Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1284
Holder for tiden på med HTML 5 og CSS course på codeacademy og har planer om å ta javascript course når jeg er ferdig. Når jeg er ferdig med dem trenger jeg noen bøker som jeg kan lese etterpå. Noen anbefalinger?
Denne boken er relativt bra. Boken ligger også på en viss bukt.
Sist endret av Magnisx; 9. oktober 2013 kl. 14:02.
JS-bok
Dog, ville kanskje sett på noe jQuery eller lignende med en gang. Scripting ble mye enklere med det på banen.
High Magus
10100's Avatar
Trådstarter
Sitat av moret Vis innlegg
Dog, ville kanskje sett på noe jQuery eller lignende med en gang. Scripting ble mye enklere med det på banen.
Vis hele sitatet...
Ser nå at de også har jQuery course på codeacademy. Vil boken fortsatt være nyttig hvis jeg går gjennom coursen?
Sitat av 10100 Vis innlegg
Ser nå at de også har jQuery course på codeacademy. Vil boken fortsatt være nyttig hvis jeg går gjennom coursen?
Vis hele sitatet...
Mjæ. Tror ikke du har behov for det.
jQuery er litt rotete med en gang man begynner, men det blir fort veldig forståelig og enkelt. Om du gjennomfører ett prosjekt fra scratch så skal du ha ganske god kontroll når du er ferdig.
jQuery har ganske lite syntax og funksjonene er ganske lette å forholde seg til.
Gå gjennom kurset og så finner du det meste du ellers skulle ha bruk for på stackoverflow og jQuery API'et. Om du allikevel har behov for en bok etter det så vet du hvor du finner en
Codeacademy
Sist endret av Ghostskull_96; 9. oktober 2013 kl. 16:10.
High Magus
10100's Avatar
Trådstarter
Sitat av Ghostskull_96 Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Du kan gjerne lese tråden før du kommenterer. Jeg leter etter bøker og skriver at jeg allerede bruker codeacademy.
Ikke en bok, men veldig mange gode artikler her og her
Bra MVC ( AngularJS ) O’reilly AngularJS
Nødvendig onde: HTML5 Pocket Reference

Om du skal lage noe litt mer avansert kan det lønne seg å sette seg inn i Google Closure Closure: The Definitive Guide som visstnok er rammeverket gmail, picasa, google maps, google docs, mfl er bygget på. Demo
Husk å lære deg PLOVR, eksempler og full Closure source

Litt avhengig av hvor du vil benytte JS, ville jeg muligens tatt en titt på NodeJS og PhantomJS
Sist endret av nudo; 16. oktober 2013 kl. 06:39.
Syns dette er ganske jævlige språk, men http://eloquentjavascript.net/ er en særdeles god bok for å lære JavaScript.