Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 4372
Har lyst til å kjøpe meg en 4k skjerm. Hva tenker dere er "minste" størrelsen på denne så det ser best ut? tenker meg noe rundt 28/32"
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Kommer helt an på bruken av skjermen.
For noen holder full-HD på 21-24" til gaming. Avstand du har til skjermen er også en faktor for hvor stor skjerm du bør ha. Tanken du bør gjøre deg er hvor kresen du er på piksel-tetthet når du velger skjerm. 4K er ikke et behov for skjermer i 21-24" størrelsen, men når du er oppe i ca. 30" er min subjektive mening at det går på preferanse og bruk. Selv syntes jeg det hadde holdt med full-HD før jeg skal ha en TV på over 40", da ville jeg personlig vurdert 4K. Med tanke på mitt bruk.
Hvis du skal ha det til gaming vil jeg anbefale 27" WQHD (2560x1440) skjerm istede, ettersom dagens 4K-skjermer ikke støtter mer enn 60hz/60fps.
Sitat av bordvifte Vis innlegg
Hvis du skal ha det til gaming vil jeg anbefale 27" WQHD (2560x1440) skjerm istede, ettersom dagens 4K-skjermer ikke støtter mer enn 60hz/60fps.
Vis hele sitatet...
Enig.
Kjøpte meg denne akkurat av den grunnen:
https://m.prisjakt.no/product/3696088
Er veldig fornøyd!
(Men den har dessverre gått litt opp i pris. Men det finnes kanskje noen alternativer)