ ... over en måned senere ... ▼
* Rebalanced Fishing Rod loot table & scaling.
Trur serveren har kræsja

Noe håp om at serveren kommer online igjen snart? Må inn å redde Quetzen min
Sist endret av namii; 31. juli 2016 kl. 15:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av namii Vis innlegg
Trur serveren har kræsja

Noe håp om at serveren kommer online igjen snart? Må inn å redde Quetzen min
Vis hele sitatet...
Oppdatert og oppe igjen, den hadde krasja litt ja :-P
▼ ... over en uke senere ... ▼
Begynner bli noe dager siden hotfix kom serverside blandannet "Fixed bug with Scuba Tank durability decreasing too quickly on long-running servers. Requires server update."

Hadde vært fint å fått disse inn ^^
Sitat av Necro87 Vis innlegg
Begynner bli noe dager siden hotfix kom serverside blandannet "Fixed bug with Scuba Tank durability decreasing too quickly on long-running servers. Requires server update."

Hadde vært fint å fått disse inn ^^
Vis hele sitatet...
Tilbake fra ferie og oppdatert til v245.986 ;-)
▼ ... over en uke senere ... ▼
Er serveren nede?
Sitat av personbil Vis innlegg
Er serveren nede?
Vis hele sitatet...
Hang på fatal error vist... på vei opp igjen nå :-)
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hei!
Kommer dere til å kjøre en server med Scorched earth på?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Serverkrasj, på vei opp igjen
▼ ... over en måned senere ... ▼
Oppdatert til v248.1
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Oppdatert til v253.1
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hei hei, spilte veldig mye på freak ark serveren tidligere, nå lurer jeg på om folk har interesse for Conan Exiles. Mer eller mindre det samme som ARK bare uten high-tec tiers og temming av "mounts". Vurderer å leie en server, men tenkte å sjekke interessen for det, hos dere som enda spiller ARK