Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  65 5925
Freak Trooper
Joey's Avatar
Som nemnt over her har jo Blizzard sagt at dei skal lage eit nytt MMO. Reknar med at WoW kjem til å halde seg gåande til då. Deretter kjem Blizzard til å la folka la seg spele seg lei før dei lansera det nye MMOet. Tvilar sterkt på at dei vil kjøyre full pupp på to MMO.
Force protection
ShaolinMonk's Avatar
Sitat av Amitabha Vis innlegg
Doh, dere er som alle de andre pappskallene som er psykelig opptatt av gearscore. Ingen med vettet i behold bryr seg det grann om folk har over 6k gearscore, eller om de har 6200, eller 5500 for den saks skyld. For min del har gearscore ødelagt veldig mye av spillopplevelsen med WoW, i stor grad på grunn av alt maset. "Hey, har du ikke mer enn 5500 gs? Da får du ikke være med i ICC." "What? Jeg har da gjort hele ICC utallige ganger med min main, og nå har man til og med Hellscream's Warsong."

Så utrolig mange ganger har jeg med vilje tatt på meg blandingsgear når jeg møter opp til "gear-inspeksjon" med druiden min. Litt tank-gear, litt healing-gear og litt PvP-gear. Og tror dere ikke de bare ser på GS. "ZOMG. 6000 gs? Deg MÅ vi ha med."

Gearscore sier ingenting om hvor bra gearet ditt er, ei heller sier det noe om hvor flink du er. Det kan for alt raid-leaderen vet være en salig blanding av gear, slik jeg ofte bruker å stille opp med. Det er rett og slett en utrolig dårlig måte å velge spillere på. Nå sier ikke jeg at dere to bruker gearscore på denne måten, men jeg går ut ifra det ettersom dere "skryter" over å ha mer enn 6000. Dette er noe som går igjen på alle servere, av utroooooolig mange spillere.

Skal man velge spillere til raids er det mye bedre å se på hvordan gearet er satt opp, om de for eksempel er spriest er det greit å luke bort noen som har valgt bort hit, bruker feil trinkets og ikke engang har orker å enchante gearet sitt. Dette vises ikke med gearscore. En annen ting kan for eksempel være å stille et kontrollspørsmål om taktikkene på forskjellige fights. "Hvordan fungerer Defile på LK?" eller "hvordan skal man bevege seg når man sloss mot Putricide?." Slike spørsmål kan være lurt å stille. Bruker de lang tid på å svare kan du banne på at de googler taktikker.

Må til slutt si at jeg ikke har problemer med å joine raids selv, siden jeg har mer enn grei nok gearscore, så det er ingen vits i å skrive at jeg er pissed fordi jeg "sikkert har rævva score selv."


Edit: Til dere som er opphengt i grafikken: Håper virkelig ikke at de forbedrer grafikkmotoren noe særlig. En av de største plussene med WoW er for min del den "barnslige" grafikken.
Vis hele sitatet...
Kan ikke bli mer enig! I ToC patchen, var det jeg ville sett på som den beste perioden i Wotlk. Gearscore kom inn i bildet i ICC, eller rundt der. Husker godt da jeg knuste folk med 500+ mer gearscore fordi jeg faktisk visste hva jeg gjorde og visste å sette sammen gear selv om det gjorde til at jeg mistet gayscore. Verste eksempelet var når eg skulle joine raid i slutten av ICC-perioden og whispera leader og sa: Palatank 49k hp UB, forklarte stats, block, parry etc, og eg var klart god nok, med god margin, men alt jeg fikk som reply var: GS? Jeg hadde mer en god nok GS i alles øyne, men for alt de visste kunne jeg brukt 50/50 tank-heal
Tøff
Erlnd's Avatar
Trådstarter
Før i tiden gadd faktisk gruppeledere å sjekke gearet ditt, og ikke bare se på gearscoren.
Force protection
ShaolinMonk's Avatar
Tror jeg må være blant de eneste på realmet som faktisk sjekket gear, :/w GS and you're ignored ftw
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Og siden knapt en eneste post svarer på førsteposten hiver jeg meg i kast med min teori.

Jeg kan se for meg at med Deathwing under kontroll vil stabiliteten av Azeroth trues av at vesener fra the Emerald Nightmare får kontroll over the Emerald Dream og forsøker eller klarer å nå den fysiske verdenen.

For dem som ikke spiller druid (eller ikke har lest så mye lore) er the Emerald Dream en verden i et plan over den fysiske verdenen som er slik planeten skulle sett ut om "intelligente vesener" ikke hadde forandret den. Hugget ned trær, bygget byer, forsøplet havet også videre. Men det betyr ikke at det er en perfekt verden, noen druider kan bevisst besøke verdenen i drømmene sine.

Det er veldig mye lore rundt the emerald dream og nightmare, nok til å kunne fylle en ekspansion pack. Dessuten har vi nå også opplevd å besøke the emerald dream gjennom quester i WoTLK, og da var det en invasjon fra the emerald nightmare en skulle slå tilbake...

Så det tror jeg blir neste expanision-pack, og jeg tror vi kan bli lvl 90 også.

http://www.wowwiki.com/Emerald_Nightmare
Sitat av erlnd2210 Vis innlegg
Før i tiden gadd faktisk gruppeledere å sjekke gearet ditt, og ikke bare se på gearscoren.
Vis hele sitatet...
Hva er forskjellen? gearscore lager en verdi på hvor bra kvalitet det er på en persons gear. Det gjør ting mye lettere. Og er du med i et serriøst guild/group så kommer gruppelederen til å sjekke gearet ditt uansett hvilken gearscore du har.

Jeg tror nok du bare er redd for at cataclysm kommer til å gjøre wow til et dårligere spill. Noe jeg tviler på, blizzard er ikke akkurat kjent for å produsere dårlig underholdning.
[quote=erlnd2210;1905347]
Sitat av Spesiellgnom Vis innlegg
Ødelagt? Det ser tusen gang bedre ut. Se på Orgrimmar. Hvis du ikke synes det ser bedre ut er du garantert forutintatt på at det ikke er det.


Så det er grafikken som er det viktigste for deg?
Vis hele sitatet...
Det han sier har på ingen måte noe med grafikken å gjøre. Han sier at omgivelsene har blitt mye bedre.
Gearscore ødelegger ikke noen ting :P Har man litt skills holder man seg unna såkalte "gearscore depended groups"... Dessuten er gearscore addonen en fin måte å sjekke antall kills i Icc 10/25 Hc eller ei... Problemet er at folk bruker den feil.. den skal kombineres med achivement og en sjekk at det ikke er "scam opsett"

Jeg gidder ikke raide med folk som ikke skjønner det.. det budre ikke dere heller:P
Synes det hadde vært stilig om Blizzard lagde en ny Expansion til WC3 eller et nytt WC4 og byggde WoW historien ut derfra slik som de gjorde i starten...
Sist endret av Atuhl; 30. november 2010 kl. 23:21.
Blizz har sagt at de har planer for et nytt MMORPG spill.. og jeg regner med at de tenker litt på de 12mill som spiller wow=)
Sist endret av Sondre; 30. november 2010 kl. 23:35.
Sitat av ShaolinMonk Vis innlegg
Tror jeg må være blant de eneste på realmet som faktisk sjekket gear, :/w GS and you're ignored ftw
Vis hele sitatet...
Du er ikke alene om å bruke den metoden. Har sikkert fyllt opp ignore lista mi 500 ganger. Spyr av hele GS dritten, sier ingenting om en spiller.

Skulle likt å sett en BS addon (BrainScore)- det hadde vært noe dette spillet trenger!
Sist endret av misanthropy; 30. november 2010 kl. 23:57.
Folk trenger språkkunskaper. Jeg kan ikke forestille meg at noen som helst ikke kan fatte enkle konsepter som BG'er, aggro, de absolutt fleste bossfights osv om de bare ble forklart det. Det blir for dumt. Om noen husker Lurker i TBC, så var det rett og slett bare å hoppe i vannet når han spruta vann, men det var alltid noen som på død og liv klarte å komme borti den stråla allikevel. Jaja...
Sitat av Sondre Vis innlegg
Gearscore ødelegger ikke noen ting :P Har man litt skills holder man seg unna såkalte "gearscore depended groups"... Dessuten er gearscore addonen en fin måte å sjekke antall kills i Icc 10/25 Hc eller ei... Problemet er at folk bruker den feil.. den skal kombineres med achivement og en sjekk at det ikke er "scam opsett"

Jeg gidder ikke raide med folk som ikke skjønner det.. det budre ikke dere heller:P
Vis hele sitatet...
Hahaha, å se etter achievement er som å se etter GS. Hvis man uansett skal sjekke gearet for å forsikre seg om at det ikke er "scam-oppsett", hva er da vitsen med GS? Sparer man tid? Får man luket bort noen?

Nei, fjern hele Gearscore-driten... Alt for mange som fokuserer BARE på at GS skal være over en viss grense, og det ødelegger spillopplevelsen for min del, selv om jeg holder meg unna slike groups. Blir kvalm bare jeg hører noen prate om GS.
Sitat av Amitabha Vis innlegg
Hahaha, å se etter achievement er som å se etter GS. Hvis man uansett skal sjekke gearet for å forsikre seg om at det ikke er "scam-oppsett", hva er da vitsen med GS? Sparer man tid? Får man luket bort noen?

Nei, fjern hele Gearscore-driten... Alt for mange som fokuserer BARE på at GS skal være over en viss grense, og det ødelegger spillopplevelsen for min del, selv om jeg holder meg unna slike groups. Blir kvalm bare jeg hører noen prate om GS.
Vis hele sitatet...
Altså, ganske enig med deg ang. Achie. Når achievements ble sluppet, raget folk på samme måte, og alle så på achie som de så på gs, men folk ble vant til det og sinnet forsvant. På en måte er achievements etc bra fordi det lar deg lettere få kontroll over hvem som har fullført hva, men jeg ønsker meg personlig tilbake til tiden da en faktisk måtte stole på hva folk sa. Ja, det er mer risky, men det var liksom en del av spenninga
▼ ... noen uker senere ... ▼
Tøff
Erlnd's Avatar
Trådstarter
Har fått spilt Cataclysm en stund nå, og jeg føler at jeg har begynt å bli vandt til alt sammen. Hva tenker dere?
Sitat av erlnd2210 Vis innlegg
Har fått spilt Cataclysm en stund nå, og jeg føler at jeg har begynt å bli vandt til alt sammen. Hva tenker dere?
Vis hele sitatet...
Joda, har forsåvidt det. Men følte at jeg gikk på en vegg ved å levle opp retribution paladinen min. Ble til at jeg måtte levle opp warlocken istedet, og den blir nok min main fra nå av. Gjør 3-4k mer DPS med den med ilvl 329 enn jeg gjør med paladinen med ilvl 342. (har spilt pala siden TBC, så kan klassen min )

Selve expansionen liker jeg. Bortsett ifra at det så og si er ubrukelig å gå random heroics alene. Som oftest blir det tatt èn eller to bosser også leaver folk fordi man wiper èn eller to ganger på en boss.

Folkens; DET ER DETTE SOM ER WOW! Hadde det ikke vært for alle de videoene etc på nettet så hadde man måtte lære seg encounterne selv, og spesielt nå når det er så vanskelig så må man prøve å lage sin egen taktikk som passer til sin kombinasjon av spillere som er med (cc, dps etc)

Så lenge jeg spiller med folk fra guildet eller kompiser storkoser jeg meg. De vet hvordan man skal spille og leaver ikke om vi gjerne wiper 4-5 ganger på en boss. Da vet man at man er nære noe stort. Og når man da først får ned den bossen, da er det utrolig gøy!

Lurer på hvordan det kommer til å gå med alle PuG raidsene i cataclysm.