Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 526
http://4.bp.blogspot.com/--1Jm6UQTQLc/Tcgr0Yzz3-I/AAAAAAAAAFA/3D9WH0Dh2FA/s1600/final-fantasy-vii-cast.jpg

Jeg har lenge nå hatt lyst til å høre andres historier og dype bånd dem kan ha hatt med et spill igjennom livet sitt, et spill som du virkelig likte og som satte preg på deg. Å gjerne beskriv det i litt mer en bare 2-3 setninger, skriv slik at jeg får lyst til å spille spillet.

Spillets plot: Du blir kastet inn i spillet som Cloud Strife som er en leiesoldat som er med på et terror-angrep på en av midgars(FFVII`s hovedstat) sine mako reaktorer. Etter denne åpnings scenen slåss du deg igjennom en historie om å redde verdens livsenergi(kalt "The Lifestream ") fra Shinra(regjeringen), som har lyst til å bruke livsstrømmen som en energi kilde for elektrisitet, men du må også beskytte livsstrømmen mot Sephiroth som er spillets hoved antagonist, som er ute etter å bruke livsstrømmen for å ødelegge verden. Igjennom spillet er det et race om å finne "The Promised Land " hvor det skal være enorme mengder mako energi, å på veien ditt kommer du ofte i klammeri både med Shinra og Sephiroth. Den første halvdelen av spillet består veldig mye av glede og gøyale ting, men sånn ca mitt i historien får spillet et kraftig vendepunkt som gjør at den siste halvdelen av spille blir fylt med sorg, hat og hevnlyst. Tørr egentlig ikke si så mye mer, for da blir det spoiler. Viss du velger å spille spillet etter å ha lest denne tråden, så anbefaler jeg deg også og se filmen Final Fantasy: Advent Children, som er en oppfølger på hva som skjer etter du har spillt ferdig FFVII.

Min personlige mening: Dette er det absolutt beste spillet jeg noen gang har spilt, dette være alt fra historien til karakterene, det visuelle, lydene og musikken, sloss-systemet, overraskende hendelser og masse annet. Dette er for meg det perfekte/feilfrie spillet, å jeg tror aldri jeg kommer til å komme over et bedre spill. Jeg gir spillet terningkast 6, men det blir egentlig litt rart for meg fordi jeg har flere spill som jeg har gitt terningkast 6. Med andre ord er dette spillet så bra i mine øyner at viss det skal ha terningkast 6, kan ingen andre spill få det. Dette spillet traff meg på et veldig følelsesmessig nivå, å jeg gråt faktisk under en scene i spillet, noe som jeg syns er det som gjør dette spillet så bra, at det ikke bare er fantasi, men du tar en del av spillet med tilbake til virkeligheten. Er du glad i fantasy sjangeren og RPG spill så er dette spillet absolutt noe for deg, kan også legge til at resten av Final Fantasy spillene også er geniale. Av disse spillene kan du forvente noe du ikke får av noen andre spill, ivertfall i min erfaring.
Sist endret av twisted shroom; 5. januar 2013 kl. 16:54.