Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1609
Hei, jeg er veldig grønn når det kommer til pc og slik.. Dette er hva jeg er kommet fram til av hva den har. Om noen kunne hjulpet meg med å finne ut resten av disse "specsa" og kunne gitt meg en sånn cirka pris den går for, Takk.

Processor Intel(R) Core(TM) i7-4820K CPU @ 3.70GHz

Video Card AMD Radeon R9 200 Series

Video Card #2 AMD Radeon R9 200 Series

RAM 16 GB

Operating System Microsoft Windows 7 Professional Edition Service Pack 1 (build 7601), 64-bit
Du glemte det viktigste: hvor gammel den er.
Vil ikke påstå at alderen er det viktigste an info som mangler her. De delene som er nevnt kom ut sent 2013. Så la oss si begynnelsen av 2014. Det er ingen skjermkort som heter R9 200 Series. Da kan en like så greit anta at det er R9 270 kort som er i maskinen, i stedet for R9 290X. Gtx 1050 selges for ca 1300 kr nytt, og dette er ett bedre kort enn R9 270. Så la oss si at Gtx 1050 er verdt 900 kr brukt, men nesten ubrukt. Da blir en nødt til å sette prisen på R9 270 lavere i og med at det er dårligere. Deretter blir en nødt til å trekke i fra for at det er brukt i over 3 år, og at det trekker mer strøm. Det har heller ikke støtte for alt det ett 1050 kort har.

Det kan jo også hende at det er ett (den gang da) dyrt hovedkort som er i maskinen. Men det er ikke verdt noe særlig nå. For en kan jo tross alt kjøpe seg ett rimelig hovedkort (nytt eller brukt) og få bedre ytelse og støtte for nyere ting enn det som TS skal selge. Strømforsyningen kan også være på ett høyt antall W, men det er vel kanskje fordi at delene i seg selv er såpass strømkrevende i forhold til nyere HW. Med nyere maskinvare trenger en jo ikke dette i og med at det ikke krever så mye. Så er strømforsyningen i tillegg 3-4 år gammel. DDR3 er det vel ikke akkurat den en løper etter for tiden.

Litt usikker på om dette er salgbart i det hele tatt og det kan være det lønner seg å prøve å selge den i deler. Til det kommer mer info kan jeg bare (helt ut av det blå) tippe rundt 2000 kr.

Last ned Speccy, der ser du litt mer hva du har i maskinen. Åpne opp sidedekslet på maskinen og se hvilken strømforsyning som sitter der.
Sist endret av FranZe; 20. januar 2017 kl. 09:19.
Han kommer til å få solgt den for mye mer enn 2000. Jeg solgte en pc med i5 3570, gtx 780, 8gb 1600mhz corsair ram for 8000,- kroner. Man kan overprice til helvete på finn, slikt som alle gjør.
Jeg hadde begynt på 6000, og gått ned 500 en gang hver andre uke eller noe slikt.
Det hadde vært kjekt å få vite hovedkort, hvilke type RAM, lagring, PSU, osv.
Du har en i7 4820K, to Radeon R9 280X (gjorde ett kjapt søk på google "3072 mb ram radeon"), 16 GB ram og en SSD. Jeg ville satt prisen til 8000 kr.
Helt latterlige prisantydninger, men hvis han får solgt den for 8k så er det ikke noe å si på det. Den pc'en er ikke verdt noe i nærheten av den prisen, men folk er desverre ikke smarte på finn.
Sitat av The Riddler Vis innlegg
Helt latterlige prisantydninger, men hvis han får solgt den for 8k så er det ikke noe å si på det. Den pc'en er ikke verdt noe i nærheten av den prisen, men folk er desverre ikke smarte på finn.
Vis hele sitatet...
Det var derfor jeg mente 8k.