Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  796 502907
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Sånn helt seriøst ser jeg ikke nytteverdien av hverken sub eller metadon. Møtt alt for mange "rusfrie" sjeler som har gått 7 år på sub.

Røyk bønne og lev med suget.
LAR er tydeligvis veldig forskjellige med tanke på hvor man er i landet. Jeg har pissa positivt på mdma, kodein, heroin og benzo og ikke fått strengere regler med henting. Jeg har vært ærlig om det og nevnt det før de visste det da. Har kanskje noe å si. Jeg har bare gått på buprenorfin siden februar ca, og legger allerede planer om å trappe ned og slutte. LAR har også hjulpet meg med benzo nedtrapping fra xanax.

Kanskje jeg bare er heldig.
Sitat av NodSquad Vis innlegg
LAR er tydeligvis veldig forskjellige med tanke på hvor man er i landet. Jeg har pissa positivt på mdma, kodein, heroin og benzo og ikke fått strengere regler med henting. Jeg har vært ærlig om det og nevnt det før de visste det da. Har kanskje noe å si. Jeg har bare gått på buprenorfin siden februar ca, og legger allerede planer om å trappe ned og slutte. LAR har også hjulpet meg med benzo nedtrapping fra xanax.

Kanskje jeg bare er heldig.
Vis hele sitatet...
Var du ren i tre måneder på pissings? Nå snakker jeg om henting ukentlig og ikke daglig, men om det er tilfellet er du isåfall unntaket ettersom LAR hovedsaklig straffer folk som er ærlige ved å inndra henting og hele pakka

Sitat av Carmex Vis innlegg
Sånn helt seriøst ser jeg ikke nytteverdien av hverken sub eller metadon. Møtt alt for mange "rusfrie" sjeler som har gått 7 år på sub.

Røyk bønne og lev med suget.
Vis hele sitatet...
Da har du ikke forstått heroinavhengighet, leve med suget kan i værstefall være døden for mange ved at de får tilbakefall noe som resulterer i overdose
Sist endret av Imawesome; 14. august 2020 kl. 23:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Imawesome Vis innlegg
Var du ren i tre måneder på pissings? Nå snakker jeg om henting ukentlig og ikke daglig, men om det er tilfellet er du isåfall unntaket ettersom LAR hovedsaklig straffer folk som er ærlige ved å inndra henting og hele pakka
Vis hele sitatet...
Pga corona så sa jeg at jeg hadde noia for å dra ned på furst hele tiden. Så jeg har levert 2 urinprøver tror jeg siden februar. Hentet ukentlig. Begynte med daglig i en uke så spratt jeg rett over på ukentlig. Skal spørre om å få for 3 uker av gangen nå, for det fikk jeg en periode i april-mai rundt der. Greie folk jeg har med å gjøre
Sist endret av NodSquad; 14. august 2020 kl. 23:45.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Sitat av Imawesome Vis innlegg
Var du ren i tre måneder på pissings? Nå snakker jeg om henting ukentlig og ikke daglig, men om det er tilfellet er du isåfall unntaket ettersom LAR hovedsaklig straffer folk som er ærlige ved å inndra henting og hele pakka



Da har du ikke forstått heroinavhengighet, leve med suget kan i værstefall være døden for mange ved at de får tilbakefall noe som resulterer i overdose
Vis hele sitatet...
Ikke? Jeg brukte heroin iv i 4 år, sluttet kun ved bruk av cannabis og flytting. Skal ikke late som om det ikke var et helvete, men har vært rusfri siden juni 2019, uten noen annen hjelp enn hasj.
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Pga corona så sa jeg at jeg hadde noia for å dra ned på furst hele tiden. Så jeg har levert 2 urinprøver tror jeg siden februar. Hentet ukentlig. Begynte med daglig i en uke så spratt jeg rett over på ukentlig. Skal spørre om å få for 3 uker av gangen nå, for det fikk jeg en periode i april-mai rundt der. Greie folk jeg har med å gjøre
Vis hele sitatet...
Dette høres mye mer ut som det jeg møter på LAR. Mange bitre narkomane som aldri har levert en eneste ren pisseprøve og går rundt og snakker om hvor Gestapo de er . Så langt har LAR Vært en eneste stor positiv overraskelse, med unntak av når jeg ikke fikk hjelp i '18. Ingenting I nærheten av hva jeg forventet. Men enda langt unna hva som er ok å utsette folk med alvorlige helseproblemer for. Håper vi ser store endringer, snart
Anonym bruker
"Sint Ravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvordan gikk det med å røyke hasj og få positiv urinprøve?
Dette er greien :

Jeg har et alvorlig helseproblem jeg jobber med å kvitte meg med - jeg er avhengig av metadon enn så lenge.

Jeg er avhengig av stimulanter for yrkesutførelsen min pga massiv ADHD.

Det finnes ingen logisk argumentasjon som legitimerer seponering av stimulanter på palgrunn av THC.

Det står eksplisitt i lovverket som regulerer LAR at utlevering ikke skal gå på bekostning av hverdagsaktiviteter knyttet til yrke eller utdanning.

PR nå henter jeg LAR medisiner 2 ganger i uken.

Jeg skal stilles psykiater et hypotetisk spørsmål når han er tilbake fra ferie. Om faktisk praksis er slik at jeg skal miste medisinene som endelig har gitt meg kontroll over livet mitt, fordi jeg bruker en annen ikke-relatert mild selvmedisinering; ja da er det systemet det er noe galt med. Og da må det fikses.

Nytter ikke at alle ser samme problem, bare for å lyge seg rundt det. Det vi trenger er ærlig toveis kommunikasjon - selv om det skulle bety at ting blir litt komplisert i nærmeste framtid
Anonym bruker
"Sint Ravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg støtter deg 1634654% tom. jeg følger tilogmed din youtube kanal. Jeg sliter selv med rus og jeg håper både at du og jeg kommer oss ut av dette.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg støtter deg 1634654% tom. jeg følger tilogmed din youtube kanal. Jeg sliter selv med rus og jeg håper både at du og jeg kommer oss ut av dette.
Vis hele sitatet...
Dette var fett å høre!

Tror du kommer til å like podcasten når den kommer!

Hvis det er litt interesse for disse tingene tenker vi å få til litt videoblogging elns - han jeg bor hos mener I alle fall at det har potensiale. En av mime brødre er klar for å hjelpe ned redigeringen.

Men jeg er jo selvfølgelig litt redd for å bare drite meg ut; nå kommer jeg jo med fult navn og hele pakken

(Youtube kanalen et for øyeblikket død,bare så dere sparer dere for litt googling).
Sist endret av Tøffetom; 15. august 2020 kl. 15:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Sint Ravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jadet gleder jeg meg til
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvordan gikk det med å røyke hasj og få positiv urinprøve?
Vis hele sitatet...
Så ikke denne. Jeg feiger ut og utsetter til jeg har snakket med psykiater. Må evt bygge meg opp et stabilt nettverk av suppliers av attentin; dette er medisiner som forandrer livet mitt.

Men enda jeg trenger det like mye som jeg trenger metadon så legitimerer det ikke løgn. Hater løgn mer enn noe annet i verden; men ingenting tvinger det frem mer enn å forholde seg til "omsorgsapparatet".

Er det jeg alltid har sagt - det er samfunnet som skaper "narkiser", ikke narkotika. Hvorfor er det de som ikke ba om hjelp som klarer ting som å kombinere rusmisbruk med ingeniørfaglig utdannelse og yrkesutførelse? Eller journalisme - som Sturla Haugsgjerd? (Som btw var med på podcast!)

Vi har så utrolig langt å gå som samfunn, og vi klarer ikke engang å komme oss over dørstokkmilen! Ting må skje!
Sist endret av Tøffetom; 15. august 2020 kl. 16:10.
Anonym bruker
"Sint Ravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg er veldig enig. Jeg har vært en "kriminell" fra jeg var rundt 13 år pga dette. nå er jeg snart 30! Så ja dette er veldig vanskelig å forholde seg til. Jeg er nok litt som deg, jeg MÅ røyke hasj hver dag ellers gjør jeg dummere ting.
Nei nå sparker jeg fan ræv folkens. Og på forhånd - til alle dere som ikke er enig I at arbeit macht Frei - get ready to be told so

Har et friskere hodet og et lettere sinn en noensinne - pluss Tusen.

Dessuten tok jeg et bilde av meg selv I dag og fikk helt sjokk når jeg så hvor feit jeg hadde blitt. Så når jeg til slutt nektet å belite meg så bare dro jeg magen inn, fikk lyset til å falle rett og ble stående så lenge I solen og finjustere at jeg til slutt ble så svett at jeg faktisk så skikkelig biff ut. Det bildet kan jeg lett leve på noen år.

Moralen I historien er at du kan være en bleikfeit jævel, men ser du det fra en annen vinkel så er det fan meg godt nok allikevel.
***************************************************
Det jeg skrev var like sant som at morra til Jesus var jomfru og at paven aldri driter i stuen eller hv det bnå heter,

Fikser youtube feed og viser dere live til hvilken grad en lett/moderat psykose kan forstås. Og nei, ingn CIA herhos eg

Jeg MÅ lære meg dette her. Altfor intens type. Alltid.
Sist endret av Tøffetom; 20. august 2020 kl. 20:47.
***************************************************
Det jeg skrev var like sant som at morra til Jesus var jomfru og at paven aldri driter i stuen eller hv det bnå heter,

Frustrerende nok har jeg nå kommet til fjerde våkedøgnët. Det som er utrolig nå er hvor bevisst på de psykotiske tendensene og hvor kontroll i problemene av dem jeg er,. Nå ble youtbeu min kapret av han jævla nørden som tror youtubefeen kommr hver gang en barnedrone går dunken'. Legger ut link og kjører på når jeg har fikset, hvis det er sånn at noen kan gi meg noen interessante topics please do.

Jeg MÅ lære meg dette her. Altfor intens type. Alltid.
@Tøffetom på makkabinge nå plutselig?
Sitat av Imawesome Vis innlegg
Var du ren i tre måneder på pissings? Nå snakker jeg om henting ukentlig og ikke daglig, men om det er tilfellet er du isåfall unntaket ettersom LAR hovedsaklig straffer folk som er ærlige ved å inndra henting og hele pakka



Da har du ikke forstått heroinavhengighet, leve med suget kan i værstefall være døden for mange ved at de får tilbakefall noe som resulterer i overdose
Vis hele sitatet...
Sitat av Eyeamare Vis innlegg
@Tøffetom på makkabinge nå plutselig?
Vis hele sitatet...
Jeg henger ikke med på sitatet ditt.

Nei. Jeg vil synse litt om psykose, sidne folk har en lige god forståelse for fenomenet som dem hadde for schizofreni 20 år siden.Bør "TOffeto" har ikke egen youtube lengeer, så må bare fikser

Dessuten - dere som har hørt våset mitt før må gjerne gi sine ærligste cents om relativ performance
Sist endret av Tøffetom; 20. august 2020 kl. 21:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Dette høres mye mer ut som det jeg møter på LAR. Mange bitre narkomane som aldri har levert en eneste ren pisseprøve og går rundt og snakker om hvor Gestapo de er . Så langt har LAR Vært en eneste stor positiv overraskelse, med unntak av når jeg ikke fikk hjelp i '18. Ingenting I nærheten av hva jeg forventet. Men enda langt unna hva som er ok å utsette folk med alvorlige helseproblemer for. Håper vi ser store endringer, snart
Vis hele sitatet...
Om du sikter til meg så vil jeg bare poengtere at jeg hadde akkurat samme tankegang som deg ifjor når jeg starta i LAR, hvor ille kan det være liksom? Jeg tok urinprøver i tre måneder å pissa reint, fikk fortsatt ikke med meg medisin ukentlig, de brydde seg ikke om fremgangen min at all. Jeg sier ikke at alle som jobber i LAR er fæle, men at det er en god del som er det.

Nå blir jeg bekymret for deg tøffetom! Du har gjort en så god fremgang, ikke kast det bort over noe rus akkurat nå, du kan og fortjener så mye mer enn det her! Ja du kommer til å miste medisinene dine mest sannsynlig, det kommer til å bli store konsekvenser enten du tror på meg eller ikke..så tenk på målene du vil prøve å oppnå og reis deg igjen, jeg vet du klarer det her

Nå blir jeg bekymret for deg tøffetom! Du har gjort en så god fremgang, ikke kast det bort over noe rus akkurat nå, du kan og fortjener så mye mer enn det her! Ja du kommer til å miste medisinene dine mest sannsynlig, det kommer til å bli store konsekvenser enten du tror på meg eller ikke..så tenk på målene du vil prøve å oppnå og reis deg igjen, jeg vet du klarer det her
Sist endret av Imawesome; 20. august 2020 kl. 21:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Imawesome Vis innlegg
Om du sikter til meg så vil jeg bare poengtere at jeg hadde akkurat samme tankegang som deg ifjor når jeg starta i LAR, hvor ille kan det være liksom? Jeg tok urinprøver i tre måneder å pissa reint, fikk fortsatt ikke med meg medisin ukentlig, de brydde seg ikke om fremgangen min at all. Jeg sier ikke at alle som jobber i LAR er fæle, men at det er en god del som er det.

Nå blir jeg bekymret for deg tøffetom! Du har gjort en så god fremgang, ikke kast det bort over noe rus akkurat nå, du kan og fortjener så mye mer enn det her! Ja du kommer til å miste medisinene dine mest sannsynlig, det kommer til å bli store konsekvenser enten du tror på meg eller ikke..så tenk på målene du vil prøve å oppnå og reis deg igjen, jeg vet du klarer det her

Nå blir jeg bekymret for deg tøffetom! Du har gjort en så god fremgang, ikke kast det bort over noe rus akkurat nå, du kan og fortjener så mye mer enn det her! Ja du kommer til å miste medisinene dine mest sannsynlig, det kommer til å bli store konsekvenser enten du tror på meg eller ikke..så tenk på målene du vil prøve å oppnå og reis deg igjen, jeg vet du klarer det her
Vis hele sitatet...
Jeg vil adressere samtlige punkter.

Nei, jeg vil ikke miste medikamentene mine. Kanskje resepten, men ikke medikamentene. Og i så fall så er det det største jeg kan gjøre for bedringen av narkomanes rettigheter så jeg sier det er verdt det.

Jeg er overbevisgt om at det er mulig å bruke grunnleggende pasientrettigheter, prrinsipper som behandling med minste inngripen og andre lover som i teorien ville vært ute av stand til å sameksistere med de rettnigslinjene som har vokst fram i den kanskje dårligst fungerende og svakest forbedrende delen av heselvesenet vårt.

Jeg er på eb smell, jeg er i rute, og jeg kommer aldri til å bli noen "narkis" igjen.

Jeg skjønner at mange her sitter på harde fakta som sier at jeg i praksis allerede er det - 4 dager våken er starten på minst 4 måneder på gaten etter generelle tilnærminger. '


Hatt problem med youtube. løser seg nå tror jeg

********************* 10 timere senere***************************************
Takk gud for youtubeproblemer, for en jævla idiot jeg er, haha.

Tingen er at jeg var rett og slsett forbløffet over hvor "greit" det gikk med min mentale tilstand til å være på fjerde døgnet uten søvn. Men det er neppe det som hadde vært det ledende budskapet om jeg hadde klart å starte en youtubefeed ;p

Jeg er tom for ADHD-medisiner og jeg må jo jobbe. Det sier seg selv at når jeg har klart meg så jævlig bra, hele jævla veien opp til jeg går tom for medisin i påvente av at psykiater skal sole seg ferdig for sommeren, da er det ikke mulig å skulle komme her og si at "pga av at du gjorde det vi alle visste var den eneste mulige konsekvens av at du gikk tom for medissin, mister du medisinene". Om de har lyst til å prøve allikavel får de gjøre det, så lager jeg en liten agurknyttsak og venter på at et par vennlige sjeler rundtom i landet tilbyr seg å hjelpe en stakkar i påvente av at regelverket fikset. Det at folk nektes medisinene sin som ren avstraffing for å ha symptomer på sine helseproblemer er så bak mål at det sjokerer meg hvor jævlig greit dere tenker at det er.

Har virkelig folk flest som har vært i interaksjon med "omsorgsapparatet" latt seg kue og hjernevaske så jævlig at disse "vi tar medisinene dine for morro skyld hvis du viser symptomer på sykdomsbildet ditt"-høres ok ut? Hvordan klarer dere å bli utsatt for så grov urett, uten engang å lage noe oppstyr rundt det? Dette systemet er jo så totalt rævkjørt og den store fiksen - rusreform ender opp med å bare bli politisk tåke uten noe som helst å gjøre for å bedre hverdagen til de mest vanskeligstite i landet.

Nå er det selvsagt ikke rusreformen som holdt meg våken mandag-torsdag, mine feil er bare mine feil. Det er bare så absurd at etter å ha utsatt meg selv for alt dette her så er det ett eneste problemn som står igjen når jeg har sovet det av meg - og det er den ene instansen jeg burde hatt å se til i dette fall. Noe på faktisk gjøres.

Jobbmessig så er det helt ok, jeg holder uansett på med å gjøre koden som skal legges ut leselig og dokumentere litt. Ensomt arbeid som jeg har sagt fra om at tar noen dager. Så absoluttt ingen skade der. Har fått litt vennlig hjelp allerede av et "vanlig" menneske på attentin. De får det jo kastet etter seg i bøtter og spann, mens jeg må gå og vente på hver jævla refill som er regnet net til milligrammen på døgnet nettopp. Gud forby at narkomane får til overs. De kan jo ende opp med å gi av sine medisiner, eller ta en overdose på stimulanter pga det!

FunFact: Jeg trodde jeg hadde en betydelig amfetamin toleranse opparbeidet, det var det som startet denne helvetesuken. Har ligget flere timer hver natt og prvød å sove, men uten sjanse i helvete. De dosene jeg har operert med på privaten er gjerne i størrelsesorden 10:1 ifht 50mg attentin. Om ikke annet så sier det litt om hvor ikke-eksisterende "faren" ved å kombinere mediisner med narkotika. Er som å si at du ikke kan få lettøl fordi du kanskje drikker deg en flaske sprit den kvelden. Promillen som i så fall ville vært 2.1 i stedet for 2.0 er faktisk så avgjørende at du heller må innfinne deg med å sjonglere helflasker på daglig basis.

Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Har virkelig folk flest som har vært i interaksjon med "omsorgsapparatet" latt seg kue og hjernevaske så jævlig at disse "vi tar medisinene dine for morro skyld hvis du viser symptomer på sykdomsbildet ditt"-høres ok ut? Hvordan klarer dere å bli utsatt for så grov urett, uten engang å lage noe oppstyr rundt det?
Vis hele sitatet...
Sorry, nedlatende formulering der jeg spørr om noe jeg vet svaret på. Det er heller ingen som er "kuet" eller "hjernevasket". Det er bare snakk om observasjoner fra systemet og reglene som definerer det. Det er selvfølgelig ikke sånn at man bare kan si seg uenig med helsepersonell som handler i tråd med nasjonale rettnignslinjer.

Det er kun fordi jeg har brukt tid på å blant annet diskutere dette her med nettopp disse fagfolkene og fordi stimulanter for min del er et like viktig basalbehov som mat og søvn. (Jeg dør selvsagt ikke uten, men analogien holder vann dithen).

Mitt mål som tøffetom er å gjøre noe med disse reglene og de reglene som regulerer NAV-sitt ansavarsområde opp mot rusmiddelavhengige. Få kvailitetssikring inn i behandlingssystemet. Tvinge frem resultater og rehabiliteringer - ikke bare feie for egen dør ved å kun la dem som allerede har moderat kontroll på rusmisbruket sitt kvalifisere til døgnbehandling. Tenk om du kom på sykehuset med en dødelig sykdom og ble sendt hjem fordi du viste for mye symptomer., f.eks.

Hvis bare narkomane får tilbake de pasientrettighetene de allerede har i teorien, vil halve slaget være vunnet. Så enkelt som at minst mulig inngripen, egenråderett og andre helt grunnleggende universelle prinsipper overtar for de delene av balnt annet "Nasjonale Retningslinjer" som minner mer om en satanistisk bibel enn et verktøy brukt av helse-Norgei i 2020.

Jeg ser litt på utviklingen av rusreformen, og såvidt jeg kan se blir det tilogmed under mine forventninger.

*******************************'
Fredag kveld - etter en god natt og én langt hardere dag.

Å våkne føltes som en reise bakover i tid. Det er noe helt spesielt med å våkne etter å ha vært våken sammenhgende i over 4 døgn og så slukner som en baby etter det første "ordentlige" måltidet i samme tidsrom. Kroppen så sliten, sår, blå og full i hull. Tenker kronologisk gjennom den uken som har gått - hvordan kom jeg fra Kragerø med nattoget direkte på en stjernesmell... hvilken del av livet har jeg ødelagt denne gangen? Hvor mange broer har jeg brent? Hvem er det jeg har kranglet med og såret bare fordi jeg hater meg selv?

Heldigvis så er jeg skikkelig god på å faile; alle vi som lider av kronisk kognitiv svikt lukter parfyme i kudrit. Så jeg tror dette var helt nødvendig, jeg trengte å se det at jeg ikke er noe annet enn det jeg alltid har vært. Jeg må rett og slett bare være andre steder - og det er jeg egentlig nå.

På grunn av dette her så gjør jeg endringer i arbeidshverdagen som vil være til stor hjelp.

Angående medisiner så er det jo strengt tatt slik at jeg gikk tom for ADHD-medisinn i helgen.. Trodde ærlig talt ikke det hadde noe å si på annet enn konsentrasjonen, så 3 dager ferie skulle gå fint uten...Men med en gang så var styggen på ryggen og minnet meg om at livsverket mitt kanskje er en vits og jeg er i ferd med å gjøre meg til den største narren i moderne historie. Har tenkt en del på det og hvis dette bare var bullshit så kommer jeg aldri til å respektere eller akseptere det nullet jeg må være
Sist endret av Veggen; 22. august 2020 kl. 01:30. Grunn: Fjernet duplikattekst
Anonym bruker
"Fremmed Pegasus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kom igjen nå Tom! Har fulgt med tråden lenge og heier på deg. Men nå har du vært så jævlig flink her, så håper du klarer å kjenne på denne fremover, til neste gang du er tom for medisin og ryker utpå:

«hvilken del av livet har jeg ødelagt denne gangen? Hvor mange broer har jeg brent? Hvem er det jeg har kranglet med og såret bare fordi jeg hater meg selv?»

Og selvom styggen på ryggen sier ditt og datt om livsverket ditt så sitter jo du åpenbart selv men troen og selvtilliten på at dette skal gå bra. Håper du klarer å høre mer på «edru-tom» framover, for det er åpenbart han som vet kedetgåri!!

Du er jævlig god på å rasjonalisere neste gang kan du kanskje tenke at du skal ta de dagene du er tom for medisin fri fra jobb, om det letter på presset?

Stay strong!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kom igjen nå Tom! Har fulgt med tråden lenge og heier på deg. Men nå har du vært så jævlig flink her, så håper du klarer å kjenne på denne fremover, til neste gang du er tom for medisin og ryker utpå:

«hvilken del av livet har jeg ødelagt denne gangen? Hvor mange broer har jeg brent? Hvem er det jeg har kranglet med og såret bare fordi jeg hater meg selv?»

Og selvom styggen på ryggen sier ditt og datt om livsverket ditt så sitter jo du åpenbart selv men troen og selvtilliten på at dette skal gå bra. Håper du klarer å høre mer på «edru-tom» framover, for det er åpenbart han som vet kedetgåri!!

Du er jævlig god på å rasjonalisere neste gang kan du kanskje tenke at du skal ta de dagene du er tom for medisin fri fra jobb, om det letter på presset?

Stay strong!
Vis hele sitatet...
<3
Anonym bruker
"Moden Bever"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trenger du dyktige folk som kan selge disse prototypene dine til industrien?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Trenger du dyktige folk som kan selge disse prototypene dine til industrien?
Vis hele sitatet...
Jeg trenger dyktige folk i alle ender av spektrumet. Ta gjerne kontakt for en seriøs, men uforpliktende prat.

Sånn ellers så må jeg bare få beklage til alle for forrige uke, mest av alt til meg selv.

Er på plass igjen nå og fortsetter der jeg slapp. Ingenting å dvele ved.
Anonym bruker
"Elektronisk Mannbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Er på plass igjen nå og fortsetter der jeg slapp. Ingenting å dvele ved.
Vis hele sitatet...
DETTE føler jeg er en sunn(ere) tankegang; se på feite folk, det anbefales eller tillates hvertfall gjerne en «kosedag» i uka med pizza og snop. Hvorfor skal det være annerledes for oss rusbrukere? Totalavhold kommer ganske langt ned på lista over livskvalitetsforbedrende momenter spør du meg. Så lenge man fungerer og oppnår mål må en da for faen kunne kose seg en gang i blant. Den konstante skammen «sprekker» (hater det ordet) medfører må være mer nedbrytende enn en fet kveld i uka eller måneden, så lenge en ellers lever sunt og fungerer.

Stå på!
Ja da var katta utav sekken. Har gjort det klart at jeg vil ut av spesialhelsetjenesten og insistert på henvisning til psykiater som er ute etter å hjelpe meg. Å være i det systemet er utelukkende destruktivt - jeg trenger bare medisinene jeg alltid har trengt. Hasj er en av de.

Blir spennende å se fremover, i hvilken grad jeg møter motstand. Vil spesialhelsetjenesten gjennom det åpenbare PR-marerittet det vil bli å Forsøke å «claime» meg uavhengig av hvorvidt det tjener meg, bare for å håndheve formelle kontraindiksjoner. Det dette er snakk om er helt livsviktige medisiner for meg, medisiner jeg uten nasjonale retningslinjer hadde hatt plenty av ut livet by now.

I stedet er eneste behandler jeg kan bruke en kar som jobber annenhver uke og attpåtil har seg god ferie. I stedet for 5 dager sammenhengend våken godt på vei inn i varslet psykose.

Medisinene ordner seg. Er ikke det spor bekymret. Snakket med
LAR

NAV viser meg hvordan systemet håndterer folk som forventes totalt ute av stand til å ta noen kamp med de. Siste nytt er at de plutselig snur på å gi meg de 5000 jeg har hatt i medisinutlegg og det tar 8 uker å få refundert. Det lille jeg fikk sendte se direkte til husvert. Det har de nå faen meg ikke lov til uten mitt samtykke?

Uansett så melder jeg flytting til annen bydel og overlater til dem å finne ut av det. Har jo NAV-dpositimsgaranti Jeg elsker sånne små seire.

Er nå ferdig med forberedelsene til å dele koden min på en forståelig måte. Fikk meg ordentlig telefon for første gang på sånn 3 år. Jævlig fett. Så mandag kan jeg ringe rundt til tidligere interesserte aktører og høre om noen vil følge med når jeg deler. Det tror jeg de vil.
Ja da var katta utav sekken. Har gjort det klart at jeg vil ut av spesialhelsetjenesten og insistert på henvisning til psykiater som er ute etter å hjelpe meg. Å være i det systemet er utelukkende destruktivt - jeg trenger bare medisinene jeg alltid har trengt. Hasj er en av de.

Blir spennende å se fremover, i hvilken grad jeg møter motstand. Vil spesialhelsetjenesten gjennom det åpenbare PR-marerittet det vil bli å Forsøke å «claime» meg uavhengig av hvorvidt det tjener meg, bare for å håndheve formelle kontraindiksjoner. Det dette er snakk om er helt livsviktige medisiner for meg, medisiner jeg uten nasjonale retningslinjer hadde hatt plenty av ut livet by now.

I stedet er eneste behandler jeg kan bruke en kar som jobber annenhver uke og attpåtil har seg god ferie. I stedet for 5 dager sammenhengend våken godt på vei inn i varslet psykose.

Medisinene ordner seg. Er ikke det spor bekymret. Snakket med
LAR

NAV viser meg hvordan systemet håndterer folk som forventes totalt ute av stand til å ta noen kamp med de. Siste nytt er at de plutselig snur på å gi meg de 5000 jeg har hatt i medisinutlegg og det tar 8 uker å få refundert. Det lille jeg fikk sendte se direkte til husvert. Det har de nå faen meg ikke lov til uten mitt samtykke?

Uansett så melder jeg flytting til annen bydel og overlater til dem å finne ut av det. Har jo NAV-dpositimsgaranti Jeg elsker sånne små seire.

Er nå ferdig med forberedelsene til å dele koden min på en forståelig måte. Fikk meg ordentlig telefon for første gang på sånn 3 år. Jævlig fett. Så mandag kan jeg ringe rundt til tidligere interesserte aktører og høre om noen vil følge med når jeg deler. Det tror jeg de vil.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
DETTE føler jeg er en sunn(ere) tankegang; se på feite folk, det anbefales eller tillates hvertfall gjerne en «kosedag» i uka med pizza og snop. Hvorfor skal det være annerledes for oss rusbrukere? Totalavhold kommer ganske langt ned på lista over livskvalitetsforbedrende momenter spør du meg. Så lenge man fungerer og oppnår mål må en da for faen kunne kose seg en gang i blant. Den konstante skammen «sprekker» (hater det ordet) medfører må være mer nedbrytende enn en fet kveld i uka eller måneden, så lenge en ellers lever sunt og fungerer.

Stå på!
Vis hele sitatet...
Amen. Men la oss kalle en spade en spade og enes om at ting sjelden er jævla fett på fjerde våkedøgnet.

Faen. Klarte miste musen i gulvet rett før jeg skulle sende en halvveis forseggjort oppdatering.

Så. Kortversjonen er at jeg har fått ny resept på attentin, flyttet alt av verdi ut av leiligheten fysisk, flyttet i folkeregisteret, skrevet kontrakt og tilogmed klart å sende inn kvitteringenene mine til Helfo for refusjon. Og seff kodet noen timer. Mat

Skikkelig på plass til uken når det faktisk gjelder. Nå er det såpass mange måter å få ting til å skje på at det kommer til å skje noe snart.

Faen. Klarte miste musen i gulvet rett før jeg skulle sende en halvveis forseggjort oppdatering.

Så. Kortversjonen er at jeg har fått ny resept på attentin, flyttet alt av verdi ut av leiligheten fysisk, flyttet i folkeregisteret, skrevet kontrakt og tilogmed klart å sende inn kvitteringenene mine til Helfo for refusjon. Og seff kodet noen timer. Mat

Skikkelig på plass til uken når det faktisk gjelder. Nå er det såpass mange måter å få ting til å skje på at det kommer til å skje noe snart.
Sist endret av Tøffetom; 28. august 2020 kl. 21:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Å være i det systemet er utelukkende destruktivt - jeg trenger bare medisinene jeg alltid har trengt. Hasj er en av de.
Vis hele sitatet...
Jeg kan overbevises til å tro på at du trenger lav dose amfetamin (enten deks eller lisdeks, ikke meta) for konsentrasjon enten det er fordi du har brukt det så jævlig mye eller fordi du har ADHD eller whatever.

Jeg tror ikke et døyt på at du trenger THC i noen som helst form, enten det er hasj, marihuana, wax/shatter eller 11-Hydroxy-THC eller hvilken metabolitt det nå er som suser gjennom kroppen din etter oralt inntak av Cannabis.

Fortell meg hvorfor du trenger det, uten å si at det er fordi du sover så dårlig uten, eller en annen sutrete historie om hvordan du ikke får slappet av uten eller at du har dårlig apetitt om du ikke fyrer.

Jeg tipper det handler om at du har blitt så vandt til bønna eller gresset at du har skapt en illusjon for deg selv der du helt ærlig selv tror at du virkelig trenger hasj, weed eller hvilken form av THC du som person absolutt ikke KLARER å LEVE UTEN.
Sist endret av krystallkongen; 28. august 2020 kl. 22:54.
Anonym bruker
"Sint Ravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Fy faen nå ble jeg skikkelig skuffa! Hva er planen din nå da liksom? har følgt med her i 6 år og har hatt håp for deg i det siste..

Kanskje du skal flytte ut av landet til et sted med bedre holdninger til hasj hvis det er så veeldig viktig for deg. faen as du klarer jo å ikke røyke på et år eller er billig lykke så viktig for deg?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Fy faen nå ble jeg skikkelig skuffa! Hva er planen din nå da liksom? har følgt med her i 6 år og har hatt håp for deg i det siste..

Kanskje du skal flytte ut av landet til et sted med bedre holdninger til hasj hvis det er så veeldig viktig for deg. faen as du klarer jo å ikke røyke på et år eller er billig lykke så viktig for deg?
Vis hele sitatet...
Enig! Føler det er bare unnskyldninger på unnskyldninger og rettferdighetsgjlringer med tanke på droger, dessuten kan man røyke hele livet, men det er nå det gjelder å fokusere på å ta i et tak. Nei dette blir for dumt mener jeg!
Hvorfor er dere skuffet egentlig? At han mister privilegiene ved å være nykter innen Lar?
Anonym bruker
"Sint Ravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva mener du med "At han mister privilegiene ved å være nykter innen Lar" ? Jeg kan gjerne forklare dypere hva jeg mener men dette skjønte jeg ikke
Sitat av storetårn Vis innlegg
Hvorfor er dere skuffet egentlig? At han mister privilegiene ved å være nykter innen Lar?
Vis hele sitatet...
For min del gjelder skuffelsen den ustanselige sutringen og klagingen. Tom har så jævlig mye å klage på samtidig som han har fått og får masse god hjelp til riktig diagnostisering (fordi han MÅ ha Amfetamin), LAR (fordi han MÅ ha Metadon), penger fra NAV (men NAV er så jævlige å ha noe med å gjøre) og ruskonsulenter, psykiatere (men faen! Absolutt ingen greier å gjøre ting riktig)

Og faen, han MÅ jo røyke hasj, for det er en LIVSVIKTIG medisin for han som han har NULL livskvalitet uten. My ass. Du får penger av NAV (AAP?), oppfølging og reseptbelagte medisiner med enormt ruspotensiale, du bør for svarte klare å gi avkall på tjallen om alternativet er å ikke få your precious Amfetamin.

Så jævlig mye klaging!!! Har brukt nok dager i Brugata og dette er som å lese en karikatur av erkespeedfreaken som rabler om hvordan alt gærent i livet er noen andre sin skyld (og det er ALLTID NAV, LAR og behandlere) og at han endte opp der fordi noen andre ikke greide å ta riktige avgjørelser for han.
Hva forventer du egentlig? Du er for faen en godt voksen mann, slutt å klag og aksepter omstendighetene. Deal med dem på best mulig måte ut i fra ståstedet ditt.
Og det er IKKE å gå tom for medisinamfetamin på søndag for så å kjøpe gateamfetamin på mandag og binge til torsdag.
Stå i ubehaget det er å være medisinløs en halv jævla uke. Det er snakk om Amfetamin og ADHD, ikke HIV-medisiner du dør uten.

Hvorfor gikk du tom? Hadde du hatt et overforbruk eller hadde de som skriver ut gitt deg for lite/glemt å fornye resept? Da er det bare å ringe eller møte opp.

Du er som sagt en godt voksen mann, hvis signatur holder på å bli sutring og klaging over hele fjøla + selvmedlidenhet som jeg lukter tvers gjennom mobilskjermen. Er dette virkelig sånn du er?

Jeg har mer respekt for en gatenarkoman som holder hodet hevet og lar vær å sutre og klage fordi kortene ikke var stokket i hans/hennes favør enn en voksen sutrekopp som ikke klarer å ordne noe sjæl.

Mine to cent.
Sist endret av krystallkongen; 29. august 2020 kl. 07:22.
Det er lettere å forsøke å forandre verden, enn å forandre seg selv. Ødelegger for deg selv ved å forlange å røyke hasj under avrusing. Hva får deg til å tro at dette er annerledes for deg enn for alle andre? Det er jo ikke noe vits å gå til spesialhelsetjenesten og forlange å fortsette med de rusmidlene du selv måtte mene å ha behov for. Var planen hele tiden å sette seg ned og kreve å få røyke hasj med en gang du fikk hjelp? Du tenker ikke å bli rusfri FØR du begynner å motta bestillinger på prototypen din? Ser lett for meg speed binge om det blir mye å gjøre. For meg virker alt snakket om prototypen mere som en virkelighetsflukt. Hvis det virkelig provoserer deg så motbevis meg da!
Oi oi her har det visst skjedd noe ja. Tråkket feil igjen nå ja, var det hasjen?

Det er litt det samme her som der - poenget er at jeg ikke skal måtte stå skolerett for fremmede som har en formening om hva jeg skal putte i kroppen min eller hvordan jeg skal leve.

Jeg «trenger» ikke hasj nei, det er riktig. Men jeg liker hasj, jeg får noe ut av å røyke litt på kvelden og jeg har røykt hele livet uten å faktisk ha et problem med det.

Om jeg velger å gjøre dette iblandt så er det mitt valg. Dessverre må jeg frasi meg sertifikatet i første omgang, noe jeg er OK med. Det er ikke en menneskerett å kjøre bil, det er et privilegium jeg for øyeblikket er villig til å frasi meg fordi hasj gir meg såpass mye.

Det som derimot er en «menneskerett», eller pasientrettighet om du vil, er å behandles med livsviktig medisin. Jeg trenger attentin for å ikle være sprøytenarkoman.

Det ser som nevnt ut til at alt ordner seg og at jeg nok en gang lot andre sine erfaringer med rusmedisin definere mine egne forventninger.

Kunne snakket mye om dette, og jeg kommer sikkert til å gjøre nettopp det. Men la meg presisere det at dette like mye handler om svakhet som medisinsk behov. Det er ikke sånn at jeg har tenkt nøye over det og landet på at dette var en sjanse jeg er villig til å ta. Det som skjer når jeg kjører «skal / skal ikke», er at jeg nekter meg selv å anerkjenne det å miste livsviktig medisin som et gyldig poeng. Nettopp fordi det er så mye fundamentalt galt med hele premisset for konsekvensen.

Men la oss droppe hasjen litt og fokusere på det som faktisk betyr noe - hvordan jeg har det i mitt eget hode og hvordan ting går sånn egentlig.

Saken er at ting går bedre og bedre med syvmilssteg. Det å få nye omgivelser og ikke sitte alene med 14-timers dager i en kjellerleilighet gjør så fantastisk godt for hele min tilstand.

Gleder meg som en unge til å gå i gang med uken som kommer! Endelig slutt på kodingsmaratonet
Oi oi her har det visst skjedd noe ja. Tråkket feil igjen nå ja, var det hasjen?

Det er litt det samme her som der - poenget er at jeg ikke skal måtte stå skolerett for fremmede som har en formening om hva jeg skal putte i kroppen min eller hvordan jeg skal leve.

Jeg «trenger» ikke hasj nei, det er riktig. Men jeg liker hasj, jeg får noe ut av å røyke litt på kvelden og jeg har røykt hele livet uten å faktisk ha et problem med det.

Om jeg velger å gjøre dette iblandt så er det mitt valg. Dessverre må jeg frasi meg sertifikatet i første omgang, noe jeg er OK med. Det er ikke en menneskerett å kjøre bil, det er et privilegium jeg for øyeblikket er villig til å frasi meg fordi hasj gir meg såpass mye.

Det som derimot er en «menneskerett», eller pasientrettighet om du vil, er å behandles med livsviktig medisin. Jeg trenger attentin for å ikle være sprøytenarkoman.

Det ser som nevnt ut til at alt ordner seg og at jeg nok en gang lot andre sine erfaringer med rusmedisin definere mine egne forventninger.

Kunne snakket mye om dette, og jeg kommer sikkert til å gjøre nettopp det. Men la meg presisere det at dette like mye handler om svakhet som medisinsk behov. Det er ikke sånn at jeg har tenkt nøye over det og landet på at dette var en sjanse jeg er villig til å ta. Det som skjer når jeg kjører «skal / skal ikke», er at jeg nekter meg selv å anerkjenne det å miste livsviktig medisin som et gyldig poeng. Nettopp fordi det er så mye fundamentalt galt med hele premisset for konsekvensen.

Men la oss droppe hasjen litt og fokusere på det som faktisk betyr noe - hvordan jeg har det i mitt eget hode og hvordan ting går sånn egentlig.

Saken er at ting går bedre og bedre med syvmilssteg. Det å få nye omgivelser og ikke sitte alene med 14-timers dager i en kjellerleilighet gjør så fantastisk godt for hele min tilstand.

Gleder meg som en unge til å gå i gang med uken som kommer! Endelig slutt på kodingsmaratonet

Krystallkongen - du har rett i at jeg trenger NAV, LAR og sentralstimulerende.

Jeg trenger det for å komme dithen at jeg slipper å trenge LAR og NAV, noe jeg har jobbet mot siden slutten av 2018.

Men ting tar tid. Lang tid. Desto før jeg har et stabilt liv, desto før kan jeg slutte å belaste samfunnet.

I denne prosessen har jeg fått førstehåndserfaring med et system som er veldig viktig for veldig mange svært ressurssvake og hjelpetrengende mennesker.

Hvis systemet opererer på en måte som fungerer mot sin hensikt så vurderer jeg det å snakke om det til å være viktig.

Om måten jeg skriver på her oppleves sutrete eller ansvarsfraskrivende så kan jeg bare beklage og understreke at det aldri var min intensjon. Min intensjon er å illustrere hvor håpløst vanskelig denne prosessen må være for den gjennomsnittlige tunge narkomane som prøver å bli clean. Hvor unødvendig og umyndiggjørende mye av det er, hvor stort forbedringspotensial som finnes i systemet.

For min del har jo systemet gitt meg alt jeg har håpet på og bedt om, til slutt, og jeg er på vei ut av det. Men det er stort sett ikke slik ting går, og jeg håper jo på å kunne bidra med å gjøre noe med det - med tiden.

Jeg snakker altså om endringer som aldri vil skje mens jeg enda opplever de. Dette er ikke bare en egotripp, enda det desssverre komme ut sånn :/

Krystallkongen - du har rett i at jeg trenger NAV, LAR og sentralstimulerende.

Jeg trenger det for å komme dithen at jeg slipper å trenge LAR og NAV, noe jeg har jobbet mot siden slutten av 2018.

Men ting tar tid. Lang tid. Desto før jeg har et stabilt liv, desto før kan jeg slutte å belaste samfunnet.

I denne prosessen har jeg fått førstehåndserfaring med et system som er veldig viktig for veldig mange svært ressurssvake og hjelpetrengende mennesker.

Hvis systemet opererer på en måte som fungerer mot sin hensikt så vurderer jeg det å snakke om det til å være viktig.

Om måten jeg skriver på her oppleves sutrete eller ansvarsfraskrivende så kan jeg bare beklage og understreke at det aldri var min intensjon. Min intensjon er å illustrere hvor håpløst vanskelig denne prosessen må være for den gjennomsnittlige tunge narkomane som prøver å bli clean. Hvor unødvendig og umyndiggjørende mye av det er, hvor stort forbedringspotensial som finnes i systemet.

For min del har jo systemet gitt meg alt jeg har håpet på og bedt om, til slutt, og jeg er på vei ut av det. Men det er stort sett ikke slik ting går, og jeg håper jo på å kunne bidra med å gjøre noe med det - med tiden.

Jeg snakker altså om endringer som aldri vil skje mens jeg enda opplever de. Dette er ikke bare en egotripp, enda det desssverre komme ut sånn :/
Sist endret av Veggen; 29. august 2020 kl. 20:41. Grunn: Fjernet duplikattekst
Ganske sikker på at han ville at modsa skulle rydde opp i dobbelt post rotet og ikke sensurere deg
Enig med @krystallkongen det er ingen som trenger medisinsk amfetamin og heller ikke for å unngå å bli sprøytenarkoman aka havne på kjøret, dette handler om å lære seg om å takle suget man får av stoffer man har brukt, hasjen fører gjerne til at grensa for sterkere ting blir visket bort litt etter litt ettersom rusavhengige har den indre greia med unnskyldninger ovenfor seg selv og andre. Jeg har ikke et problem med hasj jeg heller, men det betyr ikke at jeg gjør det eller andre stoffer fordi jeg vil bevise for andre og meg selv at alt går bra uten, og når jeg føler jeg har et mer stabilt liv, da kan jeg begynne å fyre litt i ny og ne, men det er ikke noe som haster med i nevnt grad.
Sitat av Imawesome Vis innlegg
Enig med @krystallkongen det er ingen som trenger medisinsk amfetamin og heller ikke for å unngå å bli sprøytenarkoman aka havne på kjøret, dette handler om å lære seg om å takle suget man får av stoffer man har brukt, hasjen fører gjerne til at grensa for sterkere ting blir visket bort litt etter litt ettersom rusavhengige har den indre greia med unnskyldninger ovenfor seg selv og andre. Jeg har ikke et problem med hasj jeg heller, men det betyr ikke at jeg gjør det eller andre stoffer fordi jeg vil bevise for andre og meg selv at alt går bra uten, og når jeg føler jeg har et mer stabilt liv, da kan jeg begynne å fyre litt i ny og ne, men det er ikke noe som haster med i nevnt grad.
Vis hele sitatet...
Dere kan være så enig som dere bare vil, men det har seg nå enda slik at den diskusjonen blir mellom meg og mine behandlere.

Det som har slått meg den siste tiden er at ting kanskje ikke er så håpløst som jeg har tenkt innen behandlingen av narkomane. At disse reglene dere snakker om som skrevet i stein ikke er hevet over den individuelle vurderingen av den individuelle pasient - slik dere hevder. Men når en tenker seg om er det egentlig naturlig at det er slik - hver gang dere er møtt av en negativ helhetsvurdering så vil det jo alltid bli presentert diverse regler som egentlig alle narkomane bryter. Men det er et redskap som muliggjør forskjellsbehandlingen av dem som faktisk samarbeider og forstår sin rolle og dem som enda tror medisinsk behandling handler om «gratis amfetamin».

Virker som om hele triaden min hos fastlegen var unødvendig, samme gjelder maset om resept fra utlandet etc. Behandlerne som har fulgt meg vet at jeg trenger disse medisinene mer enn noe annet, og de vet at litt cannabis i blant er ubetydelig for en som har vært ruset på alt av rusmidler (minus piller) i et lite tiår.

Er så lei av dette maset om at alt skal gå så sakte! Nå gjør jeg massive forandringer og det er ingen tvil i noen rundt meg om at dette funker som faen for meg. Vet med meg selv at jeg aldri detter tilbake igjen, tenk hva dere vil om det - jeg vet enda at forandringen min fra 28 til 31 har vært større enn 18 til 28. Og det går bare fortere. Kapasitet avler kapasitet
Sist endret av Tøffetom; 29. august 2020 kl. 19:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
For
Sitat av Imawesome Vis innlegg
Enig med @krystallkongen det er ingen som trenger medisinsk amfetamin
Vis hele sitatet...
Jeg sier ikke at tøffen ikke trenger Amfetamin. Om han har ADHD og i tillegg har brukt dette stoffet i både små og store doser i lang tid (årevis) og i tillegg intravenøst, er jeg åpen for at hans psyke og hans livskvalitet blir bedre om han får terapeutiske doser.
Dette krever at Tom virkelig klarer å unngå all form for rekreasjonell bruk og ikke har sidemisbruk.
Med riktige doseringer med Attentin eller Elvanse tror jeg faktisk Tøffetom vil være en mer produktiv person, borger og skattebetaler.
Hvilke effekter denne medisinbruken har FYSISK derimot er jeg mer skeptisk til, men som man sier: "Every man picks his poison".

Hasj/Cannabis/THC derimot, tror jeg overhodet ikke på at noen, inkludert Tom, trenger. Med noen unntak!

Viktig! Det skal sies at det finnes mennesker som trenger THC og/eller CBD.
Eksempelvis finnes det barn som har alvorlig epilepsi med to og tresifrede antall anfall i døgnet som blir tilnærmet friske med en kombinasjon av CBD og THC eller CBD alene.
Det finnes også eksempler på eldre med Parkinson som får mye bedre finmotorikk etter inntak av Cannabis.
Derfor synes jeg Cannabis bør være tilgjengelig som medisin, samtidig som Cannabis eller THC- eller CBD-olje bør være en medisin helsevesenet og leger skriver ut med stor forsiktighet.

Jeg har ikke lest alt du har skrevet etter mitt siste innlegg Tøffetom, men får vel gjøre det snart
Håper ting går riktig vei!
Sist endret av krystallkongen; 21. september 2020 kl. 20:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Tøffetom: Stå på mann, heier på deg og ønsker deg et fantastisk liv. Har akkurat lest https://freak.no/forum/showthread.php?t=257409 Pål sin triste skjebne. Vær så snill å fortsette med å slåss mot denne evigvarige kampen mot dop. Er fortsatt helt lamslått av bloodshotEyes's triste historie. Håper vi alle som kjemper med/mot (?) Rus kan vinne. Ingen flere dødsfall, join min fantasi verden.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av eRixn Vis innlegg
Tøffetom: Stå på mann, heier på deg og ønsker deg et fantastisk liv. Har akkurat lest https://freak.no/forum/showthread.php?t=257409 Pål sin triste skjebne. Vær så snill å fortsette med å slåss mot denne evigvarige kampen mot dop. Er fortsatt helt lamslått av bloodshotEyes's triste historie. Håper vi alle som kjemper med/mot (?) Rus kan vinne. Ingen flere dødsfall, join min fantasi verden.
Vis hele sitatet...
Trodde etterhvert at folk hadde fått med seg at jeg er udødelig
▼ ... noen uker senere ... ▼
Har fulgt denne tråden iherdig, så vil bare stille et kort spørsmål da jeg har skumlest litt på siste siden. Hvordan går det med dopen? Er du per dags dato uten den? Du er tøff og sta som prøver om og om igjen og det syntes jeg du skal være stolt av. Pågangsmotet ditt er virkelig beundingsverdig, og jeg har heiet på deg i det stille siden denne tråden ble opprettet stort sett. Selv bruker jeg også hasj stort sett for å sove og i ny og ned på dagtid, da jeg sliter med perioder med sterk insomnia hvor jeg ikke får et blunk søvn på opptil svimlende 4-5 dager når det står på på det verste, og har i 2 år selv vært hobby-rytter om du ser analogien, hehe. Klarte her fra Juli til starten av denne mnden og gå på en smell der jeg fikk tilgang på altfor mye og tok daglig i 3 måneder. 3 HELE måneder, og var livredd når jeg gikk av.

Men jeg må ha hatt englevakt... De siste 2ish ukene på å trappe ned hver 2-3 dag med 50mg. Så kom dagen jeg var på 0, og jeg slapp så forbanna billig unna at jeg var litt rastløs og hadde møkkadårlig appetitt. Men verken løs mage, kvalme eller noe videre ubehag. Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig, virkelig. Men jeg tok det som en advarsel på hvor lett det var å bare fortsette dagen etter og etter osv.

Var en uke uten i starten av denne måneden for å senke toleranse og gikk til anskaffelse av en liten kosebit forleden dag og Våknet dagen etter totalt uten noen plager, ikke rastløs engang. Men det ga meg en ny respekt for stoffet og har satt meg nå strenge regler for meg selv hvor jeg kun skaffer en gitt mengde for 1-2 dager.

Det har vært spennende å følge ferden din å se pågangsmotet ditt og er nå bare nysgjerrig som sagt på per dags dato.




Nå nærmer jo snart jula seg og greier som var grunnen til at jeg tenkte for meg selv at jeg måtte være av før jul da den ska feires med familien og da passer det seg dårlig å være rusa utover juleøl og div kos ved maten av typen tradisjonell.

Min beste venn gikk bort i mars og han fulgte også denne tråden med meg og slet fryktelig med misbruk av nettop det denne tråden handler om. På et plan liker jeg å tro at det var han som passet på meg selvom jeg ikke på noen måte er religiøs tenker jeg mer i retning at all energi ikke forsvinner men overførest til et nytt medium.

Håper å høre fra deg da jeg er veldig spent på fremgang og tilstand per dags dato.

Beste ønsker fra en "fan" av tråden din og håper ting står bra til med deg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Coffern Vis innlegg
Har fulgt denne tråden iherdig, så vil bare stille et kort spørsmål da jeg har skumlest litt på siste siden. Hvordan går det med dopen? Er du per dags dato uten den? Du er tøff og sta som prøver om og om igjen og det syntes jeg du skal være stolt av. Pågangsmotet ditt er virkelig beundingsverdig, og jeg har heiet på deg i det stille siden denne tråden ble opprettet stort sett. Selv bruker jeg også hasj stort sett for å sove og i ny og ned på dagtid, da jeg sliter med perioder med sterk insomnia hvor jeg ikke får et blunk søvn på opptil svimlende 4-5 dager når det står på på det verste, og har i 2 år selv vært hobby-rytter om du ser analogien, hehe. Klarte her fra Juli til starten av denne mnden og gå på en smell der jeg fikk tilgang på altfor mye og tok daglig i 3 måneder. 3 HELE måneder, og var livredd når jeg gikk av.

Men jeg må ha hatt englevakt... De siste 2ish ukene på å trappe ned hver 2-3 dag med 50mg. Så kom dagen jeg var på 0, og jeg slapp så forbanna billig unna at jeg var litt rastløs og hadde møkkadårlig appetitt. Men verken løs mage, kvalme eller noe videre ubehag. Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig, virkelig. Men jeg tok det som en advarsel på hvor lett det var å bare fortsette dagen etter og etter osv.

Var en uke uten i starten av denne måneden for å senke toleranse og gikk til anskaffelse av en liten kosebit forleden dag og Våknet dagen etter totalt uten noen plager, ikke rastløs engang. Men det ga meg en ny respekt for stoffet og har satt meg nå strenge regler for meg selv hvor jeg kun skaffer en gitt mengde for 1-2 dager.

Det har vært spennende å følge ferden din å se pågangsmotet ditt og er nå bare nysgjerrig som sagt på per dags dato.




Nå nærmer jo snart jula seg og greier som var grunnen til at jeg tenkte for meg selv at jeg måtte være av før jul da den ska feires med familien og da passer det seg dårlig å være rusa utover juleøl og div kos ved maten av typen tradisjonell.

Min beste venn gikk bort i mars og han fulgte også denne tråden med meg og slet fryktelig med misbruk av nettop det denne tråden handler om. På et plan liker jeg å tro at det var han som passet på meg selvom jeg ikke på noen måte er religiøs tenker jeg mer i retning at all energi ikke forsvinner men overførest til et nytt medium.

Håper å høre fra deg da jeg er veldig spent på fremgang og tilstand per dags dato.

Beste ønsker fra en "fan" av tråden din og håper ting står bra til med deg.
Vis hele sitatet...
Hei, beklager sent svar. Denne tråden er ikke aktiv, da størrelsen begynte å bli et problem. Startet en ny tråd som plukker opp tråden (hø-hø-hø).

Men du. Det du holder på med, det ender dårlig. Jeg var nok den kanskje mest bastante, 100% sikker i min sak - jeg var han som kunne kontrollere heroin. Bestekompisen min på den tiden sa det hver gang jeg dro frem dragejakten på nach, «du kommer så jævlig til å bli smackis, og jaggu hadde alle sammen rett.

Om du fortsetter å ha heroin i livet, vil du bli avhengig av det. Kanskje det er du som er unntaket. Med 99% sannsynlighet er det ikke deg heller

Fortsettelse i ny tråd..

https://freak.no/forum/showthread.ph...15#post3650115

Ang dopen er jeg i LAR midlertidig. Skal av så fort som mulig, men det er noen ting som må gjøres først
Sist endret av Tøffetom; 4. desember 2020 kl. 04:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Du er fortsatt av dragen Tom? Har lest denne tråden igjennom side for side ørten gangenr. Pågangsmotet ditt til å ikke gi opp er beundringsverdig. Og jeg ønske det bare godt. Du er som du kaller deg, tøff. Faen så tøff du er (nei dette er ikke sarkasme i det hele tatt jeg mener det fra bunn av hjertet). Og nå også nylig diagnosert ADHD. Har ritalinen blitt mer tålelig eller har du gått over på noe annet? Spør fordi jeg så den første uka at du ikke var så fryktelig begeistret for stoffet.

Godt nyttår, Tom. Jeg håper og sånn det ser ut den siste tiden nå at du klarer å ha lagt den dragen på hylla nå. Mange sprekker, men som det sies må man feile for å finne vilja og måten til å fullføre. Og jeg har heiet på deg lenge i denne tråden, selvom jeg bare har postet et par ganger. Ønsker det alt det beste og vil nok følge denne tråden mest i lesing dog da jeg føler ikke jeg har så mye annet å komme med enn oppmuntrende ord da dette er et stykke utenfor min ekspertise.

Men klarer du å la den dragen ligge nå har du all grunn til å være stolt, for du har sloss et helsikes slag. Og vunnet mange kamper, nå håper jeg bare du klarer vinne selve krigen! Trenger ikke si det en gang for du gjør det, men ikke gi opp, stå på! Jeg vil tro du klarer det!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Anonym bruker
"Sikker Klatremus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Hei, beklager sent svar. Denne tråden er ikke aktiv, da størrelsen begynte å bli et problem. Startet en ny tråd som plukker opp tråden (hø-hø-hø).

Men du. Det du holder på med, det ender dårlig. Jeg var nok den kanskje mest bastante, 100% sikker i min sak - jeg var han som kunne kontrollere heroin. Bestekompisen min på den tiden sa det hver gang jeg dro frem dragejakten på nach, «du kommer så jævlig til å bli smackis, og jaggu hadde alle sammen rett.

Om du fortsetter å ha heroin i livet, vil du bli avhengig av det. Kanskje det er du som er unntaket. Med 99% sannsynlighet er det ikke deg heller

Fortsettelse i ny tråd..

https://freak.no/forum/showthread.ph...15#post3650115

Ang dopen er jeg i LAR midlertidig. Skal av så fort som mulig, men det er noen ting som må gjøres først
Vis hele sitatet...

Hvor har det blitt av optimismen, selvstendigheten og selvinnsikten din, Tom?

Jeg leste de 5 første siden i denne tråden og ble sjokkert over din enorme selvinnsikt. For et pågangsmot! Studier, jobb, dame, idrett og trening... Alt på samme tid, mens du relapser og slutter, relapser og slutter og alltid holder motet og humøret oppe.

Jeg tenkte flere ganger i løpet av de første 5 sidene at du må være en helt utrolig person. Men så begynte det å bli sent og jeg ble trøtt så jeg hoppet til siste side. Og jeg ser at du fortsatt holder på med dette styret, men nå med med bortforklaringer og skyldutdeling til andre (behandlere, leger, LAR etc). Du har blitt uhyggelig i forhold til i de første par årene her inne. Du jobber systemisk mot å fri deg fra alt ansvar, og når noen er litt strenge så går du rett i offerrollen og sier "Tråkket feil nå igjen nå ja, var det hasjen"... NEI, det var ikke hasjen, men hele vesenet ditt. Du virker ikke lenger å ha noe indre motivasjon, du plasserer skylden bare på andre nå.

Hva skjedde med optimismen rundt studier, at du jobbet på et spennende forskningsprosjekt som nesten ingen andre får mulighet til, at du blir millionær innen 30 etc? Det var helt fantastisk lesing, og jeg tenkte da at du virker så smart at du som narkoman har flere muligheter i livet enn jeg har som rusfri og hardt arbeidende.

Tom, prøv på en helomvendig. Du har det i deg, og du er innerst inne en rå, sjarmerende, entusiastisk ildsjel. Jeg heier på deg, og jeg ønsker å fortsette med det <3
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg var bruker av heroin i 8 år, gikk ned i livet til det verste helvete helt til bunn og kunne slutte bare ved flytting, det var 15 år siden. Mens jeg holdte på den prøvde jeg å slutte mange ganger, da sa en kompis til meg "heroin kan vente". Disse ordene gjentar jeg i de 15 år jeg er rusfri, de hjlper meg å ikke prøve igjen. Jeg håper at noen kan lære ut av min erfaring.