Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3269
Spørsmålet er viss man feks har avtale om vanlig samvær, men barna i praksis tilbringer (mye) mer tid hos samværsforeldre enn avtale. At det bikker 50% feks.

Vil dette da være (kan dokumenteres selvsagt viss det går så langt), et viktig moment dersom man ønsker delt omsorg eller rett å slett ha barna 100%?

Bostedsforelderen vil selvsagt være uenig da det vil gå utover dens økonomi, men det får så være.

Noen erfaringer?
Alt du har dokumentert er gull verdt Ellers blir det kun ord mot ord i en eventuelt rettsak. Synd å høre at det har med økonomi å gjøre. Selv betaler jeg 2500kr i mnd, uten å klage. #BilligBarnevakt ja det var irioni det siste
Takker for svar �� Jada, situasjonen er ikke slik nå, men ser for meg at det kan bli slik, da mor tenker penger i alt, til og med middagsutgifter ��
Bare middag for en eller flere ekstra er ganske dyrt i lengden. Jeg tenker og økonomisk når jeg skal handle inn til middag liksom.

Dem som tror barnebidrag dreier seg om grisk mor som bare tenker penger eller prøver å bli rik på de ekstra hundrelappene dine skulle prøvd å ha hovedomsorgen for kidden med de utgiftene det koster å se hvor dyrt og krevende det i virkeligheten er.

Er grunntanken din i å prøve å få 100% omsorgen for barna selv at da slipper du å gi penger til barnemor? Er det rimelig for barna og sannsynlig at rettsvesenet vil være enig i at å ta fra barna moren sin er det beste for barna fordi du har fordommer og negative ønsker mot mor?
Det kan være andre årsaker til at du tenker mor er uegnet og uforsvarlig til å være mor og bør fratas den rettigheten enn det du forteller her men det høres ikke akuratt ut som hun gir ungene juling når det er økonomi og at barna tilbringer litt mer tid hos mor enn hos far per nå som er det du vil ta henne på.

Men klart det om dere ikke kommer til enighet om en rettferdig samværsløsning for begge foreldre, og for barna, ta kontakt med Familievernkontoret.
Neida, mor er ikke uegnet på de elementære tingene. Men mye annet når der kommer til barns behov utover tak over hode.

Dette handler overhode ikke om å spare penger, kan gjerne betale hun de pengene uanhengig om hvor barna bor ��

Har betalt alt i 2-3 år tidligere mens hennes penger ble sendt til utlandet og brukt på ferier, så det er ikke hovedformålet her ��
Hvor mye betaler du i måneden da?
Presiserer at tanker her er at barnet er hos samværsforeldre betydelig mer enn det som går ut over «vanlig samvær». Selvsagt økte utgifter for samværsforeldre, uten at det er poenget her.