Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1296
Jeg har flere nettverksuttak i boligen, stuen og kontor, soverom osv...
Nettverksuttaket i stuen funker ikke og jeg finner IKKE ut hvor kabelen går/forgreiner seg.

jeg har "koblet løs" samtlige nettverksuttak i huset og dradd i nettverkskabelen som går fra stuen, men den vil ikke rikke seg.
Jeg antar derfor at denne går til en kontakt, eller forgreiner seg et sted jeg ikke kjenner til (loftet?).

Så spørsmålet mitt er:
Finnes det noe utstyr som kan hjelpe meg i leitingen?


Og ja... Har hatt en fra Relacom i boligen for å hjelpe til i leitingen. Han klødde seg også i hodet.
Du kan jo prøve med en sånn en.
Merkelig at ikke karen fra Relacom hadde noe slikt.
Sitat av NAPse Vis innlegg
Du kan jo prøve med en sånn en.
Merkelig at ikke karen fra Relacom hadde noe slikt.
Vis hele sitatet...
Det kan jo hende kabelen er kortsluttet en plass (mus, spiker, skruer etc).
Er det flere boenheter i huset ditt TS?
Hvilke forsøk gjorde Relacom for å finne kabelen? Tonesøker er en fin ting, men kan være vanskelig selv om. Har selv vært borti kabler der det er så mye støy på anlegget at man må være inni terminert ende eller på kobberet for å høre noen ting.
Men tonesender i kontakten og så søker man i de andre kontaktene eller tuppskjøt på husvegg så finner men den nok. Gjelder å begynne i rett ende.
Prøv par testar enn tonesendar. Billig og eit must med eit nettverk : http://www.multicom.no/logilink-cabl...t-p/c/p3691565
-Vil finne brudd og kortslutninger i ledere om det er tilfelle.

Tenker kabelen er innanfor huset om den er ikkje er tjukkere svart type.