Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1495
Hei dere.
Får ikke til å sette passord på hjemmesiden min.
Jeg får lagt inn passord på de forskjellige sidene, men får ikke et hovedpassord.

Det jeg mener er at når man søker på hjemmesiden så må man logge inn for å kunne lese alt det som blir lagt ut?

Noen som har en lett måte å forklare dette på.
Er veldig noob
beklager, men sliter forsatt. Er fryktelig noob til dette.. Har instalert den linken din men får ikke lagt den inn på siden slik at jeg får innlogging??
Sitat av ShitSandwich Vis innlegg
beklager, men sliter forsatt. Er fryktelig noob til dette.. Har instalert den linken din men får ikke lagt den inn på siden slik at jeg får innlogging??
Vis hele sitatet...
Jeg kjenner ikke til disse wordpress pluginsa, men jeg vet at det er mulig å benytte PHP i Wordpress, men dette er igjen en plugin du må aktivere, men her slipper du noen form for konfigurasjon.

Du kan da sette opp en passordbeskyttet side slik.

Kode

<?php

$page = "Forsiden";
$pass = "MittHemmeligPassordHer";

if (!isset($_SESSION[$page])) {
	if (isset($_POST['submitPass']) && isset($_POST['password'])) {
		if ($_POST['password'] == $pass) {
			$_SESSION[$page] = TRUE;
		}
	} else {
		echo '
			<form method="POST">
			<div style="text-align: center;">
				Passord: <input type="password" name="password" /><input type="submit" name="submitPass" />
			</div>
			</form>
		'; return;
	}
} else {
?>

<!--Her kan du ha all HTML kode som skal være synlig for de som har skrevet riktig passord.-->

<?php
}
?>
Merk at de første linjene:

$page = "Forsiden";
$pass = "MittHemmeligPassordHer";

Endrer du etter behov. I variabelen $page setter du navnet på den siden du ønsker passordbeskyttelse på (må være unikt, aldri bruk samme navn på to forskjellige passordbeskyttede sider). I den andre variabelen ($pass) skriver du hva du ønsker som passord.


PS. Har ikke testet koden, så om du får noen form for feil, så gi meg beskjed så skal jeg rette på det.

Endret litt på koden, benytt heller denne koden:

Kode

<?php

$page = "Forsiden";
$pass = "MittHemmeligPassordHer";

$url = 'http' . (($_SERVER['SERVER_PORT']==443) ? 's://' : '://') . $_SERVER['HTTP_HOST'] . $_SERVER['REQUEST_URI'];

if (!isset($_SESSION[$page])) {
	if (isset($_POST['submitPass']) && isset($_POST['password'])) {
		if ($_POST['password'] == $pass) {
			$_SESSION[$page] = TRUE;
			header('Location: ' . $url);
		} else {
			echo '
				<div style="text-align: center;">
					<span style="color: red;">Feil passord, <a href="' . $url . '">gå tilbake</a> og forsøk igjen.</span>
				</div>
			';
		}
	} else {
		echo '
			<form method="POST">
			<div style="text-align: center;">
				Passord: <input type="password" name="password" /><input type="submit" name="submitPass" />
			</div>
			</form>
		'; return;
	}
} else {
?>

<!--Her kan du ha all HTML kode som skal være synlig for de som har skrevet riktig passord.-->

<?php
}
?>
Sist endret av andrew92; 23. oktober 2013 kl. 11:30.
Sitat av ShitSandwich Vis innlegg
beklager, men sliter forsatt. Er fryktelig noob til dette.. Har instalert den linken din men får ikke lagt den inn på siden slik at jeg får innlogging??
Vis hele sitatet...
Husk at du må logge deg ut av wordpresskontoen for å bli spurt om passord. Så lenge du er inlogget vil du alltid se innholdet på siden.