Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 3612
Hei. Jeg har lyst til å ansette min første selger. Det er av typen telefon salg/Markeds undersøkelse og han /hun skal spørre etter e-post adresse og om vi får lov til å sende et uforpliktet tilbud.

Det jeg lurer på er lønn, hva bør jeg gi i lønn. Kan jeg gi kun provisjon, burde jeg gi en bonus, ved f.eks. når han/hun har ringt x antall telefoner?

Eller times betaling med/uten bonus?
HVa slags type lønn er jo opp til deg, og hva du vil gi. Derimot det som er "høyt" ansett er jo en lav timerate + provisjon. F.eks. 100 kr timer og tilsvarende provisjon og bonuser, da det gir en viss trygghet for slegeren. Dog, noe som såklart er helt risikofritt for deg er jo å lønne kun provisjon, men igjen å få dyktige selgere til en slik jobb er vanskelig og krever som oftest kjent merkevare og GODE bonusordninger.
Sist endret av Dice; 18. februar 2017 kl. 19:37.
Sitat av ertsaas Vis innlegg
Hei. Jeg har lyst til å ansette min første selger. Det er av typen telefon salg/Markeds undersøkelse og han /hun skal spørre etter e-post adresse og om vi får lov til å sende et uforpliktet tilbud.

Det jeg lurer på er lønn, hva bør jeg gi i lønn. Kan jeg gi kun provisjon, burde jeg gi en bonus, ved f.eks. når han/hun har ringt x antall telefoner?

Eller times betaling med/uten bonus?
Vis hele sitatet...
Det kommer vel litt an på ansettelseforholdet, altså om det er en fast ansatt eller innleid freelancer.
De fleste vanlige ansatte ønsker lønn + provisjon men du kan også finne folk du kan fakturere pr salg.
Jeg vet ikke hvordan lovverket er men tidligere var det lov å ha fast ansatte med kun provisjonsbasert lønn.

Dette avhenger også av hva slags produkt som skal selges, ingen kan gå med provisjonsbasert lønn om du kun har som mål å selge 2 produkter i året.

Det er forresten noen her inne som nettopp har/skal starte med telesalg, kanskje du kan prate med de å få til en avtale.
Takk for svar. Hver her som skal starte med telesalg? Det hørtes interessant ut

Enklere å leie en slikt tjeneste