Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  63 17136
I sommer fikk jeg klarsignal av foreldrene mine til å pusse opp et rom vi har i huset til hybel. Vi hadde et rom som ble brukt til bordtennis, trening og lager, eller det var hvertfall planen - det ble stort sett bare brukt som lager.

For noen måneder siden startet jeg byggingen. Jeg har så å si null erfaring med bygging (har bare byggd en haug av lekehytter i skogen når jeg var liten) Har med meg min far på lasset som har litt mer peiling en meg, så håper dette kommer til å bli bra.

Rommet er ca 40 kvadrat, så det er ikke snakk om en kjempestor hybel, men får plass til bad, soverom, pckrok, stue og kjøkken, og i tillegg så er det kjeller og en yttergang som jeg kommer til å bruke som "lagerplass" (støvsuger, vaskeutstyr osv)


Slenger med noen bilder av byggeprosessen hittil


Bildet er tatt under oppryddingen, det var mye dritt der inne


Bordtennisbordet som sto på rommet er nå flyttet opp på låven


Rensket...


... og klar for oppussing

#GreenRay
Lag giga spillrom

Har skaffet litt materiale, etter noen turer med henger innom diverse plasser


Som jeg nevnte, så er det kjeller under hybelen. Tenkte å skifte ut den gamle isolasjonen med ny, så vi rev opp noen planger. Det viste seg at det har blitt brukt spon som isolasjon - drittjobb å få det ut!


Der jeg skal bygge hybel har det faktisk vært en slag hyble før, en kårstue. Og det har mest sansynlig vært en liten vannlekasje på kjøkkenet, for det er noen stokker som er pil-rotten, så de er nå skiftet ut (de gamle er på bildet)



Har planer om å bygge en liten bod i deler av kjelleren, her skal varmtvannstanken stå, og det blir plass for lagring av diverse ting og tang


Som dere ser er resten av taket/gulvet veldig pent. Kjelleren ble gravd ut for hånd mest sansynlig rett før 2. verdenskrig, da ble den brukt som potetkjeller. Kårstua har vært det litt lengre, ble bygd rundt 1930, tror jeg. Selve huset hybelen er i er bygd i 1814, etter det har det gjennomgått litt ombygging og oppussing, men trekassa som er laftet er original


Har lagt k-rør for taklampe på soverom og til branndetektor på stue/kjøkken og soverom


Takboksen på soverommet


I dag har vi fått limt siporeks rundt pipa


Holder i tillegg på å legge gipsplater i taket (disse skal dekkes med mdf plater senere) Det er en drittjobb å tilpasse disse platene, vanligvis så er åsene 60cm i bredde, men siden dette er gjort for noen år siden så er det 78cm, altså platene må tilpasses.

#GreenRay
Sitat av Vittigper Vis innlegg
Lag giga spillrom
Vis hele sitatet...
Hadde egentlig planer om å lage hjemmekino her, men når tanken på hybel streifet meg så ble det prioritert. Jeg er 17år og har odelsrett på gården, tror jeg kommer til å ta over når den tid kommer. Så jeg kommer helt sikkert til å bo hjemme en god stund, greit å slippe å bo oppå foreldrene hele tiden
Puss veggene med sandpapir og vask de med klorin. Da blir de betraktelig lysere og det ser mer hyggelig ut. Ikke minst trenger du da færre lyskilder. Mal taket lysere enn veggene, da virker det høyere og de kjennes ut som om det er mer plass. Om du ikke er fan av direkte lys kan du ha lamper som lyser opp i taket og sprer det behagelig ned.
Sitat av meitemark Vis innlegg
Puss veggene med sandpapir og vask de med klorin. Da blir de betraktelig lysere og det ser mer hyggelig ut. Ikke minst trenger du da færre lyskilder. Mal taket lysere enn veggene, da virker det høyere og de kjennes ut som om det er mer plass. Om du ikke er fan av direkte lys kan du ha lamper som lyser opp i taket og sprer det behagelig ned.
Vis hele sitatet...
Altså, jeg skal ikke ha tømmervegger hadde sikkert vært litt fint med tømmer, men stokkene er alt for skadet. Skal lekte opp og slå på noen plater av mdf som skal males. Har planer om å ha alt lyst.

Skal ha taklampe på kjøkken, soverom og bad. På stua blir lyskildene festet på vegg og lyser opp i taket (og ned på noen bilder)

PS: Det er uvanlig høy takhøyde - tror det er 2,7m
Vet du hvorfor det er så høyt tak?
Sitat av KSF Vis innlegg
Vet du hvorfor det er så høyt tak?
Vis hele sitatet...
Egentlig ikke, det er slik i hele 1. etasjen på huset.
Fancy prosjekt, håper det blir bra
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Pass på så dere ikke bryter pappen i gipsen med skruene, så får du ikke platene i hodet en dag
Shit, dette er så sykt å begi seg ut på, men selvfølgelig: hvis du har nok vilje og kunnskap så er det jo bare å holde på Hadde tenkt å fjerne veggpanelet i hybelen i kjelleren og lage nye gipsvegger da jeg pusset opp og malte i sommer, men herregud så glad jeg var etterhvert for at jeg droppa den ideen. JOBB! Holdt mye med å bare male lysere farger for min del, samt å fjerne blomster-tapeten fra starten av 80-tallet en gang. Lykke til!
Sitat av knewt_ Vis innlegg
Shit, dette er så sykt å begi seg ut på, men selvfølgelig: hvis du har nok vilje og kunnskap så er det jo bare å holde på Hadde tenkt å fjerne veggpanelet i hybelen i kjelleren og lage nye gipsvegger da jeg pusset opp og malte i sommer, men herregud så glad jeg var etterhvert for at jeg droppa den ideen. JOBB! Holdt mye med å bare male lysere farger for min del, samt å fjerne blomster-tapeten fra starten av 80-tallet en gang. Lykke til!
Vis hele sitatet...
Det er klart det er mye jobb, men når man har kommet et stykke i gang med det, så blir det en motivasjon i seg selv å se hvor langt man har kommet og hvor fint det kommer til å bli. - Tror det kommer til å bli veldig bra Greenray.
Gipsplatene smeller man opp selv, men overlat sprkling og maling til en som KAN det, det er der du ser forskjellene.

Hvorfor disse mdf-platene egentlig? I tak og på vegg? Er det noe type smart-panel eller? Hvis du skal male så skjønner jeg ikke hva som er galt med gips... Kult prosjekt! Jeg har et helt hus å begi meg ut på, tar et rom av gangen, hehe.
Sykt godt vant du ts, du sier at rommet er på 40kvm og synes det er lite. Det er jo dritsvært jo. Masse folk som ikke har så stort areal, tilogmed de som har kjøpt eget. Selv har jeg under halvparten og bor som en muldvarp under jorda. Det der blir jo kongebra du har alle muligheter med 40kvm, det partylokalet jo.
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Fancy prosjekt, håper det blir bra
Vis hele sitatet...
Takk! Håper på et bra resultat jeg også

Sitat av Lima Vis innlegg
Pass på så dere ikke bryter pappen i gipsen med skruene, så får du ikke platene i hodet en dag
Vis hele sitatet...
hehe, litt kjipt å få platene i hode når det er ferdig ja har brukt godt med lange skruer og har prøvd å ungå å ødelegge gipsen/pappen

Sitat av knewt_ Vis innlegg
Shit, dette er så sykt å begi seg ut på, men selvfølgelig: hvis du har nok vilje og kunnskap så er det jo bare å holde på. Hadde tenkt å fjerne veggpanelet i hybelen i kjelleren og lage nye gipsvegger da jeg pusset opp og malte i sommer, men herregud så glad jeg var etterhvert for at jeg droppa den ideen. JOBB! Holdt mye med å bare male lysere farger for min del, samt å fjerne blomster-tapeten fra starten av 80-tallet en gang. Lykke til!
Vis hele sitatet...
Tja, så sykt er det da ikke har en far som har endel erfaring med snekkering og oppussing fra før (han har pusset opp hele huset med sin far/min farfar på 90-tallet)

Vije har jeg nokk av, er lei av å kun ha et soverom jeg kan boltre meg på.

Når jeg skal gjøre noe, vil jeg ha det gjort skikkelig. Jeg er litt perfeksjonist i tankegangen min, men misser somregel på finishen i praksis.

Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Det er klart det er mye jobb, men når man har kommet et stykke i gang med det, så blir det en motivasjon i seg selv å se hvor langt man har kommet og hvor fint det kommer til å bli. - Tror det kommer til å bli veldig bra Greenray.
Vis hele sitatet...
Hyggelig å høre at du har troen på meg Det verste er å komme igang, når jeg først har noe å gjøre og vet hvordan jeg skal gjøre det så går det lett.

Sitat av wanna-b Vis innlegg
Gipsplatene smeller man opp selv, men overlat sprkling og maling til en som KAN det, det er der du ser forskjellene.

Hvorfor disse mdf-platene egentlig? I tak og på vegg? Er det noe type smart-panel eller? Hvis du skal male så skjønner jeg ikke hva som er galt med gips... Kult prosjekt! Jeg har et helt hus å begi meg ut på, tar et rom av gangen, hehe.
Vis hele sitatet...
Har endel erfaring med sparkling og maling fra før, så kommer til å gjøre det også selv.

MDF får du med mønester, en sags smartplate ja. Det er plater av dødt tre som man får kjøpt med diverse mønser. Som for eksempel ligner på vanlig panel. Fordelen med mdf er at det er veldig lett å smelle opp
Kommer til å kjøre mdf i både tak og vegg.

Kan legge til at vi har fått litt hjelp av en nabo som har vært snekker og nå er snekkerlærer. Han har mye kunnskap.

Lykke til med oppussingen av huset

Sitat av ompapa Vis innlegg
Sykt godt vant du ts, du sier at rommet er på 40kvm og synes det er lite. Det er jo dritsvært jo. Masse folk som ikke har så stort areal, tilogmed de som har kjøpt eget. Selv har jeg under halvparten og bor som en muldvarp under jorda. Det der blir jo kongebra du har alle muligheter med 40kvm, det partylokalet jo.
Vis hele sitatet...
hehe, du sier noe der. 40kvm er jo egentlig ganske stort når jeg tenker på det, men jeg har vokst opp i et hus med ei stue som er på 40kvm hele huset er vel på ca 300kvm + loft og kjeller under nesten hele huset! Trønderlån

PS: Har ikke gjort noe nytt siden lørdag, kommer til å fortsette arbeidet i morgen. Kommer hjem fra skolen ca kl fem hver dag, så får gjort mest i helgene.

edit: har gjort en ting idag, hadde glemt det. Har kjøpt en fuktfjerner som skal stå i kjelleren. Den trekker ut fukt fra lufta og gjør det om til veske som oppbevares på en beholder
Sist endret av GreenRay; 29. oktober 2012 kl. 19:17.
Heftig prosjekt GreenRay! som alltid :P
Har selv (med hjelp av min far) bygd om opper etasjen i låven(110 kvm) om til en leilighet. her var de tikke golv eller NOE fra før av da :P Måtte til å med løfte tak bjelkene.. tok 2 mnd med intensivt arbeid. Nå er leiligheten så å si ferdig

Alltid gøy å ha noe å pusle med vettu
Sitat av visualn00b Vis innlegg
Heftig prosjekt GreenRay! som alltid :P
Har selv (med hjelp av min far) bygd om opper etasjen i låven(110 kvm) om til en leilighet. her var de tikke golv eller NOE fra før av da :P Måtte til å med løfte tak bjelkene.. tok 2 mnd med intensivt arbeid. Nå er leiligheten så å si ferdig

Alltid gøy å ha noe å pusle med vettu
Vis hele sitatet...
Hehe

110kvm ja, det er litt det
Greit å ha noe å gjøre ja, selv om jeg har alt for mye fra før (som nå er satt til sides)

Idag har vi startet med å isolere gulvet, dette gjør vi fra kjelleren.


Måtte legge på 4cm på de eksisterende bjelkene for å få plass til isolasjonen (gjort på lørdag)


Her er en av to takbjelker som har blitt erstattet pga råte


Vi bruker 200mm glava til isolasjon


Har nå fått isolert va 1/3 - må fikse diverse andre ting før vi går videre (må flytte en vannledning som ligger litt upraktisk i taket)


I kjelleren står det også en gammel ovn, hva denne er brukt til vet jeg ikke. Rop ut om noen vil ha den; vurderer å selge den hvis noen vil ha den (har planer om å sandblåse den før eventuelt salg)
Ikke sandblås! Antikviteter* går for mye mer når de er ubehandlet! Anbefaler å prøve å støvtørre, og selge som den er.

*Vet ikke hvor gammel den er, men dumt hvis den hadde hatt større verdi før den ble blåst.
Sist endret av Gerbizzle; 31. oktober 2012 kl. 07:26.
Sitat av Gerbizzle Vis innlegg
Ikke sandblås! Antikviteter* går for mye mer når de er ubehandlet! Anbefaler å prøve å støvtørre, og selge som den er.

*Vet ikke hvor gammel den er, men dumt hvis den hadde hatt større verdi før den ble blåst.
Vis hele sitatet...
Hmm, så der ødeleger altså verdien å sandblåse den? Det er endel rust på den.

Jeg regner med den er fra 1920tallet eller eldre, det ser ut som en gammel stekovn. Kan sjekke om det står noe om modell ol når jeg kommer hjem.
Sist endret av GreenRay; 31. oktober 2012 kl. 10:01.
Jeg vil ikke garantere det 100% for ovner, men en hel del andre objekter kan tape seg drastisk i verdi hvis det pusses rust osv.
Det går jo an å kontakte noen som driver med gamle ovner, og høre hva de anbefaler.
Sitat av Gerbizzle Vis innlegg
Jeg vil ikke garantere det 100% for ovner, men en hel del andre objekter kan tape seg drastisk i verdi hvis det pusses rust osv.
Det går jo an å kontakte noen som driver med gamle ovner, og høre hva de anbefaler.
Vis hele sitatet...
Tror nokk jeg kommer til å sende noen bilder til en som kan lit om gamle ovner. For alt jeg vet er den bare verdt brumpenger, den veier alt for mye - får ikke løftet den
Sitat av GreenRay Vis innlegg
Tror nokk jeg kommer til å sende noen bilder til en som kan lit om gamle ovner. For alt jeg vet er den bare verdt brumpenger, den veier alt for mye - får ikke løftet den
Vis hele sitatet...
Du kan demontere den, de er satt sammen av "elementer", og skrudd sammen med topp og bunn.
Er ikke noe problem å få det til.
Da blir det lettere å flytte den, og evt. transportere/lagre den også.

Ellers så må jeg si at det var et bra prosjekt for en 17'åring! Når jeg var 17 år så hadde jeg IKKE tid til å drive med sånne ting i hvertfall! Da var hver bidige helg booket med Elvran, Skatval, Meråker, Samfunnet og andre steder hvor man kunne få i seg flytende fór.

Stå på, bra prosjekt!
Sitat av Skytteren Vis innlegg
Du kan demontere den, de er satt sammen av "elementer", og skrudd sammen med topp og bunn.
Er ikke noe problem å få det til.
Da blir det lettere å flytte den, og evt. transportere/lagre den også.

Ellers så må jeg si at det var et bra prosjekt for en 17'åring! Når jeg var 17 år så hadde jeg IKKE tid til å drive med sånne ting i hvertfall! Da var hver bidige helg booket med Elvran, Skatval, Meråker, Samfunnet og andre steder hvor man kunne få i seg flytende fór.

Stå på, bra prosjekt!
Vis hele sitatet...
Det er så godt som 0 skruer på ovnen, den er "kilt" sammen, så det går nokk an å ta den fra hverandre med bare hammer. Har tenkt å ta av føttene og trekke den opp med traktor opp ei trapp. Tenkte å bygge en slags sklie opp trappa.

I morgen er planen å få opp alt av isolasjon i taket, så blir det å starte med å legge på papp og panel på lørdag. Søndag skal jeg på ei boligmesse for å få litt inspirasjon (sinnasnekkern kommer og skal ha foredrag )
måtte selvfølgelig abonnere, fett prosjekt
Sitat av GreenRay Vis innlegg

Holder i tillegg på å legge gipsplater i taket (disse skal dekkes med mdf plater senere) Det er en drittjobb å tilpasse disse platene, vanligvis så er åsene 60cm i bredde, men siden dette er gjort for noen år siden så er det 78cm, altså platene må tilpasses.

#GreenRay
Vis hele sitatet...


Det hadde bare vært å fore ned med et lag lekter (på tvers naturligvis) og vips har du 60 cc.
Får jeg lov å være litt frekk, og komme med en siste innvendelse mot disse panel-platene! Vi kjenner jo ikke hverandre og dette er jo bare internett, tross alt, hehe. Er du sikker på at du vil ha panel overalt i leiligheten? Du kan lett bli lei av bøgete vegger, tro meg, spesielt når du tenker å ha det i taket og! Trenden sier jo krystallkalrt ifra at det er slette flater som gjelder nå, og gud bedre så mye mer praktisk med tanke på både vasking, senere maling og ikke minst kostnader. En gipsplate koster halvparten av en smartpanel-plate, og den er dobbelt så bred. Smartpanel er populært blandt gjør-det-selv-ere fordi det er enkelt å få pent, men av nettopp den grunn får man inntrykk av at det er hjemmelaget. man vil jo at det skal se ut som en proff har vært innom

edit: Bølgete* vegger, hehe. Så frekk er jeg ikke.
Sist endret av wanna-b; 2. november 2012 kl. 13:57.
Sitat av wanna-b Vis innlegg
Trenden sier jo krystallkalrt ifra at det er slette flater som gjelder nå, og gud bedre så mye mer praktisk med tanke på både vasking, senere maling og ikke minst kostnader. En gipsplate koster halvparten av en smartpanel-plate, og den er dobbelt så bred. Smartpanel er populært blandt gjør-det-selv-ere fordi det er enkelt å få pent, men av nettopp den grunn får man inntrykk av at det er hjemmelaget. man vil jo at det skal se ut som en proff har vært innom
Vis hele sitatet...

Hadde du spurt meg så skulle jeg sagt at jeg helst vil ha treverk. Stående panel er faktisk å foretrekke. Nå er ikke jeg født med interiørvirus heldigvis, for ellers hadde kanskje store slette hvite flater vært godtatt av meg også (hvithelvete som en kalte det...).

Men gips er noe drit om du skal feste ting. Ja, det finnes utallige varianter ankerbolter av plast eller stål, men det er spesialutstyr nærmest, som er nødvendig om du skal henge opp noe tungt. Ok, gips er greit hvis du har rupanel/OSB-plater bak - faktisk å foretrekke selv med stående panel også :-)

På mitt byggprosjekt - flere års opplegg....så brukte jeg OSB-plater på hele kjøkkenet (35m golvflate), det samme på badet (12 m2) og i entreen 10-12m2. Utapå ble det gips selv om det ikke er min smak....gjett hvorfor....
Da kan man feste hva som helst hvor som helst.

...men nå spurte du ikke meg...
Sitat av wanna-b Vis innlegg
Får jeg lov å være litt frekk, og komme med en siste innvendelse mot disse panel-platene! Vi kjenner jo ikke hverandre og dette er jo bare internett, tross alt, hehe. Er du sikker på at du vil ha panel overalt i leiligheten? Du kan lett bli lei av bøgete vegger, tro meg, spesielt når du tenker å ha det i taket og! Trenden sier jo krystallkalrt ifra at det er slette flater som gjelder nå, og gud bedre så mye mer praktisk med tanke på både vasking, senere maling og ikke minst kostnader. En gipsplate koster halvparten av en smartpanel-plate, og den er dobbelt så bred. Smartpanel er populært blandt gjør-det-selv-ere fordi det er enkelt å få pent, men av nettopp den grunn får man inntrykk av at det er hjemmelaget. man vil jo at det skal se ut som en proff har vært innom

edit: Bølgete* vegger, hehe. Så frekk er jeg ikke.
Vis hele sitatet...
Er ikke spessielt glad i slette flater, derfor går jeg for mdf med profil. Vurderer nå å legge panel i taket i stede for mdf. Så slette flater blir det ikke I tillegg vil jeg at det skal matche resten av huset litt, med en litt gårdsstil.

-----

I går fikk vi isolert ferdig i gulvet (står igjen litt under badet, pga rørlegger), fikk også lagt på litt papp og startet så vidt med å legge panel.






Har også skiftet ut en bærebjelke pga sopp

Har sett litt på ovnen idag, tviler på at det er noe å selge egentlig, den har rust og sprekker. Fant ikke noe år/serienummer på den, men det står Hamar Smelteverk i fronten.

PS: Unskyld for litt dårlige bilder, har ikke med skikkelig kamera når jeg jobber.

PS2: Akkurat nå spiser jeg lunsj har lagt endel panel idag, og kommer til å fortsette med det i noen timer nå.

Sitat av Mechie Vis innlegg
Det hadde bare vært å fore ned med et lag lekter (på tvers naturligvis) og vips har du 60 cc.
Vis hele sitatet...
Det tenkte vi ikke på men men, det går egentlig ganske bra slik vi holder på nå også.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Lenge siden siden sist nå :P Har ikke skjedd så mye, har vær opptatt i helgene og teorikurs til bil i ukedagene. Kommer til å jobbe en del på lørdag, regner med vi legger litt mer gips +++

Det som har blitt gjort:
- Hele taket i kjelleren er isolert (ikke under badet, pga rørlegger)
- Lagt ferdig panel i tak i kjelleren (minus bad, you know why)
- Pusset litt mur (den ene søylen i kjelleren og pipa i kjellern)
- Gjort klart til å få ovnen opp av kjellern (laget en rampe av noen stokker som den skal slepes på)
- Pussett opp gammel dør i kjelleren, denne skal settes inn når ovnen er ute.
▼ ... over en uke senere ... ▼
åssen går dette?
Bare jeg som har hatt problemer med freakbilder i det siste?

http://snpr.cm/develop/JhFKtr.jpg
Sist endret av mroj; 29. november 2012 kl. 23:36.
Ser ikke et eneste bilde jeg heller!
Sitat av mroj Vis innlegg
Bare jeg som har hatt problemer med freakbilder i det siste?

http://snpr.cm/develop/JhFKtr.jpg
Vis hele sitatet...
nei... hele freak er helt ødelagt...
▼ ... noen uker senere ... ▼
Ser bildene har forsvunnet... på tide å finne en ny bildeuploader!

Beklager for lite oppdateringer her. Har gjort veldig mye i det siste, men får ikke overført bildene fra mobilen til pc fordi jeg kjører ubuntu.

- Har gjort ferdig kjelleren for denne gang (lagt nytt tak, bygd et lite rom for fryser, lagring og varmtvannstank.
- Har lagt nesten hele taket i selve leiligheten (mangler en stripe i ene enden og der badet skal være. Dette blir fikset etter det elektriske er i orden.
- Pusset murpipa og skaffet ovn (Dovre)
- Startet med oppretting av vegger
- Satt opp "ramme" til soverom
- Lagt rør til sjultanlegg og brannvarslingssystem

I morgen blir det mer jobbing på soverommet og fortsetter med opprettingen av veggene (utrolig hvor bølgete tømmerveggene har blitt)
Skal også prøve å få lastet opp noen bilder fra arbeidet.

#GreenRay

PS: WOHO! 1337 innlegg
Daaaamn, du er en kar med mange tallenter du! Dette ser bra ut, har veldig lyst til å gjøre om min kjeller her til hybel da nesten alle rommene untatt mitt blir brukt som lager sted for alt foreldrenne mine ikke bruker. Får såklart standardene "kjempedyrt og gjør så mye" "Det trenger du ikke" osv
Sist endret av iSatan; 5. januar 2013 kl. 05:37.
Sitat av iSatan Vis innlegg
Daaaamn, du er en kar med mange tallenter du! Dette ser bra ut, har veldig lyst til å gjøre om min kjeller her til hybel da nesten alle rommene untatt mitt blir brukt som lager sted for alt foreldrenne mine ikke bruker. Får såklart standardene "kjempedyrt og gjør så mye" "Det trenger du ikke" osv
Vis hele sitatet...
Hehe, liker å prøve meg på litt av hvert

Det er litt dyrt å pusse opp, heldigvis får jeg alt dette. Siden jeg bor på gård, har odelsrett og har planer om å ta over gården når jeg blir eldre, så får jeg dette så jeg slipper å flytte ut/bo på gutteromme. I tillegg er jeg fortsatt 17 og går skole enda, så har ingen inntekt.

Har forresten begynt med badet nå Har fått opp litt av reisverket.
http://farm9.staticflickr.com/8192/8349303049_f8450dc5e4.jpg
WP_000654 by Grilstad, on Flickr
Flink du GreenRay! imponerer stadig med nye skills, hehe spennende å se på!
Synd jeg ikke tok bilder under byggeprosessen av leiligheten min :P
Ikke værst Hvilken linje går du på?
Sitat av visualn00b Vis innlegg
Flink du GreenRay! imponerer stadig med nye skills, hehe spennende å se på!
Synd jeg ikke tok bilder under byggeprosessen av leiligheten min :P
Vis hele sitatet...
Takk takk

Sitat av Rabbern Vis innlegg
Ikke værst Hvilken linje går du på?
Vis hele sitatet...
Jeg går vg2 Automatisering
HøyRisiko Psykopat
kan du ikkje bruke denne siden her til å laste opp bilder? https://imma.gr/index.php
eller forsvinner bildene fra der også?
Frister sykt å pusse opp rommet mitt nå
Keep up the good work
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Hva slags specs er det på hybelen? (Ironi )
Er det slik å forstå at du gjør både det elektriske og rørarbeidet selv, eller har du fagfolk som overser de tekniske tingene?
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av Cikey Vis innlegg
Er det slik å forstå at du gjør både det elektriske og rørarbeidet selv, eller har du fagfolk som overser de tekniske tingene?
Vis hele sitatet...
Er ikke lovlig å ikke få noen å gå igjennom rør ihvertfall. Er ikke helt sikker på el, men tror det er det samme.
Sitat av OlaWaagen Vis innlegg
kan du ikkje bruke denne siden her til å laste opp bilder? https://imma.gr/index.php
eller forsvinner bildene fra der også?
Frister sykt å pusse opp rommet mitt nå
Keep up the good work
Vis hele sitatet...
Det er den siden jeg brukt før Har hatt mye problem med de. Og i tillegg kan jeg laste opp mange bilde samtidig med Flickr (++ fikk Flickr PRO account i 3 måneder i "julegave" fra Flickr)

Sitat av HanDuck Vis innlegg
Hva slags specs er det på hybelen? (Ironi )
Vis hele sitatet...
Hehe, Intel i29, 8way SLI osv :P (og selvfølgelig nitrogen kjøling (og varmekabler på badet))

Sitat av Cikey Vis innlegg
Er det slik å forstå at du gjør både det elektriske og rørarbeidet selv, eller har du fagfolk som overser de tekniske tingene?
Vis hele sitatet...
Monterer skjultbokser og legger rør med kabel selv Overlater kobling og slikt til fagfolk. Skulle gjerne ha gjort det selv (har jo gått vg1 elektro, så å koble stikk og 1polt brytere er ikke noe problem) Greit å gjøre det på den lovlige måten

Sitat av uaexed Vis innlegg
Er ikke lovlig å ikke få noen å gå igjennom rør ihvertfall. Er ikke helt sikker på el, men tror det er det samme.
Vis hele sitatet...
Det er ikke lov å koble selv Men å legge rør med kabel er lov
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Nye bilder (ville vært bra!) .
Sitat av uaexed Vis innlegg
Nye bilder (ville vært bra!) .
Vis hele sitatet...
Sjekk ut forrige side Der ligger ALLE bildene ute