Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1613
Hei! Jeg skal straks ut å reise og finner ikke igjenn passet mitt.

Jeg vet at man kan bestille nødpass, men problemet er at jeg ikke har noen annen gyldig ID, har selvfølgelig et bankkort, men det begynner å bli så slitt at ansiktet mitt ikke lenger er synlig. Noen som vet om det lar seg løse ?

Reiser til Spania som er medlem av Schengen, trenger jeg fortsatt pass? har vist pass på tidligere reiser i europa.
Sist endret av wintip; 8. mars 2015 kl. 15:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av wintip Vis innlegg
Hei! Jeg skal straks ut å reise og finner ikke igjenn passet mitt.

Jeg vet at man kan bestille nødpass, men problemet er at jeg ikke har noen annen gyldig ID, har selvfølgelig et bankkort, men det begynner å bli så slitt at ansiktet mitt ikke lenger er synlig. Noen som vet om det lar seg løse ?

Reiser til Spania som er medlem av Schengen, trenger jeg fortsatt pass? har vist pass på tidligere reiser i europa.
Vis hele sitatet...
om du skal fly må du nok ha pass ja. det er flyselskapene som krever dette, ikke nødvendigvis lovgivning i landet du skal til.

nødpass får du sannsynligvis (selv om jeg har hørt om stasjoner som er mer restriktive enn andre), men du må sjekke om landet du skal til faktisk godtar dette. USA f. eks. godtar det ikke.
Fløy rett etter terroren i frankriket til spania(gran canaria) trengte da nødpass, men utelukket(bare!) for hotellet, om du ringer hotellet og forklarer at norge ikke har id kort enda, kan det muligens gå, om du viser førerkort eller noe annet vil jeg tru.
Hadde ikke hotellet krevd dette hadde det ikke vært ett eneste sted jeg har vist nødpasset(flyplass seff, men de rikka ikke på ett øra av at jeg kom med super orange pass, og han forran meg viste bare noe plastik kort(usikker på nasjonalitet da)