Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 781
Hei!

Lurer på om noen kan hjelpe meg!

Så ofte så vil ikke pcn starte, jeg slår på og alt virker til å fungere fint inni pcn. men ingenting skjer, skjermen er bare svart.

Dette har vært litt til og fra hele tiden egentlig, men idag etter windows update var det helt jævlig. Først funket ikke CPU viften brått og fikk error de få gangene jeg i det heletatt fikk bildet på skjermen. Fikset det. Alt virker helt fint startet flere ganger. funka bra.

Satt i mitt nye skjermkort, igjen alt fungerte bra, måtte restarte i forbindelse med drivere og tilbake til at ikke en dritt skjer. Og det var ikke ett driver problem, For jeg får ikke opp noe i det heletatt, ikke hovedkort bildet engang helt i starten. Fungerer liksom 1/30 ganger så starter den som den skal eller nå sist fikk jeg opp "windows oppstart repair" greier og den startet fint etter det. Nå tør jeg ikke restarte igjen før jeg har fått tatt backup av det mest viktige bilder osv.... Sist gang jeg hadde ett lignende problem var det HDD, Men den virker til å fungere ok uten at jeg kan si det 100%...

Så jeg sitter her rådvill, Jeg tenker enten må det være Hovedkort, cpu vifte eller hdd som kødder, Eller kan det være software også? For jeg kommer ikke engang in i BIOS når det skjer....

Takker for råd, Ikke prøvd noe med cmos osv...
Sist endret av Rammlied; 26. oktober 2016 kl. 21:17.
Virkelig så åpenbart at det er Hdd? ser mange snakker om psu og hovedkort... Dette blir faen meg 5 harddisken på 4 år som ryker isåfall.... begynner bli lei

Går igjen at om psu begynner gå dass så klarer den ikke dra igang systemet skikkelig så man må starte flere ganger til den tilslutt klarer det...

Men nå som pcn er på fungerer alt helt fint... kanskje defragmentere eller noen tester som kan gi svar?
Sist endret av Rammlied; 26. oktober 2016 kl. 22:27.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Dersom du ikke kommer inn på bios når det skjer, så tviler jeg sterkt på det er en døende disk.

Start med oppdatering av bios, deretter en minnetest, så kan du for morro skyld prøve en disktest, siden du har hatt problemer med den før.

Når jeg tenker meg om, så kan det være den poster, men skjermkortet tuller og skjermen forblir svart. Har du innebygd høyttaler på hovedkort med beep når den poster?
Edit: Dersom du har integrert skjermkort, så kan du prøve å starte maskinen med dette for å utelukke skjermkort
Sist endret av Fleff; 27. oktober 2016 kl. 01:51.
Det kommer ikke noe beep, Hadde jeg bare vært så heldig hehe... Skal prøve det du nevner, takk for at du tok deg tid