Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1210
heisann! kjøpte meg macbook pro retina 15 2012 modell for 4 mnd siden til 16000kr. kjøpte macbooken hovedsaklig til litt spilling i blant og ikje minst på grunn av specsa: i7 quadcore, 8gb ram og flash 265gb.

Spiller litt innimellom, men begynner på bi etter sommerferien og ser for meg at bruken blir betraktelig mye mindre i forhold spilling og med tanke på dens spesifikasjoner.

Surfer som vanlig, redigerer hverken video eller bilder, men liker at maskinen er så intuitivt.

spørsmålet er: bør jeg selge maskinen og heller kjøpe meg en air til ca 8000kr som har 4gb ram, i5 haswell prosessor, og intel 5000hd ettersom behovet mitt for macbook pro retina er ikke noe særlig stor?

har på tanken at det er gunstig å selge maskinen til ca 14000 og beholde de resterende pengene etter kjøpet av air'n, men vil igjen ha rom til litt spilling viss jeg evt får tid til det?

klarer simpelthen ikke å løse problemet

takker for svar
Sist endret av LiLz; 18. juli 2013 kl. 02:28.
hvis du får igjen såpass som 14k er det jo rimelig greit, da hadde jeg gått for en air 13". de nye modellene er rimelig kraftige, å siden de ikke har retina klarer de seg fint uten dedikert skjermkort. (650m i pro 15" er så latterlig lite for 2880x1800). i tillegg er jo air rimelig lett og grei og få med seg
kan gi deg 12000 for den hvis det ikke er noe galt!
Trådstarter
hehe takk for budet, men har fått bud på 14000 men igjen så har den ikke hyperthreading og ikke 8 gb ram? vil ikke det redusere flyten på bruket mitt angående spill innimellom hvis det sko vært nødvendig?
Sist endret av LiLz; 18. juli 2013 kl. 04:29.
Ikke 8gb ram? Air? Bare å konfigurere Air'en med 8GB RAM det. Kjøpte selv 8GB versjonen.
Helt fantastisk maskin.
Jeg har en 2012 MacBook Pro 13" (Standard-modellen med i5 dualcore, 4GB RAM og Intel HD 4000) og bruker den til surfing, Photoshop og diverse spilling (Starcraft 2, Diablo 3, Left 4 Dead 2 osv), og den drar alt like fint uten noen nevneverdige problemer. Dersom du vil ha litt mer "oomph!" ift. MacBook Air er nok denne å sjekke ut. Det som er verdt å merke seg er at den nye Air'en har en sinnsyk batteritid, og er dermed en meget god skoledata, så alt er smak og behag: Vil du ha litt mer power enn i en Air på bekostning av vekt, gå for Pro, dersom du skal ha en on the go-skoledata til basic bruk, som Word, surfing osv, gå for Air.
Sitat av LiLz Vis innlegg
hehe takk for budet, men har fått bud på 14000 men igjen så har den ikke hyperthreading og ikke 8 gb ram? vil ikke det redusere flyten på bruket mitt angående spill innimellom hvis det sko vært nødvendig?
Vis hele sitatet...
hyperthreading er litt oppskrytt, det er virkelig futt i de nye haswell-modellene sleng på 8 gb ram, så har du en super maskin

btw, hva ville freaks gitt for en pro 15" retina med 2 ladere, i7, 256 gb ssd (eller flash-lagring da) og 16 gb ram? ser dere snakker om noen ganske syke tall
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
hyperthreading er litt oppskrytt, det er virkelig futt i de nye haswell-modellene sleng på 8 gb ram, så har du en super maskin

btw, hva ville freaks gitt for en pro 15" retina med 2 ladere, i7, 256 gb ssd (eller flash-lagring da) og 16 gb ram? ser dere snakker om noen ganske syke tall
Vis hele sitatet...
Avhenger av år, og stand. Snakker vi om siste modell og lite brukt ville jeg gitt 12-15k avhengig av de andre faktorene. Og at den er kjøpt i Norge så klart!
Sitat av Storebrand Vis innlegg
Avhenger av år, og stand. Snakker vi om siste modell og lite brukt ville jeg gitt 12-15k avhengig av de andre faktorene. Og at den er kjøpt i Norge så klart!
Vis hele sitatet...
dette hadde jeg glemt... men ja, er snakk om pro 15" med retina, 2012-modell (altså de første som ble lansert). 16 gb ram og kjøpt via apple.no